Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wcześniejszy termostat był cały czas otwarty na duży obieg przez co temperatura była 88 stopni a czasem nawet mniej.

 

No to chyba przekombinowałeś. Mój w zimie z wielkimi bólami dochodził do 85* - przeważnie było 80* - i też myślałem , że nawalił. Jak się ociepliło chodzi wzorcowo. Może masz po prostu czyściutki układ chłodzenia i chłodnica szybko się pozbywa ciepła. Ja wymieniłem termostat na tydzień i po sensacjach z nowym , przeprosiłem się ze starym .

 

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

hm układ chłodzenia mam w miarę czysty ale za to mam do wymiany chłodnicę bo po stłuczce jest trochę wgniecona.

 

Moim zdaniem problem leży w zapowietrzonym małym układzie gdzie jest powietrze.

Temperatura 100 st - licznikowe otwarcie termostatu to temperatura gorącego płynu i jeszcze bardziej gorących oparów powietrza.

Jeśli udałoby sie w jakis sposób odpowietrzyć nagrzewnicę i problem by był to wtedy termostat bankowo otwiera duży obieg za puźno.

Co do metody podanej w tym poście o otwartym korku i grzaniu do wentylatora.

Wiesz że wtedy mogę działać na niekorzyść silnika powodując brak ciśnienia w układzie chłodzenia i zbyt szybkie grzanie płynu co może ale nie musi spowodować zagotowanie silnika i uszkodzenie UPG.

To taka moja teroria.

 

Był jeszcze jeden sposób na odpowietrzenie układu przed dmuchanie w którąś rurkę ale trzeba przy tym uważać aby nie zachłysnąć się płynu bo skutkuje to szpitalem.

 

Panowie i Panie w tym tygodniu wymieniam chłodnicę a za termostat narazie sie chyba nie biore gdyż trzeba ściągac rozrząd.

Jesli mechanik powie że wymieni bez ściagania to też wymienie na oryginalny GM.

Ale problem zapowietrzonej nagrzewnicy po ponownym zalaniu napewno będzie.

pozdrawiam.

 

ps.Czy u was po podruży na postoju słychać ciche syczenie z korka zbiorniczka wyrównawczego?

Bo może to korek nie pozwala odpowietrzyc układu?

 

  • 1 miesiąc temu...

W tym silniku pierwsze otwarcie termostatu następuje przy temperaturze 97-98 stopni. Następnie temperatura utrzymywana jest na poziomie ok 95 stopni. Sam termostat wg producenta nie może się otworzyć wcześniej niż 93 stopnie. Temperatura wrzenia układu jest zaprojektowana na 107 stopni ( tak działają układy chłodzenia ciśnieniowe). Układ termostatu działa Ci poprawnie.

 

W tym silniku pierwsze otwarcie termostatu następuje przy temperaturze 97-98 stopni

 

W tym silniku początek otwarcia następuje przy temp. 92*C.

Pełne otwarcie następuje przy 107*C.

 

termostat wg producenta nie może się otworzyć wcześniej niż 93 stopnie

 

Termostat o oznaczeniu 92 (czyli ten w Corsie B ) może a nawet musi otworzyć sie wcześniej, czyli w temperaturze 92*C.

 

Gość Corsunia

Witam ponownie.

U mnie już miesiąc minął jak odpowietrzałem układ i dalej jest to samo.

Powietrze jest w nagrzewnicy i żaden z podanych w internecie sposobów nie skutkuje.

 

Może ktoś zna jeszcze sposób jak odpowietrzyć samą nagrzewnicę?

 

Gość silvo44

jak odpowietrzyć samą nagrzewnicę?

 

W czasie grzania się auta - ponaciskaj na przewody idące do nagrzewnicy - ostrożnie, mogą być gorące - trzeba jakoś wycisnąć to powietrze ...

 

Gość grzesiek1

Jeszcze takiego przypadku nie spotkałem.

Może nagrzewnica zapchana, może wężyk zagiety, może źle węże podłączone do magistrali(nie wiem, czy je odłączałes).

Przecież nagrzewnica jest nisko, więc powietrze powinno wyjść.

 

Co do termostatów - 92 oznacza, ze w tej temperaturze zaczyna sie otwierać, pełne otwarcie ma 107*C.

 

Gość Corsunia

Wymieniałem chłodnicę i płyn u mechaniora.

Z tego co wiem to magistrali wodnej w ogóle nie ruszał bo nie było takiej potrzeby.

Miałem taki sam pomysł aby pościskać te przewody od nagrzewnicy , co zrobię dziś popołudniu napiszę jaki efekt będzie.

Obejrzę jeszcze węże czy nie są gdzieś załamane.

Z zatkaną nagrzewicą to chyba nie wypali bo stary płyn który spuszczałem był czyściutki.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności