Gość Anonymous Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 DTI 205Nm przy 1650 obrotów silnikawedług innych źródeł (np. H.R. Etzold) : 2.0 DTI 16V - Y20DTH - 230Nm przy 1950 obr./min. <-- tak mi się bardziej podoba   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3525-od-ilu-obrotow-wlacza-sie-turbina-w-astrze-ii-20-16v-di/page/2/#findComment-325870 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 elo, bo były dwie wersje:P stefdeth coś wie więcej na ten temat:)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3525-od-ilu-obrotow-wlacza-sie-turbina-w-astrze-ii-20-16v-di/page/2/#findComment-325861 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2007 DTI 205Nm przy 1650 obrotów silnikawedług innych źródeł (np. H.R. Etzold) : 2.0 DTI 16V - Y20DTH - 230Nm przy 1950 obr./min. <-- tak mi się bardziej podoba 205 Nm miały silniki przed 2000r. X20DTH. We wszystkich Astrach g DTI, a po 99 r także w vectrach montowali Y20DTH, który ma około 230Nm / 1950obr. Niestety nie orientuję sie jak to jest w DTL'ach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3525-od-ilu-obrotow-wlacza-sie-turbina-w-astrze-ii-20-16v-di/page/2/#findComment-325764 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2007 stefdeath, DTL był na pewno jeden:P bez "udziwnień" :D   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3525-od-ilu-obrotow-wlacza-sie-turbina-w-astrze-ii-20-16v-di/page/2/#findComment-325680 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2007 w tym się nie zgodzę były 2 DTLe Prędkość obrotowa momentu maksymalnego - silnik X20DTL 1800...2500 obr/min - silnik Y20DTL 1500...2750 obr/min a różniły się pompami wtryskowymi Pompa wtryskowa / rozdzielaczowa promieniowa, zawierająca własny moduł elektronicznego sterowania (o złączu 9-stykowym) i połączona za jego pośrednictwem z elektronicznym urządzeniem sterującym silnika Typ - silnik X20DTL / Bosch VP 44 - silnik Y20DTL / Bosch VP 44 PSG 5 S3 wtryskiwaczami a bardziej ich stopniami sprężania Ciśnienie otwarcia wtryskiwacza - silnik X20DTL - 1. stopień 18 MPa - 2. stopień 36,5 MPa - silniki Y20DTL oraz Y20DTH - 1. stopień 22 MPa - 1. stopień 38 MPa i pewnie się coś jeszcze znajdzie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3525-od-ilu-obrotow-wlacza-sie-turbina-w-astrze-ii-20-16v-di/page/2/#findComment-325677 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arty Opublikowano 29 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2007 Ciekawych rzeczy sie tutaj dowiaduje - nie sądziłem ze az taki róznice są pomiedzy silnikam X20 i Y20, myslałem ze tylko o ekologie chodzi, a tu jeszzce moment obrotowy, ale moc jest ta sama? 74kW A jak z awaryjnościa pomp , czy jednakowo ? i widze ze wymieniając np wtryski tez trzeba dokładnie dobierac do swojego modelu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3525-od-ilu-obrotow-wlacza-sie-turbina-w-astrze-ii-20-16v-di/page/2/#findComment-325665 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2007 Turbina pracuje cały czas, przecież jest napędzana spalinami... W giga uproszczeniu: W DTI jest zawór egr, który odcina albo doprowadza spaliny do turbiny w zależności od obrotów oraz ciśnienia doładowania. I to właśnie przez to ustrojstwo chip w mojej asi nie jest wykorzystany w 100% bo w reakcji na podwyższone ciśnienie doładowania zawór po chwili upuszcza spaliny i turbinka mi zwalnia a moment obrotowy spada.Przez to mam w okolicach maks momentu tzw "overboost" czyli górkę na wykresie:) Inna sprawa jest w 2.2 DTI tam spaliny są doprowadzane specjalnymi kierownicami do turbiny o zmiennej geometrii łopatek i turbina ładnie ciągnie już przy niskiej prędkości obrotowej gdy spaliny nie mają jeszcze takiej energii. I włąśnie dlatego przełożenie turbiny z 2.2 do 2.0 jest wysoce problematyczne jakby ktoś kiedyś chciał to robić   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3525-od-ilu-obrotow-wlacza-sie-turbina-w-astrze-ii-20-16v-di/page/2/#findComment-325658 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2007 Turbina pracuje cały czas, przecież jest napędzana spalinami... W giga uproszczeniu: W DTI jest zawór egr, który odcina albo doprowadza spaliny do turbiny w zależności od obrotów oraz ciśnienia doładowania. Coś chłopie namieszałeś, EGR i Turbo to dwie różne sprawy EGR Exhaust Gas Recyculation - otwiera się z zamyka w zależności od obiążenia, predkości itp. doprowadzając spaliny ponowie do komory spalania i powoduje zmniejszeni emisji szkodliwych dla środowiska. Turbina to już wiadomo napędzana jest spalinami BEZPOŚREDNIO z kolektora dolotowego (a nie EGR który jest przecież z porzodu na kolektorze dolotowym). Wspólnym mianownikiem obydwu urządzeń są elektrozawory (osobne dla każdego urządzenia), dla turbiny spełnia on funcję podtrzymania pompowania powietrza do komory spalania, a EGR za wpuszacznie spalin spowrotem do kolektora spalania. Jako że elektrozawory połaczone są szeregowo a zasilana jedną pompka podciśnienia VAC, niedomaganie jednego z nich powduje wadliwe działnie pozostałych. BTW jest jeszcze trzeci elektrozawór sterujący komorą zawirowania powietrza - coś jakby przepustnica. Taka uwaga na przyszłość jeżeli nie wiesz o czym piszesz porostu nie pisz i nie wprowadzaj forumowiczów w błąd !   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3525-od-ilu-obrotow-wlacza-sie-turbina-w-astrze-ii-20-16v-di/page/2/#findComment-325596 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2007 JOszi, dzieki za info sadziłem też że to tylko ekologia stenko, myślę że wziąłeś też poprawkę na EGR w dizlu i beni....i w ropniaku ma inne znaczenie.Wiec stefdeath, dobrze mówi. GM / OPEL CZUJNIK PODCIŚNIENIA / ZAWÓR ELEKTROMAGNETYCZNY RECYRKULACJI GAZÓW SPALINOWYCH "EGR" ORAZ TURBINY DO OPLA O NUMERZE KATALOGOWYM : OPEL 58-51-030 / 08-51-078, GM 9128022 / 90502860. ZASTOSOWANIE : * ZAWÓR, CEWKA, REGULATOR PRÓŻNIOWY RECYRKULACJI GAZÓW WYLOTOWYCH * CZUJNIK PODCIŚNIENIA RECYRKULACJI SPALIN * CZUJNIK, PODCIŚNIENIE, RECYRKULACJA GAZÓW WYDECHOWYCH * CZUJNIK PODCIŚNIENIOWY TURBOŁADOWARKI * CZUJNIK PODCIŚNIENIA, KOLEKTOR SSĄCY * ELEKTROZAWÓR, RECYRKULACJA SPALIN * ELEKTROZAWÓR, STEROWANIE CIŚNIENIA ŁADOWANIA PODCIŚNIENIA   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3525-od-ilu-obrotow-wlacza-sie-turbina-w-astrze-ii-20-16v-di/page/2/#findComment-325499 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2007 JOszi, dzieki za info sadziłem też że to tylko ekologia stenko, myślę że wziąłeś też poprawkę na EGR w dizlu i beni....i w ropniaku ma inne znaczenie.Wiec stefdeath, dobrze mówi. GM / OPEL CZUJNIK PODCIŚNIENIA / ZAWÓR ELEKTROMAGNETYCZNY RECYRKULACJI GAZÓW SPALINOWYCH "EGR" ORAZ TURBINY DO OPLA O NUMERZE KATALOGOWYM : OPEL 58-51-030 / 08-51-078, GM 9128022 / 90502860. ZASTOSOWANIE : * ZAWÓR, CEWKA, REGULATOR PRÓŻNIOWY RECYRKULACJI GAZÓW WYLOTOWYCH * CZUJNIK PODCIŚNIENIA RECYRKULACJI SPALIN * CZUJNIK, PODCIŚNIENIE, RECYRKULACJA GAZÓW WYDECHOWYCH * CZUJNIK PODCIŚNIENIOWY TURBOŁADOWARKI * CZUJNIK PODCIŚNIENIA, KOLEKTOR SSĄCY * ELEKTROZAWÓR, RECYRKULACJA SPALIN * ELEKTROZAWÓR, STEROWANIE CIŚNIENIA ŁADOWANIA PODCIŚNIENIA Mówimy o dwóch różnych rzeczach: 1. Elekrozawór(y) - których w dieslu są 3 do EGR , TURBO i ZAWIRIOWAŃ - to są elementy które sterują układami wykonawczymi. 2. Element wykonawczy w postaci TURBINY, EGR, ZAWOROWANIA. stefdeath pisze o dieslu i ja też W DTI jest zawór egr, który odcina albo doprowadza spaliny do turbiny w zależności od obrotów oraz ciśnienia doładowania. Wiec stefdeath, dobrze mówi. maniakopel wyjaśnij mi proszę jak w silniku DTI zawór EGR doprowadza spaliny do turbospręzarki ? BTW w silnikach benzynowych najczęsciej zawór EGR i element nim sterujący (elektryczny bądź podciśnieniowy) to jedno urządzenie (oczywiście w silnikach GM) Pozdr Stenko Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3525-od-ilu-obrotow-wlacza-sie-turbina-w-astrze-ii-20-16v-di/page/2/#findComment-325494 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.