Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

To moj pierwszy post i odrazu z niemałym problemem. Mam astre 2006 rok 1.9 diesel 101km i ostatnio pojawił sie problem z turbiną. Podczas dośc agresywnych przyspieszań np na 3 biegu przy około 4 tys obrotów nagle spada moc i zapala sie lampka żółtego autka z kluczem. Autko nie chce przyspieszać i jest bardzo mułowate. Po wyłączeniu auta i ponownym uruchomieniu wszystko jest ok. Byłem z tym na kompie i faktycznie wyskoczył błąd turbiny, szkoda że nie spisałem numeru błedu może łatwiej byłoby wam określic co dokładnie może być. Mechanik który kasował mi ten błąd nie potrafił jednoznacznei powiedzieć co to może byc. Zaznacze jeszcze że przy normalnej jęździe bez gwałtownych przyspieszeń wszystko jest ok. Dopiero jak zaczynam wkręcać silnik na wysokie obroty dzieje się właśnie to co opisałem powyżej. Może ktoś ma jakieś pomysły co to może być dokladnie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35086-problem-z-turbin%C4%85/
Udostępnij na innych stronach

Bez kodu błędu będzie ciezko :)

Ja stawiam ze wina nie leży po stronie turbiny ale

- EGR

- Pompa Vacuum

- Zaworki elektryczne od Vacuum

- Sztanga pompy Turbo ( to zdecydowanie ostatnie i tez ma powiązanie z powyższymi )

 

Na forum ostatnio dużo bardzo podobnych tematów wiec albo kod błędu albo wertowanie forum i porównywanie objawów.

 

Kody błędów to podstawa

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35086-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-33421
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

problem z turbią zaczą się pojawiać coraz częsciej wiec byłem dziś u mechanika i podpiąłem astre pod kompa i wyskoczył bład

 

P0234 REGULACJA CIŚNIENIA DOŁADOWANIA, OSIĄGNIĘTY KONIEC ZAKRESU REGULACJI

 

Mechanik stwierdził że turbuna się zacina i najprawdopodobniej trzeba będzie ją oddać do regeneracji. Powiedział też że najprawdopodobniej to wina nagaru i przez to sie własnie zacina turbina. Kazał mi kupić dotatek do paliwa który usuwa nagar i spróbować jeszcze w ten sposób ja oczyścić. Co sądzicie, co waszym zdaniem to może być i może jakieś porady.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35086-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-459
Udostępnij na innych stronach

trzeba zdemontowac turbine i wyczyscic kierownice zmiennej geometri i bedzie jak nowa. Zadna regeneracja turbiny bo szybko sie pozegnasz z nia.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35086-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-435
Udostępnij na innych stronach

Podpowiedz jakim preparatem mam to wyczyścić. Czy będe sam w stanie sobie poradzić z takim czyszczeniem czy lepiej oddać to komuś kto sie tym zajmuje. Dodam że jakies proste naprawy w aucię umiem sobie zrobic sam wieć jakieś pojęcie mam ale turbina to raczej złożone urządznie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35086-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-424
Udostępnij na innych stronach

turbo na stół i rozkrecasz muszle goraca. Tam beda elementy zasyfione nagarem z sadzy. Rozbierasz, czyscisz do polysku papierkiem sciernym, skladasz i montujesz do auta. Najlepoiej jak sobie zrobisz fotki by pozniej sie nie glowic jak to bylo zlozone.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35086-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-192
Udostępnij na innych stronach

Dzięki WESOL za rady :drunk:. Ostatanie pytanie. Znalazłem coś takiego w sieci http://pics.tdiclub.com/data/500/Drivbiwire_VNT_repair_procedure_small.pdf

i tam facetu przy składaniu turbiny w całośc urzywa jakiejś pasty odpornej na wysokie temperatury. Jak sądzisz też sie zaopatrzyć w taką paste. No bo też chciałałem zapytać czym są te cześći uszczelnione oryginalnie ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35086-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-189
Udostępnij na innych stronach

sa spasowane na tyle ze nie powinno byc problemow z nieszczelnoscią. Aczkolwiek nigdy nie slyszalem o srodkach do uszczelniania turbin wiec chyba sie tego nie stosuje.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35086-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-9
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

W związku z wymianą chłodnicy wreszcie wziąłem sie za tą turbinke i dziś ją wyjąłem i rozkreciełem i mam pytanie. Po oględzinach stwierdzam że kiedrownica zmiennej geometri co prawda jest zanieczyszczona i jest tam troche nagaru ale przesuwa się bez jakichkowiek zacięć. Czy możliwe że dopiero gdy się rozgrzeje i dostaje obrotów może się zacinać. Oczywiście wyczyszcze wszystko co możliwe i złożę ją spowrotem do kupy. Ale tak z ciekawości czy możliwe jest że to nie wina turbiny że wyskakuje ten błąd.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35086-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-378392
Udostępnij na innych stronach

moga sie zacinac jak sie rozgrzeje turbina. Co do przyczyn to moze byc winny elektrozawor i tylko podmiana na inny moze to potwierdzic. Muszisz miec nr bledu, opis i symptom bledu to bedzie wiadomo cos wiecej bo nie wiadomo czy przeladowuje czy niedoladowuje.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35086-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-378443
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności