Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!!!

Na początek podam dane swojego auta - opel astra h 2007 1,9 ctdi 74 kW.

Problem dotyczy pojawiającej się piany w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego podczas zwiększenia obrotów na biegu jałowym do koło 3000 obr/min zarówno na ciepłym i na zimnym silniku. Piana unosi się aż pod górną ściankę zbiorniczka i po obniżeniu obrotów do 900 obr/min piana opada i stan płynu powraca do normy. Pierwsza myśl jaka przychodzi do głowy to, że uszkodzona może być uszczelka pod głowicą ale to jest za mało przekonujący objaw by tak twierdzić i przyznam szczerze jak rozmawiam z ludźmi znającymi się na robocie to też są zdania podzielone jedni mówią tak drudzy tak. W servisie opla powiedzieli, że jeżeli nie ubywa płynu chłodniczego a nie ubywa to że to nie uszczelka pod głowicą. Pragnę nadmienić iż jak sprowadziłem samochód z Niemiec to miał trochę mało płynu chłodniczego co zresztą sygnalizował komputer więc dolałem około 200 ml różowego płynu borygo. I tu znowu dylematy, jedni mówią że nie można mieszać płynów chłodniczych drudzy,że można i już sam nie wiem. Aby wykluczyć że piana to reakcja różnych czynników chłodzących wymieniłem na nowy. Wymieniając płyn spuściłem tylko 4 litry bo tylko tyle zleciało a układu ma ponoć 7 litrów i może nadal ta reakcja zachodzi pomiędzy tą resztką i nowym płynem.

Chciałem zapytać na forum czy wy tez tak macie w swoich autach może to normalny objaw???

Wiem, że to nie normalny objaw ale ta nowa generacja samochodów ma wiele zadziwiających systemów tj: że przy wypalaniu filtra cząstek stałych może dostawać się

olej napędowy do komory olejowej i tym samym poziom oleju wzrasta.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/38040-piana-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Wiem, że to nie normalny objaw ale ta nowa generacja samochodów ma wiele zadziwiających systemów tj: że przy wypalaniu filtra cząstek stałych może dostawać się

olej napędowy do komory olejowej i tym samym poziom oleju wzrasta.

Ale to nic nowego i nie dotyczy tylko nowych samochodów ze wzrastającym poziomem oleju :beer: wystarczy robić bardzo bardzo krótkie odcinki (dotyczy to również silników benzynowych) a co do wypalania filtrów DPF to trzeba po prostu zakończyć procedurę wypalania i po kłopocie a tu będzie problem jak za każdym razem proces ten będzie przerywany.

 

ok, zostawmy ten olej i filtr na boku wiemy, że tak jest i jest to ok, ale moim kluczowym problemem jest ta pojawiająca się piana w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego.

 

ja mialem cos podobnego w astrze g. mianowicie przez jakis czas zamiast plynu mialem wode. i tez pojawila sie piana koloru jasnego brazu. pewnie to bylo cos w rodzaju rdzy i skonczylo sie wymiana nagrzewnicy i chlodnicy bo wszystko sie z czasem zaczynalo zatykac. wiec moze u Ciebie jest podobne zjawisko. wez moze pare razy przeczysc uklad wyczysc zbiornik wyrownawczy i sprawdz czy ta piana nadal sie bedzie pojawiala. na rynku sa jakies specjalne preparaty do plukiania ale jak sie nazywaja to szczerze nie wiem.

 

Gość szandorek

witam i sam sobie odpowiedziałeś dolewając płynu a wiesz jaki miałes płyn chłodzący moze GM (koncentrat i dolewa się wode destylowana ) a nie ten co dolałeś dobra rada wylać (z przodu koło zdeżaka od strony pasażera jest korek spustowy łatwo go zauważyć na chłodnicy ) kupić nowy płyn ( koncentrat dobrze by było wypłukać układ i nowy koncentrat wymieszany odpwiednio z wodą , zalać. odpowietrzyć i po problemie

 

Gość mariusz444

Witam.

Mam podobny problem, więc podepnę się pod ten temat. W mojej astrze 1,3 cdti po przejechaniu około 90 km pojawił się na komputerze komunikat o niskim poziomie płynu chłodzącego. Po przyjechaniu do domu dolałem aż litr koncentratu. Po dwóch dniach znowu musiałem pokonać podobny dystans i to samo - komunikaty komputera o niskim poziomie płynu, po powrocie do domu dolałem 1,5 litra płynu (tym razem wody destylowanej). Po odkręceniu korka w zbiorniczku i po lekkim przygazowaniu również pojawiła się piana. Jednak prawdopodobnie nie mam żadnego wycieku, bo pod samochochodem jest sucho. Martwi mnie jeszcze jedna rzecz, mam zbyt wysoki stan oleju i nie wiem, czy usprawiedliwia go znajdujący się w aucie filtr cząstek stałych. Znajomy poradził mi abym uruchomił auto w garażu i po godzinie zerknął na podłoge, czy nie ma wycieku. Nie wiem co o tym sądzić. Czy prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą w moim samochodzie?

 

Gość mariusz444

Dzięki daro!

Przed chwilą zapoznałem się z treścią zamieszczonego przez Ciebie linka. Jutro spróbuję to zweryfikować, ale myślę, że bez pomocy mechanika się nie obejdzie. Po naprawie auta napiszę w czym tkwił problem

 

Dzięki daro!

Przed chwilą zapoznałem się z treścią zamieszczonego przez Ciebie linka. Jutro spróbuję to zweryfikować, ale myślę, że bez pomocy mechanika się nie obejdzie. Po naprawie auta napiszę w czym tkwił problem

Po zdjeciu głowicy polecam sprawdzenie jej szczelno

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności