Skocz do zawartości

Od ilu obrotow wlacza sie Turbina w Astrze II 2.0 16V DI


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

DTI 205Nm przy 1650 obrotów silnika

według innych źródeł (np. H.R. Etzold) :

2.0 DTI 16V - Y20DTH - 230Nm przy 1950 obr./min. <-- tak mi się bardziej podoba :roll:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

DTI 205Nm przy 1650 obrotów silnika

według innych źródeł (np. H.R. Etzold) :

2.0 DTI 16V - Y20DTH - 230Nm przy 1950 obr./min. <-- tak mi się bardziej podoba :roll:

205 Nm miały silniki przed 2000r. X20DTH. We wszystkich Astrach g DTI, a po 99 r także w vectrach montowali Y20DTH, który ma około 230Nm / 1950obr. Niestety nie orientuję sie jak to jest w DTL'ach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

w tym się nie zgodzę :lol: były 2 DTLe ;/

 

Prędkość obrotowa momentu maksymalnego

- silnik X20DTL 1800...2500 obr/min

- silnik Y20DTL 1500...2750 obr/min

 

a różniły się pompami wtryskowymi

Pompa wtryskowa / rozdzielaczowa promieniowa, zawierająca własny moduł elektronicznego sterowania (o złączu 9-stykowym) i połączona za jego pośrednictwem z elektronicznym urządzeniem sterującym silnika

Typ

- silnik X20DTL / Bosch VP 44

- silnik Y20DTL / Bosch VP 44 PSG 5 S3

 

 

wtryskiwaczami a bardziej ich stopniami sprężania

Ciśnienie otwarcia wtryskiwacza

- silnik X20DTL

- 1. stopień 18 MPa

- 2. stopień 36,5 MPa

- silniki Y20DTL oraz Y20DTH

- 1. stopień 22 MPa

- 1. stopień 38 MPa

 

i pewnie się coś jeszcze znajdzie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawych rzeczy sie tutaj dowiaduje - nie sądziłem ze az taki róznice są pomiedzy silnikam X20 i Y20, myslałem ze tylko o ekologie chodzi, a tu jeszzce moment obrotowy, ale moc jest ta sama? 74kW :lol: A jak z awaryjnościa pomp , czy jednakowo ? i widze ze wymieniając np wtryski tez trzeba dokładnie dobierac do swojego modelu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Turbina pracuje cały czas, przecież jest napędzana spalinami...

W giga uproszczeniu:

W DTI jest zawór egr, który odcina albo doprowadza spaliny do turbiny w zależności od obrotów oraz ciśnienia doładowania. I to właśnie przez to ustrojstwo chip w mojej asi nie jest wykorzystany w 100% bo w reakcji na podwyższone ciśnienie doładowania zawór po chwili upuszcza spaliny i turbinka mi zwalnia a moment obrotowy spada.Przez to mam w okolicach maks momentu tzw "overboost" czyli górkę na wykresie:) Inna sprawa jest w 2.2 DTI tam spaliny są doprowadzane specjalnymi kierownicami do turbiny o zmiennej geometrii łopatek i turbina ładnie ciągnie już przy niskiej prędkości obrotowej gdy spaliny nie mają jeszcze takiej energii. I włąśnie dlatego przełożenie turbiny z 2.2 do 2.0 jest wysoce problematyczne jakby ktoś kiedyś chciał to robić :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Turbina pracuje cały czas, przecież jest napędzana spalinami...

W giga uproszczeniu:

W DTI jest zawór egr, który odcina albo doprowadza spaliny do turbiny w zależności od obrotów oraz ciśnienia doładowania.

Coś chłopie namieszałeś, EGR i Turbo to dwie różne sprawy

 

EGR Exhaust Gas Recyculation - otwiera się z zamyka w zależności od obiążenia, predkości itp. doprowadzając spaliny ponowie do komory spalania i powoduje zmniejszeni emisji szkodliwych dla środowiska.

 

Turbina to już wiadomo napędzana jest spalinami BEZPOŚREDNIO z kolektora dolotowego (a nie EGR który jest przecież z porzodu na kolektorze dolotowym).

 

Wspólnym mianownikiem obydwu urządzeń są elektrozawory (osobne dla każdego urządzenia), dla turbiny spełnia on funcję podtrzymania pompowania powietrza do komory spalania, a EGR za wpuszacznie spalin spowrotem do kolektora spalania.

Jako że elektrozawory połaczone są szeregowo a zasilana jedną pompka podciśnienia VAC, niedomaganie jednego z nich powduje wadliwe działnie pozostałych.

 

BTW jest jeszcze trzeci elektrozawór sterujący komorą zawirowania powietrza - coś jakby przepustnica.

 

Taka uwaga na przyszłość jeżeli nie wiesz o czym piszesz porostu nie pisz i nie wprowadzaj forumowiczów w błąd !

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

JOszi, dzieki za info :D sadziłem też że to tylko ekologia

 

 

 

stenko, myślę że wziąłeś też poprawkę na EGR w dizlu i beni....i w ropniaku ma inne znaczenie.Wiec stefdeath, dobrze mówi.

 

 

GM / OPEL CZUJNIK PODCIŚNIENIA / ZAWÓR ELEKTROMAGNETYCZNY RECYRKULACJI GAZÓW SPALINOWYCH "EGR" ORAZ TURBINY DO OPLA O NUMERZE KATALOGOWYM : OPEL 58-51-030 / 08-51-078, GM 9128022 / 90502860.

 

 

ZASTOSOWANIE :

 

* ZAWÓR, CEWKA, REGULATOR PRÓŻNIOWY RECYRKULACJI GAZÓW WYLOTOWYCH

* CZUJNIK PODCIŚNIENIA RECYRKULACJI SPALIN

* CZUJNIK, PODCIŚNIENIE, RECYRKULACJA GAZÓW WYDECHOWYCH

* CZUJNIK PODCIŚNIENIOWY TURBOŁADOWARKI

* CZUJNIK PODCIŚNIENIA, KOLEKTOR SSĄCY

* ELEKTROZAWÓR, RECYRKULACJA SPALIN

* ELEKTROZAWÓR, STEROWANIE CIŚNIENIA ŁADOWANIA PODCIŚNIENIA

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

JOszi, dzieki za info :D sadziłem też że to tylko ekologia

 

 

 

stenko, myślę że wziąłeś też poprawkę na EGR w dizlu i beni....i w ropniaku ma inne znaczenie.Wiec stefdeath, dobrze mówi.

 

 

GM / OPEL CZUJNIK PODCIŚNIENIA / ZAWÓR ELEKTROMAGNETYCZNY RECYRKULACJI GAZÓW SPALINOWYCH "EGR" ORAZ TURBINY DO OPLA O NUMERZE KATALOGOWYM : OPEL 58-51-030 / 08-51-078, GM 9128022 / 90502860.

 

 

ZASTOSOWANIE :

 

* ZAWÓR, CEWKA, REGULATOR PRÓŻNIOWY RECYRKULACJI GAZÓW WYLOTOWYCH

* CZUJNIK PODCIŚNIENIA RECYRKULACJI SPALIN

* CZUJNIK, PODCIŚNIENIE, RECYRKULACJA GAZÓW WYDECHOWYCH

* CZUJNIK PODCIŚNIENIOWY TURBOŁADOWARKI

* CZUJNIK PODCIŚNIENIA, KOLEKTOR SSĄCY

* ELEKTROZAWÓR, RECYRKULACJA SPALIN

* ELEKTROZAWÓR, STEROWANIE CIŚNIENIA ŁADOWANIA PODCIŚNIENIA

Mówimy o dwóch różnych rzeczach:

1. Elekrozawór(y) - których w dieslu są 3 do EGR , TURBO i ZAWIRIOWAŃ - to są elementy które sterują układami wykonawczymi.

2. Element wykonawczy w postaci TURBINY, EGR, ZAWOROWANIA.

 

stefdeath pisze o dieslu i ja też

W DTI jest zawór egr, który odcina albo doprowadza spaliny do turbiny w zależności od obrotów oraz ciśnienia doładowania.

 

Wiec stefdeath, dobrze mówi.

maniakopel wyjaśnij mi proszę jak w silniku DTI zawór EGR doprowadza spaliny do turbospręzarki ?

BTW w silnikach benzynowych najczęsciej zawór EGR i element nim sterujący (elektryczny bądź podciśnieniowy) to jedno urządzenie (oczywiście w silnikach GM)

 

Pozdr

Stenko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności