Skocz do zawartości

Kontrolka silnika


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Nareszcie wszystko wróci ło do normy mój samochodzik chodzi jak rakieta. :roll: kontrolka świeciła sie tylko dlatego że był pękniety wężyk podciśnienia idący do elektrozaworu. B)

U mnie to samo było, a że naprawa( sama diagnoza w salonie Vauxhalla) w Anglii byłaby dość kosztowna, postanowiłem sam poszukać.

Ale bez komputera się nie obyło.

Wykasował błędy i odszukał awarię - przetarty gumowy łącznik przewodu EGR...

pozdrawiam wszystkich zmartwionych i proponuję zacząć właśnie od kontroli stanu wężyków... :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 rok później...

Witam kolegów kierowców. Jestem właścicielem Opla Astry 1.4i z 1993 roku posiadam ją juz ładnych pare lat i nic sie nie działo aż do niedawna kiedy to zaczeła mi się zapalać kontrolka koloru żółtego symbolizująca silnik czy wie ktoś co może byc przyczyną tego, że to mi sie zapaliło. Proszę o szybką odpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dzień dobry posiadam opla zafire B 1,9 120 KM 2007 r przejechana ma 61000

 

Mam problem zapala mi się kontrolka w postaci silnika czasami gaśnie ale po przejechaniu iluś kilometrów znowu się zapala.

Poczytałem trochę na forum

Wyczyściłem EGR był trochę zawalony ale nie był zacięty . kontrolka dalej świeci

Słyszałem że to mogą być jakieś elektrozawory ale nie wiem gdzie one są co z nimi zrobić.

Podczas dodawania gazu słychać jakiś świst z nawiewów powietrza

 

Odczytałem błędy

ECN 038008 ten to chyba usterka w układzie świec żarowych

010008 ten to chyba nieprawidłowy sygnał z przepływomierza ale mógł powstać bo odpiąłem przepływkę i odpaliłem silnik

040004 ten to chyba nieprawidłowy sygnał EGR ale też mógł powstać bo odpaliłem silnik przy odłączonym EGR

070458 ten to chyba włącznik pedału sprzęgła do tego błędu może być taka przyczyna gdy ruszam samochodem i przekroczeniu chyba 10 km/h czuć jakieś zgrzytanie pod pedałami ale tylko podczas ruszania w czasie jazdy nic się nie dzieje

22795 - to chyba błąd o niewłaściwym ciśnieniu w obwodzie doładowania silnika nie wiem ale czy przyczyną tego błędu mogła być nieszczelność pomiędzy turbiną a intercoolerem bo miałem tam jakiś wyciek bo wąż był tłusty ale go uszczelniłem i dalej się świeci kontrolka

 

Dziękuje

Na e-maila niech ci mechanik da odpowiedź tu jest forum otwarte bez tajemnic/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość zbyszek670

22795 - to chyba błąd o niewłaściwym ciśnieniu w obwodzie doładowania silnika nie wiem ale czy przyczyną tego błędu mogła być nieszczelność pomiędzy turbiną a intercoolerem bo miałem tam jakiś wyciek bo wąż był tłusty ale go uszczelniłem i dalej się świeci kontrolka

Kod błędu-2279-nieszczelność w układzie wlotowym

-nieopomiarowane powietrze po stronie ssącej

-wykryto nieszczelność w układzie wlotu powietrza

Taki błąd wyskoczył mi jak miałem walnięty EGR-po wymianie silnik wrócił do normy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Koledzy pozwólcie, ze sie podlacze. Ostatnio zaczela mi sie zapalac pomaranczowa kontrolka z samochodem i kluczem (Moja fura to astra II 1.7 DTI Isuzu 16V). Zaczelo sie to bezposrednio po wymianie pompy sprzegla, czy moze miec to jakis zwiazek, czy przypadek? Samochod nie traci mocy, mialem juz kiedys problem z ta kontrolka, zapalala sie przy wkreceniu na wyzsze obroty, samochod wyraznie tracil wtedy moc. Zaslepilem EGR i od tego czasu (czyli juz ponad rok) kontrolka nie zapalila sie ani razu. Moze po wymianie pompy komp zapamietal jakies bledy (no bo przeciez plynu troche poszlo w czasie wymiany). Okolo miesiac temu zrobilem tez mojej asterce mala krzywde - padl mi rozrusznik i choc wiem, ze nie powinienem odpalilem ja na pych. Bede wdzieczny za wszystkie sugestie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam mam taki sam problem z silnikiem zapala się kontrolka od silnika i gaśnie jak się pali to jest zamulony ktoś wyżej pisał o zaślepieniu egr rozmawiałem dzisiaj ze znajomym lepiej dać do czyszczenia też zaślepił egr to kontrolka cały czas się paliła i był zamulony a jaki zawór masz plastikowy czy metalowy pozdrawiam :oops:

witam to znowu ja ktoś pisał o stukaniu koło akumulatora jak jest zimny czy to jest elektro zawór jak tak to czy to jest normalne jak sie rozgrzeje to cichnie pozdrawiam :drunk:

 

scaliłem posty,reg.&5.4./zbyszek670

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam taki sam problem z silnikiem zapala się kontrolka od silnika i gaśnie jak się pali to jest zamulony ktoś wyżej pisał o zaślepieniu egr rozmawiałem dzisiaj ze znajomym lepiej dać do czyszczenia też zaślepił egr to kontrolka cały czas się paliła i był zamulony a jaki zawór masz plastikowy czy metalowy pozdrawiam :wink:

witam to znowu ja ktoś pisał o stukaniu koło akumulatora jak jest zimny czy to jest elektro zawór jak tak to czy to jest normalne jak sie rozgrzeje to cichnie pozdrawiam :beer:

 

scaliłem posty,reg.&5.4./zbyszek670

Sprawdz jakie są błędy ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności