Skocz do zawartości

Od ilu obrotow wlacza sie Turbina w Astrze II 2.0 16V DI


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

brzoza, No i widział... jeszcze troszeczkę mnie podszkolisz, i będę mógł przyjechać naprawiać Ci autko :lol:

 

Serdeczne dzięki :tak:

 

No to co chcesz wiedzieć o tych spławikach, zanetach i rybach... :wow: wla śmailo, tylko przenieśmy się na śmietnik z tego działu...no wiesz do myjki karzszera... :wink:

 

Pozdro Brzoza

 

;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

No wlasnie wlasnie bardzo rzeczowy teamt , na kompie wyskoczyly mi 2 bledy 400 - recyrkulacja spalin i chyba 1052 - cos o czujniku doladowania. Czyscilem juz egr i nic po przegladnieciu ukladu cisnieniowego sterowanego owymi elektrozaworami zaczynam weszyc kolo tego, nasuwa sie jeszcze jedno pytanie - owe elektrozawory napewno wlanczane i wylanczane sa poprez przekazniki - wie ktos gdzie one sa :D bo to tez warto sprawdzic. No i jak zdjagnozowac uszkodzoy elektrozawor chyba tylko przez podanie napiecia i nasluchiwanie cewki...?? Co Wy na to :) ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie wlasnie bardzo rzeczowy teamt , na kompie wyskoczyly mi 2 bledy 400

Kol.Mar, gdzieś w którymś temacie jeden z kol. rozbierał górńa część tego elektrozaworu i podawał napięcie na rdzeń . czy cos takiego ale nie mogę tego znaleźć jeżeli chodzi o ten 400 to jest zawór EGR jak również drugi kod związek ma również z tymi elektro zaworami .Przy tych błędach należy bacznie przyjrzeć się wszystkim przewodom jak również pompie vaku która to daje podciśnienie do tego zaworu i elektrozaworów. A w różnych tematach zawsze można coś znaleźć co nam pomorze w dalszej eksploatacji sam. :):D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie samo Egr wykluczam bo go czyscilem i trzyma cisnienie tak samo kolejny zaworek ktory jest przy turbince steruje czyms w stylu erg tylko z cieglem do turbinki , dzis pomierzylem cewki na elektro i jest kolo 7 ohm kazda wiec ok przewody tez poprzgladalem , mozliwe ze pompka vacu daje za male podcisnienie :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozliwe ze pompka vacu daje

Ale jeszcze kol. masz 3 sztuki dwa kolo akumulatora i jeden nad alternatorem na nadkolu przykręcony a co do czyszczenia to musiałbyś zerknąć jak wyciągałeś EGR czy czasami kolektora dolotowego nie należy przeczyścić , aczkolwiek do tego potrzebne są dwie uszczelki silikon i na koniec odpowietrzenie bo nie zdejmiesz kolektora gdy nie odkręcisz przewodów wysokiego ciśnienia. :D

 

Pompka vaku to by były ewidentnie klopoty z wspomaganiem hamulców bo to ona daje podcisnienie do serwo mechanizmu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Troche z tematu o załaczaniu się turbo powstała dyskusja o zaworach podciśnienia, w takim razie dorzuce swoje 3 grosze http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif

 

Kolego Mar, mam taki sam problem jak Ty, te same błedy i nie mogę dojść o co chodzi. Egr sprawdzony, zawory podcisnienia i przewody tez trzymaja.. Pozostaje tylko pompa?

 

Dodam, że z tą kontrolką jest tak,że zapala się czasem, zawsze na rozgrzanym silniku i zazwyczaj po hamowaniu, a gaśnie przy 2gim/3cim biegu przy osiagnieciu 3000 obrotow.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i powoli pojawia się problem i u mnie taki sam - dokładnie jak u kolegi maslakp

Jedynie co zaobserwowałem, że jeżeli nie przekroczę 2500obr/min to kontrolka świeci się

długo. Jazda dynamiczna wygasza kontrolkę prawie natychmiast.

Nie udało mi się niestety jeszcze w chwili pojawienia kontrolki odczytać kodów błędów.

 

Tomek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie odsylam do tematu http://forum.opel24.com/problem-z-elektrozaworami-rozwiazany-diesel-vt8639.htm , prosze zwrocic szczególną uwagę na dolna czesc zaworu (zalozone gumowe cos :lol: na wylocik) ma za zadanie (gdy zawor jest odciety) ssac powietrze po to aby na innych zaw nie pojawialo sie wieksze cisninie ... szaleje kazdy wtedy i to musi byc DROZNE - da sie zdjac gumke przedmuchac ja i pozniej dolna czesc rozebrac i również wyczyscic .... Syf bierze sie z drogi od spodu auta...

 

 

Ps skro moment obrotowy to 185 Nm przy 1800 obr to czemu najwiekszego kopa mam przy 2300 - 2500 O_o? nie tam lezy moment?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie odsylam do tematu http://forum.opel24.com/problem-z-elektrozaworami-rozwiazany-diesel-vt8639.htm , prosze zwrocic szczególną uwagę na dolna czesc zaworu (zalozone gumowe cos :P

Bardzo cenne spostrzeżenia, jutro jeszcze raz przejżę te zawory, thx!

 

Ps skro moment obrotowy to 185 Nm przy 1800 obr to czemu najwiekszego kopa mam przy 2300 - 2500 O_o? nie tam lezy moment?

Właśnie też o tym myślałem. Bo około 2400-2500 to ani maksymalny moment ani maksymalna moc, a "kop" jest wyraaaaźnie odczuwalny. Największe wrażenie jest na zimnym silniku, jak się raz człowiek zapomni i doda dużo gazu np. na drugim biegu na jeszcze nie do końca rozgrzanym silniku to właśnie przy około 2400 słychać nagły świst turbiny i samochód rusza z kopyta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności