Skocz do zawartości

Zgasł i nie chce palić


Gość lesny1113

Rekomendowane odpowiedzi

Mam kolejny problem :beer:

Moja astra nagle zgasła. Próbuje ją zapalić drugi raz i odpala z trudem ale od razu spadają obroty i gaśnie. Tak ze 3 razy ją odpaliłem, coraz gorzej łapało i teraż już wogole nie chce zapalić :beer: rozrusznik kręci ale nie łapie :D Myślałem że skończyło się paliwo bo już długo się rezerwa świeciła ale po dolaniu paliwa dalej nie pali.

 

Możliwe że zapchał się filtr paliwa bo ściągneło syf z dna baku? Albo pompa paliwa siadła? :beer:

 

Kody błedów jakie wyświetla

12

45- lambda, zbyt bogata mieszanka

 

Prosze o pomoc nie mam już siły do tego samochodu :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość GmsMetallica

1) kody są 4 cyfrowe

2) kod 12 to nie błąd tylko on zapoczątkowuje i kończy proces odczytywania błędów

 

Możliwe że zapchał się filtr paliwa

bo ściągneło syf z dna baku?

wymień bo inaczej się nie dowiemy :beer:

 

Albo pompa paliwa siadła?

jeśli jej nie słychać to bardzo możliwe

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

45- lambda, zbyt bogata mieszanka

Pewnie masz LPG I gen. więc będzie się palić

Sprawdziłeś czy na wtrysku podaje paliwo ??

Czy jest iskra ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) kody są 4 cyfrowe

4 razy szybko, sekunda przerwy i 5 razy szybko. Potem co 3 sekundy to samo 2 razy wiec to 45

 

Jak sprawdzić czy podaje paliwo? Wtrysk jest w tej czarnej obudowie przepustnicy?

I jak sprawdzić czy jest iskra?

Dadam że jak jeszcze udawało się go odpalić to obroty doszły do 2tys i zalaczył się gaz to chodził normalnie. Tylko na beznynie problem wiec chyba iskra jest.

 

LPG chyba 2 generacji bo jest silniczek krokowy, ale obok niego też jest jakaś śruba tyle że nie da się nią kręcić. Być może przy dużej sile by się przekręciła nie probowałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

LPG chyba 2 generacji bo jest silniczek krokowy

Tu masz rację ale czy nie ma obok śruby regulacyjnej ?? bo takie coś było zakładane

Co do wtrysku to musisz tą czarną puszkę zdjąć (2 śruby) Tam jest wtrysk paliwa.

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

Niech ktoś zakręci silnikiem a ty zobacz cz w środku daje mgiełkę.

Może też być ta wtyczka zaśniedziała.

Czasem wina leży po str. przekaźnika

Co do iskry to wykręć świecę, włóż do fajki, dotknij silnika, i niech ktoś zakręci silnikiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde rozkręcałem to dzisiaj w celu wyczyszczenia przepustnicy ale bałem się odpalać silnika ze zdjętą tą obudową :) iskra raczej jest. A co w przypadku jak nie będzię leciało paliwo z wtryskiwacza? i gdzie znajde ten przekaźnik o którym mowisz i jak sprawdzę czy jest on sprawny?

 

Tam jest wtrysk paliwa.

Bardzo dziekuje za zdjęcie :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

Przekaźnik jest przy prawym słupku (str, pasażera)

Trzeba zmostkować styk 30-87

No i sprawdź bezpiecznik nr.2

Jeszcze może być tak że przekaźnik działa a paliwo nie leci to wyciągnij pompę i sprawdź ten wężyk

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzić ten wężyk tzn czy jest szczelny i nie zapchany czy co?

jak dobrac się do tego przekaźnika jak on wygląda?

wątpie czy to bezpiecznik ale go podmienie w celu sprawdzenia bo jak jeszcze zapalał to tak ledwo ledwo dostawał paliwo jakby wlasnie pompa chodziła ale była na wykończeniu.

 

Jak kupować pompę to wystarczy mi zaminnik z allegro (MTM) czy warto kupić oryginał? Dodam że na benzynie tylko odpalam, a jeżdżę na gazie.

 

I jeszcze jedno. Zlokalizowałem filtr paliwa (na podwoziu koło baku) i wygląda na dawno nie wymieniany. Jak go wymienić? Wymiana wygląda na prostą, ale że nigdy tego nie robiłem nie chce nic uszkodzić.

 

Dziękuje za zainteresowanie bo wiem jak żmudne jest tłumaczenie rzeczy które dla was są oczywiste :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

sprawdzić ten wężyk tzn czy jest szczelny i nie zapchany czy co?

Zobacz czy nie jest dziurawy ze starości

Tak od razu nowej nie kupuj. Jak włączysz stacyjkę( oczywiście przełącznik ma być na benz.) powinno być słychać pompę przez jakie 3 sekundy.

Nie mam fotki by pokazać. Zdjąć boczek od str. pasażera w nogach.

Co do filtra to możesz zdjąć wężyk i sprawdzić czy leci paliwo ale z tym się nie śpiesz.

Zobacz jeszcze czy jest dobre przejście (nie jest zaśniedziałe) na łączach

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności