Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Panowie,

Muszę wymienić akumulator bo coś ostatnio mi często pada.

Mam astrę h, 1,9cdti 74kw, kombi.

Jakiś czas temu do drugiego auta kupiłem zupełnie nowy 74ah, 680a, czy jest możliwość abym go wykorzystał do astry czy muszę kupić koniecznie nowy (proszę o podanie najkorzystniejszym parametrów)?

Ogólnie samochód robi krótkie odcinki.

Dzięki.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz go wykorzystać. Jest nawet odpowiedniej wielkości do tego auta i silnika. Sprawdź upływność prądu i ladowanie alternatora. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety akumulator okazał się na wykończeniu, więc dalej stoję przed kupnem nowego.

Możecie polecić coś co naprawdę poradzi sobie w temperaturach ujemnych?

 

Myślałem o aku 74ah, z 750 - dotychczas miałem głównie exide, ale dużo osób poleca varta silver.

 Samochód często stoi pod blokiem kilka dni nie uruchomiony i głównie trasy "koło komina" chociaż różnie z tym bywa.

Zależy mi, aby w zimę dał sobie radę (nie chce mi się biegać za każdym razem z aku:) ).

 

Dzięki. 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup westa fors to ukraiński Aku ale bobry. Największy jaki ci się zmieści. Parametry nie są aż takie ważne bo to tylko cyferki producenta.  I sprawdź ta upływność bo jak jest duża to Aku że złota nie pomoże jak jest duża. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
47 minut temu, wesol napisał:

Kup westa fors to ukraiński Aku ale bobry. Największy jaki ci się zmieści. Parametry nie są aż takie ważne bo to tylko cyferki producenta.  I sprawdź ta upływność bo jak jest duża to Aku że złota nie pomoże jak jest duża. 

 

Słyszałem, że forsa nieco podupadło i z dostępnością trudno.

Więcej pozytywnych opinii słyszałem już o topli, ale nikt z znajomych nie ma, więc ciężko stwierdzić. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem różne i mój osobisty ranking wygląda tak :

1. Westa Forse ukraiński

2. Tab Topla słoweński


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możecie polecić jakiś konkretny model ew. moc przy moim zastosowaniu?

W sklepie znajomy polecił mi właśnie Toplę, ale cenowo wychodzi sporo więcej niż np. centra.

Niestety Westa nie mają. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Centra to shit. Szukaj taki żeby pasował wymiarami i min 74Ah.

Weste możesz kupić przez internet przecież.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie na pokładzie Kozak.

Za kilka miesięcy będzie miał dwa lata.

Aż 175 zł i już dwa lata . 

To duże osiągniecie .

Futura wytrzymała nie całe 3 lata i dużo droższa.

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To chyba loteriia .

Ja mam futurę od 2011. Jak kupowałem to sprzedawca sprawdzał miernikiem czy nie ma nadmiernego ubytku prądu w stanie spoczynku.

W trakcie eksploatacji że 3 razy do roku zostawiam na ładowaniu ok 10 h. Szczególnie przed i w zimie.

Jak się dba tak się ma, a może udany egzemplarz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja Futurę też doładowywałem co pół roku.

Często oczko uciekało na czarny .

Miałem dwie w Felicji i dwie w Mery ( jedna w Mery była po poprzednim właścicielu)

Ale teraz Kozaka od ponad półtora roku ani razu nie podładowywałem  i działa jak należy.

A dziennie jest odpalany po kilka-kilkanascie razy.

Ciekawe ile wytrzyma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Futura jest akumulatorem do aut agresywnie użytkowanych. Czyli często odpalamy, zostawiamy na odbiornikach (koguty) itp. nie musi wytrzymywać 5 czy 10 lat.  Tak jak w motoryzacji, silnik zrobiony do dużej mocy na stosunkowo krótką żywotność. I odwrotnie czyli silnik wolnoobrotowy może pracować długo jako długowieczna jednostka do tego stosunkowo ekonomiczna. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez brzoch
      Witam,

      Zajrzałem na lewe przednie zawieszenie swojej asterki i zobaczyłem że łącznik stabilizatora jest odkręcony ta dolna część. Na pewno jest do wymiany ale jak to jest wgl z tym bo coś jest nie tak bo nie da się połączyć łącznika ze stabilizatorem. Czy to stabilizator jest przestawiony?? Dołączam foto i liczę na podpowiedzi. Pozdrawiam

    • Przez rutkowski01
      Witam,
      Walczę z moją Astrą H, silnik Z16XE1 od dobrego roku... mechanicy załamują ręce i nie wiedzą co jest. Postanowiłem napisać na forum bo może ktoś będzie mi w stanie pomóc.
       
      1. cały czas występuje błąd P0171 (52) - niewłaściwa mieszanka paliwowa;
      2. samochód po odpaleniu nie ma mocy - jest strasznie mułowaty;
      3. mocno szarpie w zakresie obrotów 1800-2100, ale tylko przy jednostajnym utrzymywaniu obrotów np. na poziome 2000 (może w tym zakresie obrotów następuje otwarcie/zacięcie zaworu EGR i zbytnio zubaża mieszankę? a może z EGR-em jest wszystko ok, tylko coś innego nie działa poprawnie, a otwarcie zaworu EGR tylko to potęguje?)
      4. na światłach często łapie go czkawka - po wciśnięciu pedału gazu musi się chwilę zastanowić zanim ruszy;
      5. na biegu jałowym występuje lekkie falowanie obrotów;
      6. przy ruszaniu słychać lekkie klekotanie, ale tylko przy ruszaniu, na biegu jałowym i przy wyższych obrotach nie występuje;
      7. czasami wypada zapłon;
      8. z rury wydechowej czuć jakby nie dopalał w całości paliwa;
      Wymieniono wszystkie filtry, olej, świece, wyczyszczono przepustnice i EGR, wymieniono rozrząd, gruszkę elektryczną od klap wirowych, sondę lambda (z tego co pamiętam to sondę przed katalizatorem), na koniec padło na sterownik silnika, który również wymieniono, ale nie pomogło...
      Nagrałem op-comem bloki pomiarowe z 15 minutowej jazdy po mieście (zrobiłem wykresy z chwilowego działania podzespołów - arkusz astra H - wykresy), może to sonda lambda za katalizatorem? albo jednak EGR? Bardzo proszę o pomoc, nie wiem jak interpretować te dane z op-coma. Mam nadzieję, że ktoś mi pomoże bo ja już nie mam pomysłu.
      https://drive.google.com/open?id=1FY8zuBFOb273VCKc2DbrCOHMpMz1LAr_
    • Przez CezarLBI
      Witam. Potrzebuję opinii w mojej sprawie. Ostatnio zauważyłem olej silnikowy w płynie chłodniczym. Podejrzenie padło na chłodniczkę oleju. Gdy zauważyłem awarię auto przejechało jeszcze 500 kilometrów dlatego odrzucam tezę o uszczelce pod głowicą. Auto jest w tym momencie w naprawie. W mojej astrze h 1.6 benzyna 115kM 2011r. notorycznie pojawia się błąd P0420. Spalanie w normie. Od 7.2/100 do 9.3 przy większych prędkościach. Przy okazji tej naprawy mechanik zauważył, że mam wyrąbany katalizator. Mam w związku z tym parę pytań.
      1. Czy zgodne z przepisami jest usuwanie w ten sposób katalizatora? Czy mogę po 2 latach od zakupu oczekiwać czegoś od poprzedniego właściciela?
      2. Czy mogę mieć problemy na przeglądzie?
      3. Czy wyrąbany katalizator ma wpływ na częste pojawianie się błędu P0420? Moja astra na dwie sondy
      4. Czy ktoś wie gdzie w rozsądnych pieniądzach zakupie sprawny katalizator? Cena intercars 1000zł
       
      Bardzo proszę o rzetelne odpowiedzi lub przekierowanie mnie jeżeli temat był już wywoływany
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.