Skocz do zawartości

Jaki alternator?


Gość kdł777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.Potrzebuje kupić alternator do swojej astry.stary alternator (raczej oryginalny) to Deico Remy 100 A.Mam problem ze znalezieniem regulatora napięcia do tego modelu;słyszałem że to jakiś nietypowy.W związku z tym czy moge założyć jakiś inny altek który pasuje do mojego silnika?Jak mniemam jest to Opel Astra I F HTB Lift 1.6 8V.Znajomy mówił że to przejściówka. numery VIN zaczynająsie na WOLOTFF czylo płyta podłogowa od astry G a nadwozie astra f.Prosze o pomoc. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Lepiej byś zrobił podając rocznik i symbol silnika lub chociaż jego moc.

Sama zamiana na inny - tak jest oczywiście możliwa

Regulator do altka Delco 100A to koszt może około35zł (za lichy),

około 50zł -60 (za dobry - montowane, nie ma żadnych zastrzeżeń) i ponad stówkę za "1-ligowy"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VIN zaczynająsie na WOLOTFF czylo płyta podłogowa od astry G a nadwozie astra f

Powiedz koledze by przestal pic to swinstwo fioletowe bo na glowe mu sie rzuca. Lepszej bajery nie slyszalem od dawna. Juz po vinie widac ze to nawet kolo Ag nawet nie stalo a plyta podlogowa jest calkiem inna i nie ma nic wspolnego i nawet by nie podpasowala po sporej rzeźbie. Jedynie co to silnik montowany byl w AF i AG choc i w nich znajdziesz male roznice. Tak jak te w AG i AH niby podobne ale sie roznią.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość prestidigitator

Możesz wstawić każdy inny alternator pod warunkiem, że ma ten sam rozstaw mocowań i ten sam amperarz, o niższym amperarzu nie zalecałbym. Kiedyś do mojego silnika x16szr podpasował altek z deawoo leganza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasami mniejszy moze sie okazac lepszy bo sa doporniejsze. Jesli ktos jedzi na dystansach nieduzych to mu i tak altek 140 amperowy nie pomoze bo w zasadzie prad jaki dostarsza na obrotach 2-3 tys jest bardzo zblizony z takiego altka 90-100 amperowego. Pamietac trzeba ze altki te maja 140A na max obrotach lub prawie maks. Altek 70 amperowy i na obrotach silnika 1100 poda spokojnie 15-20A bez problemu a nawet i wiecej.Ostatnio mierzylem w pracy i taki altek w vikiC w 1.9 cdti dawal na aku dosc rozladowany 17A a jeszcze jak wiadomo reszta instalacji ciagnie te kilka aldnych amperów. Trzeba poprostu jak ktos miga malo zrobic jakas wieksza rundke albo pod prostownik na noc zostawic powiedzmy raz na tydzien czy dwa w okresie zimowym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie bardzo moge znaleśc tego 100 A bo jest potrzebny na już. Z tymi 70A to nie ma problemu.Więc jak nie znajde to chyba wstawie ten mniejszy.Ciekawe tylko czy jak bede jechał dłużej na podgrzewanych siedzeniach to altek nie padnie.Dzięki wszystkim za odpowiedzi:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DAj oznaczenie tego silnika, rocznik to daromv6 coś ci zapoda.

Co ma altek do podgrzewania foteli? No chyba, że chodzi o stary który jest na wymarciu.

A jeżeli tak to każde urządzenie ciągnące prąd w aucie może go uśmiercić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ma altek do podgrzewania foteli?

Wydaje mi sie ,że może to mieć że jak oryginalnie jast 100a a włoże mu 70a to przy włączonych fotelach może mi niedoładowywać akumulatora.modelu silnika nie jestem pewien z tego co wywniskowałem to może być 16LZ2. jest to rocznik 98 jednopunkt.zdobyłem przed chwilą takiego altka 100A tylko że Bosha.I mam mały problem bo gabarytami jest troche większy i pasek jest troche za krótki. Poluzowałem troche na napinaczu ale nie za wiele to dało.Może trzeba zminić pasek na troche dłuższy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16LZ2 był bez katalizatora, a tym samym chyba nie na nasz rynek

po vin-ie możesz dojąć

Co do zakupionego altka - podaj jego numerację - sprawdzimy z czego go wykręcili

100A nie jest aż tak często widywana w Astrze F, zwykle są mniejsze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ,że może to mieć że jak oryginalnie jast 100a a włoże mu 70a to przy włączonych fotelach może mi niedoładowywać akumulatora.

Jeszcze raz 100A czy 70 A to prad maksymalny ajki altek moze zapodac. Wcal enie oznacza ze podczas normalnej jazdy 70 bedzi edawac przy 2000 obr 20 amper a ten 100 amperowy przy tych samych obrotach da 30 czy 40 amper. Podejrzewam ze bedzie bardzo zblizone przy takich obrotach i jeden i drugi da gdzies okolo 25-30 amper bez problemu. Ja nawet zalecam zalozyc przewod dodatkowy od altka do aku zeby troszke zwiekszyc opornosc o te 0,05 do 0,1 ohma by nie spalic alternatora. Ogranicza to prad ale wlasnie ten przeciazeniowy. Z tym ze mowie tu raczje o altkach w astrach H czy viki C w 1.9 cdti. Mocny altek i duzy aku( maly opor wewnetrzny) i pzy nieco niedoladowanym aku mamy alternator pracujacy jak na zwarciu. Dosc czesto w pracy wyciagamy altki i spaolne diody maja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności