Skocz do zawartości

spadek mocy, pali sie kontrolka silnika


Gość Psz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zafira 1.9 cdti, przebieg 65000

300 km temu wymieniłem olej, filtr paliwa, filtr powietrza.

Dziś zauważyłem, że auto straciło moc. Wjeżdżałem pod górkę na 3 biegu (wjeżdżam pod nią nawet kilka razy dziennie) i nie załączyła się turbina jak zwykle. Dopiero jak zredukowałem na 2 to auto jakoś się zakulało.

Zaczęła się palić kontrolka silnika i nie gaśnie.

Z tego co zauwazyłem, to turbina załącza sie dopiero przy wyzszych obrotach, czyli z dużym opóźnieniem.

 

Jutro rano jadę na komputer, ale może ktoś podpowiedziałby już co może być przyczyną ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Jutro rano jadę na komputer, ale może ktoś podpowiedziałby już co może być przyczyną ??

Nikt nie napisze co jest przyczyną bo trzeba by zgadywać - poczytaj ten temat o dieslach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro rano jadę na komputer, ale może ktoś podpowiedziałby już co może być przyczyną ??

Nikt nie napisze co jest przyczyną bo trzeba by zgadywać - poczytaj ten temat o dieslach.

 

chyba chciałeś jakiegoś linka dac pisząc "ten temat" :)

przeleciałem całe forum, ale nic za bardzo nie pasuje do mojego przypadku

zastanawia mnie to, że turbina rusza, ale z dużym opóźnieniem...

zobaczymy co powie jutro fachowiec-komputerowiec :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kicaj dzięki za podpowiedź :)

błąd 227956

czyli

P2279 Nieopomiarowane powietrze po stronie ssącej

lub

P2279 Nieszczelność w układzie wlotowym

lub

P2279 - Wykryto nieszczelność w układzie wlotu powietrza

 

 

podjechałem na komputer, skasowali błąd, ale niestety po przejechaniu 10 km po mieście znów 'check engine' i ten sam błąd

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec albo jakas nieszczelnosc w dolocie albo w ostatecznosci przeplywka...

zacznij przegladac wszystkie rury dopr. powietrze od turbo do kolektora ssacego, jaka moc silnika?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawiłem !! Sam !! :)

Oczywiście bez Waszej pomocy nigdy bym tego nie zrobił. Dziękuje !

 

Ta gumowa rura za przepływomierzem była źle założono przez mechanika po wymianie filtru powietrza.

Podwinęła się od dołu, wiec z góry nie było nic widać. Wlatywalo tamtędy lewe powietrze.

Dopiero jak ją zdjąłem razem z pokrywa filtra zobaczyłem zagięcie.

Poprawiłem.

Kontrolka 'check engine' zgasła po trzecim odpaleniu silnika. Przejechałem jakieś 30 km i jest ok.

Praca silnika w normie.

Błąd 227956 nadal można odczytać za pomocą pedałów. Raczej "domowymi sposobami" chyba nie da się tego skasować ?

 

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc !

 

PS. Przestaje wierzyć mechanikom. Ostatnio zmieniali mi żarówkę 3 godziny :D (jak mi się druga przepaliła to zmieniłem już sam w 20 min) , a teraz źle założona rura. Chyba sam wymienię sobie filtr paliwa i wyczyszczę EGR.

 

jeszcze zdjęcie: zagiecie.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności