Skocz do zawartości
pucoas

Podciśnienie przepustnicy Corsa B 1.4 8v

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Posiadam corse b 1.4 8v 44kw. Kupiłem ją 2 miesiące temu, chodziła idealnie, gdy nastały mrozy to zaczęły się szopki z rozruchem. Strasznie zalewala się paliwem. Wymieniłem świece, bo każda inna, kopulke zapłonowa i palec. Poprawiło się, ale na drugi dzień wszystko wróciło do awarii z zapaleniem, więc idąc dalej, wymienione kable, wymieniona uszczelka pod przepustnica, bo syczalo. Oczywiście drobna poprawę to przyniosło, ale to nie było to. Więc poszedł czujnik temperatury silnika 2puniwy. Efekt o niebo lepszy, lecz czuje że to nie to co powinno być. A więc z przodu przepustnicy wychodzą dwa krocce podciśnienia, jeden grubszy, drugi chudszy, ten grubszy idzie w nadkole, chudszy jest wolny i zasysanego lewe powietrze do przepustnicy. Po zatkaniu go, auto zdycha. Nie mam pojęcia gdzie powinien iść. Druga sprawa jest między serwem a kolektorem. Jest połączony plastikowym wężem, i ok, ale na środku tego węża jest zaworek zwrotny z kolejnym wolnym kroccem. Musiałem go zatkac, bo oczywistym jest to ze nie ma hamulcy. Czy ktoś może podesłać schemat podciśnienia w tym oplu? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten na zaworku zaślep, on jest potrzebny tylko w astrze F.

Ten grubszy co idzie w nadkole, to odpowietrzenie baku.

Ten cieńszy powinien iść do tej plastikowej pokrywy na przepustnicy.

Z pokrywy, z drugiego króćca powinno iść na klapkę w filtrze powietrza.

 

 

Z pokrywy zaworów mniejsza odma do tyłu przepustnicy na króciec, który jest niżej.

Ten z tyłu przepustnicy, który jest wyżej, idzie do MAP Sensora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za odpowiedź. Tak właśnie zrobiłem, ale nie byłem pewien. Pozdrawiam

Cześć. Niestety po nocy problem powrócił. Nie mam już sił na tą padline.. Auto po nocy normalnie odpala, ale po 10 sek je zalewa, po czym już w ogóle nie chce odpalić. Kręci tak jakby nie miało ciśnienia. Gdy paliwo wyparuje, po ok godz czasu jest to samo. Auto tylko ładnie chodzi na ciepłym. Na zimnym jest klapa. Co to może być? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błędów nie ma?

Zdejmij plastik z przepustnicy, odpal i patrz jak leje wtrysk

Gazu nie ma?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Wtrysk podaję mgielke, przed wymiana normalnie chlapal. Najlepsze jest to, że jak pogazuje z 2min, tzn doprowadze do tego aby go nie zalalo, to mogę latać normalnie. Auto na ciepłym pracuje wzorowo, na zimnym kicha. Jedyny błąd po zmasowaniu kostki to 35,silnik krokowy, ale to by miało raczej wpływ również na pracę na ciepłym, czy sie mylę? Pozdrawiam

 

Odpialem wężyk podciśnienia który idzie z przepustnicy do pokrywy gaźnika i auta stało się troszkę zywsze. Nie mam pojęcia już co dalej robić...

Edytowane przez pucoas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj dobrej używki czujnika temperatury płynu, tego na 2 piny.

Nowy wcale nie znaczy lepszy.

Może dali ci od VW, są identyczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest to zamiennik febi właśnie do corsy. Co może mieć jeszcze wpływ na zalewanie się jej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A przetykałeś wszystkie króćce w monowtrysku?

 

 

W kółku zaznaczony element lubi być całkiem zatkany

post-37019-0-80412000-1516005683_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A przetykałeś wszystkie króćce w monowtrysku?

 

 

W kółku zaznaczony element lubi być całkiem zatkany

I to by miało wpływ na prace silnika na zimnym jak i na ciepłym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ci nie zapewnię że to może być to.

Ale masz bład mówi że jest problem z układem ssącym lub paliwowym.

A tam pod tą zaślepką jest uszczelka.

Ja wychodzę z założenia że jeżeli pokazują się takie problemy to dla pewności do wymiany wszystkie uszczelnienia plus planowanie papierem ściernym płaszczyzn styku pod uszczelką.

Nie mówiąc już o sprawdzeniu jak pracuje regulator ciśnienia

 

Mała lektura http://automatyka.ndl.pl/opel/podzespoly/wtrysk/wtrysk.htm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.