Skocz do zawartości

Od ilu obrotow wlacza sie Turbina w Astrze II 2.0 16V DI


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

GM / OPEL CZUJNIK PODCIŚNIENIA / ZAWÓR ELEKTROMAGNETYCZNY RECYRKULACJI GAZÓW SPALINOWYCH "EGR" ORAZ TURBINY DO OPLA O NUMERZE KATALOGOWYM : OPEL 58-51-030 / 08-51-078, GM 9128022 / 90502860.

 

 

Czyli elektrozawór....i jest ich 4 a nie 3......jeden główny nad kolektorem ssącym i 2 między aku a błotnikiem a 3 na kielichu koło turbo.

 

stenko, czyli chcesz mi powiedzieć że egr w dizlu i beni pełni taką sama role??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Czyli elektrozawór....i jest ich 4 a nie 3......jeden główny nad kolektorem ssącym i 2 między aku a błotnikiem a 3 na kielichu koło turbo.

No dalej sie nie rozumiemy :D jakie 4 elektrozawory - a czy do do tego nad kolektroem ssącym ida jakieś przewody elektryczne ? bo u mnie nie. Właśnie ten nad kolektrorem ssącym to jest ZAWÓR EGR. a steruje nim ELEKTROZAWÓR koło aku, drugi elektrozawór koło aku steruje "PRZEPUSTRNICĄ" a trzeci elektrozawór jest koło turbo. Sterowanie wszystich trzech układów - mechanicznie realizowane jest za pomocą podciśnienia.

czyli chcesz mi powiedzieć że egr w dizlu i beni pełni taką sama role??

 

EGR to EGR i zarówno w ON jak i Pb pełnią to samo zadanie. i NA PEWNO EGR nie kontroluje przepływu spalin do turbiny.

GM / OPEL CZUJNIK PODCIŚNIENIA / ZAWÓR ELEKTROMAGNETYCZNY RECYRKULACJI GAZÓW SPALINOWYCH "EGR" ORAZ TURBINY DO OPLA O NUMERZE KATALOGOWYM : OPEL 58-51-030 / 08-51-078, GM 9128022 / 90502860.

 

Elektozawory jako takie są zamienne tzn. tek którysteruje EGR-em mozna zastosowac do turbiny i odwrotnie stąd takie opisy tych części.

 

Pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Kolega Stenko ma rację. Egr to zawór recylkuracji spaln-ustrojstwo na kolektorze ja użyłem nazwy potocznej zawór egr tak miało to miejsce np w aukcji allegro :D, mi oczywiście chodziło o zawór podciśnieniowy, który odciąga cięgienko od zaworu upustowego turbiny regulujące rozmiar otworu upustowego jeśli można tak powiedzieć. Jeśli się nie mylę znajduje się on w lewym nadkolu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stenko, napisał::: Sterowanie wszystkich trzech układów - mechanicznie realizowane jest za pomocą podciśnienia. Mam rozumieć pompą Vacu :) A ten który pisze kol.stefdeath, w lewym nadkolu to co za zawór bo już się pogubiłem :D Nie lepiej by bylo wymienić wszystkie i będzie spokój . U mnie jest jeszcze między tym zaworem koło turbo jeszcze jakiś baniaczek o którym też nic nie wiem :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy astra DI posiada turbinkę?

 

Może chodzi o astrę DTI? jak pamiętam DI oznaczało wolnossącego diesla z bezpośrednim wtryskiem, może się mylę

 

O zawór sterujący ilością spalin z kolektora wylotowego nie dolotowego jak było napisane wcześniej (dolot turbina zasila a sama jest napędzana z wydechu), chodzi wam o zawór waste-gate, jak sądzę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brzoza polaris, , no różniące sie nazwa i że DI nie ma intecoolera ;-) i to wszystko i nie kiedy skrzynia biegów jest inna.Poza tym DI to oznaczenie handlowe a symbol silnika to X20DTL i jest to T na którym tak wiele ludzi się "przejeżdża" i Di ma turbinę

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam identyczne pytanko...

 

Przy ilu obrotach włącza się turbinka w moim autku???

 

Astra F Caravan 1.7 TD 1995 r.

 

 

Pozdro...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam identyczne pytanko...

O kolego może coś ci podpowiem a ty mi o rybuniach za to się odwdzięczysz :lol: otóż turbina włącza się zaraz po uruchomieniu bo jest napędzana spalinami , ale największy moment obrotowy osiąga w granicach 1800-2200obr, W nowszych modelach lub w turbinach tuningowych sa zmienne kąty ustawienia wirnika i ten moment jest znacznie wcześniej to są bardzo drogie turbiny i nie regenerowane. ;-) twoja jak i moja sa do naprawy . mają stały wirnik czyli te łopatki :wink: Co wiedzialem to powiedzialem może ktoś coś doda :tak::wow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności