Gość tomi126 Opublikowano 8 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2010 Witam To moj pierwszy post i odrazu z niemałym problemem. Mam astre 2006 rok 1.9 diesel 101km i ostatnio pojawił sie problem z turbiną. Podczas dośc agresywnych przyspieszań np na 3 biegu przy około 4 tys obrotów nagle spada moc i zapala sie lampka żółtego autka z kluczem. Autko nie chce przyspieszać i jest bardzo mułowate. Po wyłączeniu auta i ponownym uruchomieniu wszystko jest ok. Byłem z tym na kompie i faktycznie wyskoczył błąd turbiny, szkoda że nie spisałem numeru błedu może łatwiej byłoby wam określic co dokładnie może być. Mechanik który kasował mi ten błąd nie potrafił jednoznacznei powiedzieć co to może byc. Zaznacze jeszcze że przy normalnej jęździe bez gwałtownych przyspieszeń wszystko jest ok. Dopiero jak zaczynam wkręcać silnik na wysokie obroty dzieje się właśnie to co opisałem powyżej. Może ktoś ma jakieś pomysły co to może być dokladnie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35086-problem-z-turbin%C4%85/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość infusio Opublikowano 8 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2010 Bez kodu błędu będzie ciezko Ja stawiam ze wina nie leży po stronie turbiny ale - EGR - Pompa Vacuum - Zaworki elektryczne od Vacuum - Sztanga pompy Turbo ( to zdecydowanie ostatnie i tez ma powiązanie z powyższymi ) Na forum ostatnio dużo bardzo podobnych tematów wiec albo kod błędu albo wertowanie forum i porównywanie objawów. Kody błędów to podstawa   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35086-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-33421 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomi126 Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 Witam problem z turbią zaczą się pojawiać coraz częsciej wiec byłem dziś u mechanika i podpiąłem astre pod kompa i wyskoczył bład P0234 REGULACJA CIŚNIENIA DOŁADOWANIA, OSIĄGNIĘTY KONIEC ZAKRESU REGULACJI Mechanik stwierdził że turbuna się zacina i najprawdopodobniej trzeba będzie ją oddać do regeneracji. Powiedział też że najprawdopodobniej to wina nagaru i przez to sie własnie zacina turbina. Kazał mi kupić dotatek do paliwa który usuwa nagar i spróbować jeszcze w ten sposób ja oczyścić. Co sądzicie, co waszym zdaniem to może być i może jakieś porady.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35086-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-459 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 trzeba zdemontowac turbine i wyczyscic kierownice zmiennej geometri i bedzie jak nowa. Zadna regeneracja turbiny bo szybko sie pozegnasz z nia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35086-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-435 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomi126 Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 Podpowiedz jakim preparatem mam to wyczyścić. Czy będe sam w stanie sobie poradzić z takim czyszczeniem czy lepiej oddać to komuś kto sie tym zajmuje. Dodam że jakies proste naprawy w aucię umiem sobie zrobic sam wieć jakieś pojęcie mam ale turbina to raczej złożone urządznie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35086-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-424 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 turbo na stół i rozkrecasz muszle goraca. Tam beda elementy zasyfione nagarem z sadzy. Rozbierasz, czyscisz do polysku papierkiem sciernym, skladasz i montujesz do auta. Najlepoiej jak sobie zrobisz fotki by pozniej sie nie glowic jak to bylo zlozone.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35086-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-192 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomi126 Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Dzięki WESOL za rady . Ostatanie pytanie. Znalazłem coś takiego w sieci http://pics.tdiclub.com/data/500/Drivbiwire_VNT_repair_procedure_small.pdf i tam facetu przy składaniu turbiny w całośc urzywa jakiejś pasty odpornej na wysokie temperatury. Jak sądzisz też sie zaopatrzyć w taką paste. No bo też chciałałem zapytać czym są te cześći uszczelnione oryginalnie ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35086-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-189 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 sa spasowane na tyle ze nie powinno byc problemow z nieszczelnoscią. Aczkolwiek nigdy nie slyszalem o srodkach do uszczelniania turbin wiec chyba sie tego nie stosuje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35086-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-9 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomi126 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Witam W związku z wymianą chłodnicy wreszcie wziąłem sie za tą turbinke i dziś ją wyjąłem i rozkreciełem i mam pytanie. Po oględzinach stwierdzam że kiedrownica zmiennej geometri co prawda jest zanieczyszczona i jest tam troche nagaru ale przesuwa się bez jakichkowiek zacięć. Czy możliwe że dopiero gdy się rozgrzeje i dostaje obrotów może się zacinać. Oczywiście wyczyszcze wszystko co możliwe i złożę ją spowrotem do kupy. Ale tak z ciekawości czy możliwe jest że to nie wina turbiny że wyskakuje ten błąd.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35086-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-378392 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 moga sie zacinac jak sie rozgrzeje turbina. Co do przyczyn to moze byc winny elektrozawor i tylko podmiana na inny moze to potwierdzic. Muszisz miec nr bledu, opis i symptom bledu to bedzie wiadomo cos wiecej bo nie wiadomo czy przeladowuje czy niedoladowuje. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35086-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-378443 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.