Gość dami998 Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Witam wszystkich!!! Na początek podam dane swojego auta - opel astra h 2007 1,9 ctdi 74 kW. Problem dotyczy pojawiającej się piany w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego podczas zwiększenia obrotów na biegu jałowym do koło 3000 obr/min zarówno na ciepłym i na zimnym silniku. Piana unosi się aż pod górną ściankę zbiorniczka i po obniżeniu obrotów do 900 obr/min piana opada i stan płynu powraca do normy. Pierwsza myśl jaka przychodzi do głowy to, że uszkodzona może być uszczelka pod głowicą ale to jest za mało przekonujący objaw by tak twierdzić i przyznam szczerze jak rozmawiam z ludźmi znającymi się na robocie to też są zdania podzielone jedni mówią tak drudzy tak. W servisie opla powiedzieli, że jeżeli nie ubywa płynu chłodniczego a nie ubywa to że to nie uszczelka pod głowicą. Pragnę nadmienić iż jak sprowadziłem samochód z Niemiec to miał trochę mało płynu chłodniczego co zresztą sygnalizował komputer więc dolałem około 200 ml różowego płynu borygo. I tu znowu dylematy, jedni mówią że nie można mieszać płynów chłodniczych drudzy,że można i już sam nie wiem. Aby wykluczyć że piana to reakcja różnych czynników chłodzących wymieniłem na nowy. Wymieniając płyn spuściłem tylko 4 litry bo tylko tyle zleciało a układu ma ponoć 7 litrów i może nadal ta reakcja zachodzi pomiędzy tą resztką i nowym płynem. Chciałem zapytać na forum czy wy tez tak macie w swoich autach może to normalny objaw??? Wiem, że to nie normalny objaw ale ta nowa generacja samochodów ma wiele zadziwiających systemów tj: że przy wypalaniu filtra cząstek stałych może dostawać się olej napędowy do komory olejowej i tym samym poziom oleju wzrasta. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38040-piana-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Wiem, że to nie normalny objaw ale ta nowa generacja samochodów ma wiele zadziwiających systemów tj: że przy wypalaniu filtra cząstek stałych może dostawać się olej napędowy do komory olejowej i tym samym poziom oleju wzrasta. Ale to nic nowego i nie dotyczy tylko nowych samochodów ze wzrastającym poziomem oleju wystarczy robić bardzo bardzo krótkie odcinki (dotyczy to również silników benzynowych) a co do wypalania filtrów DPF to trzeba po prostu zakończyć procedurę wypalania i po kłopocie a tu będzie problem jak za każdym razem proces ten będzie przerywany.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38040-piana-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/#findComment-7822 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dami998 Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 ok, zostawmy ten olej i filtr na boku wiemy, że tak jest i jest to ok, ale moim kluczowym problemem jest ta pojawiająca się piana w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38040-piana-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/#findComment-7774 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jajos Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 ja mialem cos podobnego w astrze g. mianowicie przez jakis czas zamiast plynu mialem wode. i tez pojawila sie piana koloru jasnego brazu. pewnie to bylo cos w rodzaju rdzy i skonczylo sie wymiana nagrzewnicy i chlodnicy bo wszystko sie z czasem zaczynalo zatykac. wiec moze u Ciebie jest podobne zjawisko. wez moze pare razy przeczysc uklad wyczysc zbiornik wyrownawczy i sprawdz czy ta piana nadal sie bedzie pojawiala. na rynku sa jakies specjalne preparaty do plukiania ale jak sie nazywaja to szczerze nie wiem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38040-piana-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/#findComment-7773 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dami998 Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Dzięki za podpowiedź ale szukam analogicznych sytuacji na takim samym modelu. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38040-piana-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/#findComment-7638 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szandorek Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 witam i sam sobie odpowiedziałeś dolewając płynu a wiesz jaki miałes płyn chłodzący moze GM (koncentrat i dolewa się wode destylowana ) a nie ten co dolałeś dobra rada wylać (z przodu koło zdeżaka od strony pasażera jest korek spustowy łatwo go zauważyć na chłodnicy ) kupić nowy płyn ( koncentrat dobrze by było wypłukać układ i nowy koncentrat wymieszany odpwiednio z wodą , zalać. odpowietrzyć i po problemie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38040-piana-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/#findComment-7237 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariusz444 Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 Witam. Mam podobny problem, więc podepnę się pod ten temat. W mojej astrze 1,3 cdti po przejechaniu około 90 km pojawił się na komputerze komunikat o niskim poziomie płynu chłodzącego. Po przyjechaniu do domu dolałem aż litr koncentratu. Po dwóch dniach znowu musiałem pokonać podobny dystans i to samo - komunikaty komputera o niskim poziomie płynu, po powrocie do domu dolałem 1,5 litra płynu (tym razem wody destylowanej). Po odkręceniu korka w zbiorniczku i po lekkim przygazowaniu również pojawiła się piana. Jednak prawdopodobnie nie mam żadnego wycieku, bo pod samochochodem jest sucho. Martwi mnie jeszcze jedna rzecz, mam zbyt wysoki stan oleju i nie wiem, czy usprawiedliwia go znajdujący się w aucie filtr cząstek stałych. Znajomy poradził mi abym uruchomił auto w garażu i po godzinie zerknął na podłoge, czy nie ma wycieku. Nie wiem co o tym sądzić. Czy prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą w moim samochodzie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38040-piana-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/#findComment-6802 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daro Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 Przeglądałeś(czytałeś)ten temat http://forum.opel24.com/objawy-uszkodzenia-uszczelki-glowicy-vt42102.htm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38040-piana-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/#findComment-6801 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariusz444 Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 Dzięki daro! Przed chwilą zapoznałem się z treścią zamieszczonego przez Ciebie linka. Jutro spróbuję to zweryfikować, ale myślę, że bez pomocy mechanika się nie obejdzie. Po naprawie auta napiszę w czym tkwił problem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38040-piana-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/#findComment-6768 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość miesud Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 Dzięki daro! Przed chwilą zapoznałem się z treścią zamieszczonego przez Ciebie linka. Jutro spróbuję to zweryfikować, ale myślę, że bez pomocy mechanika się nie obejdzie. Po naprawie auta napiszę w czym tkwił problem Po zdjeciu głowicy polecam sprawdzenie jej szczelno Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38040-piana-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/#findComment-6669 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.