Skocz do zawartości

Od ilu obrotow wlacza sie Turbina w Astrze II 2.0 16V DI


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

I ja się jutro zabiorę za te zaworki. Pytanie tylko jedno - czy one wszystkie są identyczne?

Można je dowolnie zamieniać miejscami? i Co powinno się zadziać przy pracy na obrotach jałowych i odpięciu z pompki vac wyjścia czyli wszystkich zaworków? Jakiś błąd? czy dopiero jak na obroty wejdzie czy też wogóle?

 

Tomek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

czesc,brzoza mam podobne takie objawy jak opisales hamulce mi szfankuja na 3 razy to prawie nie ma hamulca i jest strasznie twardy pedal::D,to jest ta pompa vacum co jest na lewym nadkolu?jak mozna ja sprawdzic?szukalem ale nie znalazlem nic o sprawdzaniu jak masz jakis link to podeslij oki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps skro moment obrotowy to 185 Nm przy 1800 obr to czemu najwiekszego kopa mam przy 2300 - 2500 O_o? nie tam lezy moment?

To niestety wyjasniaja w szkole na pierwszych zajeciach. Moc to mniejwiecej moment razy obroty. Jak nasze auto przyspiesza zalezen jest od tego ile mocy podać moze nasz silnik w danej chwili a raczje ile moze dojsc do kół. Najwiekszy moment jest oczewiscie przy tych 1800 obr ale jesli sobie przeliczymy- 185 x 1800 to wyjdzie nieco mniej jak powiedzmy 175-180 Nm x 2500 obr. Wiadomo moc rosnie wraz ze wzrostem obrotow. Jewdynie w dieslu przy okolo 4300-4500 przekraczana jest granica dymienia i zarowno moment jak i moc drastycznie leci w dół. Co innego w benie bo miedzy innymi tuning w niej polega na sciagnieciu obraniczenia obrotow( lub jej przesuniecia lekko w gore).

 

Mowi sie ze przyspieszamy momentem bo mamy na mysli porownanie dwóch podobnych aut i wygra ten ktory przy tych samych obrotach ma wiecej niutona. Podobnie jest jak sie robi program( chiptuning) to dobry tyner zrobi tak zeby dalo sie tym jezdzic. Goodhope wyjasnial na forum mastersa ze mozna tak wymodelowac niutona ze auto bedzie bardziej wgniatalo w fotel momo ze na wczesniejszym programie mialo wiecej koni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

To ja się może lekko podepnę bo mnie strasznie nurtuje jedna rzecz.

 

Witam po pierwsze bo to mój debiut na tym forum :D

 

Chodzi o te elektrozaworki o których pisaliście

 

- ale do rzeczy - miałem taka akcję, że jechałem sobie w deszczu i nagle straszny swąd spalenizny - zatrzymałem się, zajrzałem pod maskę czy się nie palę - ale nic nie było widać a swądzik znikł. Ale od tego czasu Asterix jakby zaczął "muleć". A nastepnego dnia w połowie drogi do pracy zdechł całkiem - tzn. zapalił sie "silniczek" pomarańczowy na desce i zero mocy. Jakbym maluszkiem jechał. Po wyłaczeniu silnika na parę sek. kontrolka gasła - ale po odpaleniu mocy nie było nadal a przy jeździe lekko przed 3000 obr. znów się zapałała (czuć było szarpnięcie do przodu) - i znów maluszek...

 

Tak BTW - czy to możliwie żeby taki zaworek tak sie sfajczył żeby aż smród spalonej instalacji poczuć w samochodzie?

 

Zaprzyjaźniony kumpel-mechanik oblukał i stwierdził że to na bank coś z podciśnieniem. Sprawdzał te przewodziki i wyszło że zdechł ten eletrozaworek co jest (stojąc przed silnikiem) po lewej pod przepływką, obok altka. Kumpel zdjął te przewody z tego zaworka i podłączył ze sobą "na krótko". No i Astra odżyła.

 

Tylko pytanie - nowy zawór będzie na dniach ale ja muszę jeździć tą Astrą. Czy takie "spięcie na krótko" nie zaszkodzi jeszcze bardziej?

 

I druga rzecz - przy okazji sprawdził też te elektrozaworki przy akumulatorze - i wyszło że ten "dalszy" od przodu (z czarnym kabelkiem - ponoć to ten od EGR) podczas sprawdzania "przedmuchiwaniem" jakby ... tego no ... no pierdział - jakby przepuszczał. Kumpel orzekł że ekspertem od Opli nie jest ale tak chyba nie powinno być i tam jest ponoć jakaś membranka która się chyba rozpadła.

 

Czyli rozumiem że ten zaworek też jest do wymiany? i czy te dwa zaworki obok aku sa zamienne ? jeden jest z czarnym kablem od EGR a ten drugi z szarym - chyba od tych "zawirowań"? Kumpel chciał zamienić je tymi przewodami ale nie dało rady - nie stykało kabelków.

 

Przydługo wyszło ale wolę sie upewnić bo ja w samochodach laik jestem a Asterixa II mam niecałe 3 m-ce i jeszcze nie poznałem jej "narowów" :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności