Gość Anonymous Opublikowano 30 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2007 GM / OPEL CZUJNIK PODCIŚNIENIA / ZAWÓR ELEKTROMAGNETYCZNY RECYRKULACJI GAZÓW SPALINOWYCH "EGR" ORAZ TURBINY DO OPLA O NUMERZE KATALOGOWYM : OPEL 58-51-030 / 08-51-078, GM 9128022 / 90502860. Czyli elektrozawór....i jest ich 4 a nie 3......jeden główny nad kolektorem ssącym i 2 między aku a błotnikiem a 3 na kielichu koło turbo. stenko, czyli chcesz mi powiedzieć że egr w dizlu i beni pełni taką sama role??   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2007 Czyli elektrozawór....i jest ich 4 a nie 3......jeden główny nad kolektorem ssącym i 2 między aku a błotnikiem a 3 na kielichu koło turbo. No dalej sie nie rozumiemy jakie 4 elektrozawory - a czy do do tego nad kolektroem ssącym ida jakieś przewody elektryczne ? bo u mnie nie. Właśnie ten nad kolektrorem ssącym to jest ZAWÓR EGR. a steruje nim ELEKTROZAWÓR koło aku, drugi elektrozawór koło aku steruje "PRZEPUSTRNICĄ" a trzeci elektrozawór jest koło turbo. Sterowanie wszystich trzech układów - mechanicznie realizowane jest za pomocą podciśnienia. czyli chcesz mi powiedzieć że egr w dizlu i beni pełni taką sama role?? EGR to EGR i zarówno w ON jak i Pb pełnią to samo zadanie. i NA PEWNO EGR nie kontroluje przepływu spalin do turbiny. GM / OPEL CZUJNIK PODCIŚNIENIA / ZAWÓR ELEKTROMAGNETYCZNY RECYRKULACJI GAZÓW SPALINOWYCH "EGR" ORAZ TURBINY DO OPLA O NUMERZE KATALOGOWYM : OPEL 58-51-030 / 08-51-078, GM 9128022 / 90502860. Elektozawory jako takie są zamienne tzn. tek którysteruje EGR-em mozna zastosowac do turbiny i odwrotnie stąd takie opisy tych części. Pozdr   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2007 Kolega Stenko ma rację. Egr to zawór recylkuracji spaln-ustrojstwo na kolektorze ja użyłem nazwy potocznej zawór egr tak miało to miejsce np w aukcji allegro , mi oczywiście chodziło o zawór podciśnieniowy, który odciąga cięgienko od zaworu upustowego turbiny regulujące rozmiar otworu upustowego jeśli można tak powiedzieć. Jeśli się nie mylę znajduje się on w lewym nadkolu.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 stenko, ok łapie:P:D   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 1 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 stenko, napisał::: Sterowanie wszystkich trzech układów - mechanicznie realizowane jest za pomocą podciśnienia. Mam rozumieć pompą Vacu A ten który pisze kol.stefdeath, w lewym nadkolu to co za zawór bo już się pogubiłem Nie lepiej by bylo wymienić wszystkie i będzie spokój . U mnie jest jeszcze między tym zaworem koło turbo jeszcze jakiś baniaczek o którym też nic nie wiem :-)   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Czy astra DI posiada turbinkę? Może chodzi o astrę DTI? jak pamiętam DI oznaczało wolnossącego diesla z bezpośrednim wtryskiem, może się mylę O zawór sterujący ilością spalin z kolektora wylotowego nie dolotowego jak było napisane wcześniej (dolot turbina zasila a sama jest napędzana z wydechu), chodzi wam o zawór waste-gate, jak sądzę.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Czy astra DI posiada turbinkę? DI i DTI to dwa różniące się od siebie silniki 2,0 16V obydwa te silniki są z turbo doładowaniem .   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 brzoza polaris, , no różniące sie nazwa i że DI nie ma intecoolera i to wszystko i nie kiedy skrzynia biegów jest inna.Poza tym DI to oznaczenie handlowe a symbol silnika to X20DTL i jest to T na którym tak wiele ludzi się "przejeżdża" i Di ma turbinę   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Ja mam identyczne pytanko... Przy ilu obrotach włącza się turbinka w moim autku??? Astra F Caravan 1.7 TD 1995 r. Pozdro...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Ja mam identyczne pytanko... O kolego może coś ci podpowiem a ty mi o rybuniach za to się odwdzięczysz otóż turbina włącza się zaraz po uruchomieniu bo jest napędzana spalinami , ale największy moment obrotowy osiąga w granicach 1800-2200obr, W nowszych modelach lub w turbinach tuningowych sa zmienne kąty ustawienia wirnika i ten moment jest znacznie wcześniej to są bardzo drogie turbiny i nie regenerowane. twoja jak i moja sa do naprawy . mają stały wirnik czyli te łopatki Co wiedzialem to powiedzialem może ktoś coś doda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.