Skocz do zawartości

piana w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego


Gość dami998

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!!!

Na początek podam dane swojego auta - opel astra h 2007 1,9 ctdi 74 kW.

Problem dotyczy pojawiającej się piany w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego podczas zwiększenia obrotów na biegu jałowym do koło 3000 obr/min zarówno na ciepłym i na zimnym silniku. Piana unosi się aż pod górną ściankę zbiorniczka i po obniżeniu obrotów do 900 obr/min piana opada i stan płynu powraca do normy. Pierwsza myśl jaka przychodzi do głowy to, że uszkodzona może być uszczelka pod głowicą ale to jest za mało przekonujący objaw by tak twierdzić i przyznam szczerze jak rozmawiam z ludźmi znającymi się na robocie to też są zdania podzielone jedni mówią tak drudzy tak. W servisie opla powiedzieli, że jeżeli nie ubywa płynu chłodniczego a nie ubywa to że to nie uszczelka pod głowicą. Pragnę nadmienić iż jak sprowadziłem samochód z Niemiec to miał trochę mało płynu chłodniczego co zresztą sygnalizował komputer więc dolałem około 200 ml różowego płynu borygo. I tu znowu dylematy, jedni mówią że nie można mieszać płynów chłodniczych drudzy,że można i już sam nie wiem. Aby wykluczyć że piana to reakcja różnych czynników chłodzących wymieniłem na nowy. Wymieniając płyn spuściłem tylko 4 litry bo tylko tyle zleciało a układu ma ponoć 7 litrów i może nadal ta reakcja zachodzi pomiędzy tą resztką i nowym płynem.

Chciałem zapytać na forum czy wy tez tak macie w swoich autach może to normalny objaw???

Wiem, że to nie normalny objaw ale ta nowa generacja samochodów ma wiele zadziwiających systemów tj: że przy wypalaniu filtra cząstek stałych może dostawać się

olej napędowy do komory olejowej i tym samym poziom oleju wzrasta.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Wiem, że to nie normalny objaw ale ta nowa generacja samochodów ma wiele zadziwiających systemów tj: że przy wypalaniu filtra cząstek stałych może dostawać się

olej napędowy do komory olejowej i tym samym poziom oleju wzrasta.

Ale to nic nowego i nie dotyczy tylko nowych samochodów ze wzrastającym poziomem oleju :beer: wystarczy robić bardzo bardzo krótkie odcinki (dotyczy to również silników benzynowych) a co do wypalania filtrów DPF to trzeba po prostu zakończyć procedurę wypalania i po kłopocie a tu będzie problem jak za każdym razem proces ten będzie przerywany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, zostawmy ten olej i filtr na boku wiemy, że tak jest i jest to ok, ale moim kluczowym problemem jest ta pojawiająca się piana w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem cos podobnego w astrze g. mianowicie przez jakis czas zamiast plynu mialem wode. i tez pojawila sie piana koloru jasnego brazu. pewnie to bylo cos w rodzaju rdzy i skonczylo sie wymiana nagrzewnicy i chlodnicy bo wszystko sie z czasem zaczynalo zatykac. wiec moze u Ciebie jest podobne zjawisko. wez moze pare razy przeczysc uklad wyczysc zbiornik wyrownawczy i sprawdz czy ta piana nadal sie bedzie pojawiala. na rynku sa jakies specjalne preparaty do plukiania ale jak sie nazywaja to szczerze nie wiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szandorek

witam i sam sobie odpowiedziałeś dolewając płynu a wiesz jaki miałes płyn chłodzący moze GM (koncentrat i dolewa się wode destylowana ) a nie ten co dolałeś dobra rada wylać (z przodu koło zdeżaka od strony pasażera jest korek spustowy łatwo go zauważyć na chłodnicy ) kupić nowy płyn ( koncentrat dobrze by było wypłukać układ i nowy koncentrat wymieszany odpwiednio z wodą , zalać. odpowietrzyć i po problemie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mariusz444

Witam.

Mam podobny problem, więc podepnę się pod ten temat. W mojej astrze 1,3 cdti po przejechaniu około 90 km pojawił się na komputerze komunikat o niskim poziomie płynu chłodzącego. Po przyjechaniu do domu dolałem aż litr koncentratu. Po dwóch dniach znowu musiałem pokonać podobny dystans i to samo - komunikaty komputera o niskim poziomie płynu, po powrocie do domu dolałem 1,5 litra płynu (tym razem wody destylowanej). Po odkręceniu korka w zbiorniczku i po lekkim przygazowaniu również pojawiła się piana. Jednak prawdopodobnie nie mam żadnego wycieku, bo pod samochochodem jest sucho. Martwi mnie jeszcze jedna rzecz, mam zbyt wysoki stan oleju i nie wiem, czy usprawiedliwia go znajdujący się w aucie filtr cząstek stałych. Znajomy poradził mi abym uruchomił auto w garażu i po godzinie zerknął na podłoge, czy nie ma wycieku. Nie wiem co o tym sądzić. Czy prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą w moim samochodzie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mariusz444

Dzięki daro!

Przed chwilą zapoznałem się z treścią zamieszczonego przez Ciebie linka. Jutro spróbuję to zweryfikować, ale myślę, że bez pomocy mechanika się nie obejdzie. Po naprawie auta napiszę w czym tkwił problem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki daro!

Przed chwilą zapoznałem się z treścią zamieszczonego przez Ciebie linka. Jutro spróbuję to zweryfikować, ale myślę, że bez pomocy mechanika się nie obejdzie. Po naprawie auta napiszę w czym tkwił problem

Po zdjeciu głowicy polecam sprawdzenie jej szczelno
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności