Skocz do zawartości

Zaślepienie EGR


Gość Klawisz84

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Klawisz84

Aloha wszystkim :)

 

Mam problem z egr zacina się strasznie i jest do wymiany ;/ Lecz sprawa jest skomplikowana zamówienie go przez neta u jedynego jakiego znalazłem dostawcy to koszt rzędu 700zł nie byłby to problem ale na przełomie kwiecień - maj mam 3 wesela ;p i duży wydatek z tym związany :( a egr -ek idzie na dalszy plan. Czy ktoś już próbował go zamknąć jak to się robi (z tymi od benzyny jest o wiele łatwiej) a tu mam problem i nie wiem jak go zamknąć dorobioną blaszką :(

 

Czy ktoś już tak próbował na tym silniku ? jeśli znajdzie się taki "bohater" proszę o porady.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Co prawda Asterka I ale silnik ten sam, nie wiem jak wyglada EGR w Astrze II ale pewnie to to samo.W astrze I jest zintegrowany z kolektorem dolotowym wiec najlatwiej jest odciac doplyw spalin do samego zaworu. Zaslepilem swoj poprzez wstawienie blaszki wycietej z ....denka od sloika :) pomiedzy rurke doprowadzajaca spaliny a jej mocowanie do kolektora ssacego. Mam nawet zdjecia calej operacji, zajmuje ok 20 min. Zdejmujesz opaske laczaca rurke ERG z kolektorem ssacym, zsuniecie rurki jest dosc mozolne poniewaz jest przyklejona. Trzeba to zrobic delikatnie zeby nie uszkodzic rurki i zeby nie spadla z kolektora wylotowego. Na zdjeciu zaznaczylem wgiecie, ktore powstalo po napchnieciu palcem! Za pomoca srubokreta plaskiego i lekkich uderzen w niego mlotkiem na okolo kolnierza rurki, stopniowo schodzi. Rurke wystarczy tylko odchylic i wsunac pomiedzy nia a kolektor dolotowy wycieta blaszke (miejscze zaznaczone strzalka). Potem nasunac rurke na kolektor. Rurka jest ciasno pasowana, mimo to dalem troszke wysokotemperaturowego silikonu na jej poloczenie aby uniknac nieszczelnosci. Nastepnie zakladasz opaske mocujaca i gotowe.[/size][/font]

 

post-18660-0-05325300-1302513446_thumb.jpg

 

Moj EGR jest w porzadku, chociaz jego sterowanie jest zle przemyslane. Zaslepilem go poniewaz z takim sterowaniem wplywa on ujemnie na sprawnosc termodynamiczna silnika Diesla w przypadku niechlodzonego EGR oraz wydluza czas rozkrecania turbiny poprzez utrate cisnienia w kolektorze wylotowym. Nasz silnik X1.7DTL jest niestety mulem a cisnienia na turbinie podniesc nie mozna bo panewki tego nie wytrzymuja (niestety silnik jest projektem startej daty).

 

Pozdra

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X1.7DTL jest niestety mulem a cisnienia na turbinie podniesc nie mozna bo panewki tego nie wytrzymuja (niestety silnik jest projektem startej daty)

 

Co ma cisnienie na turbinie do wytryzmalosci panewek to ja naprawde nie wiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hey,

 

No moze nie wyrazilem sie zbyt jasno :) Chodzi mi o cisnienie doladowania.

 

 

Wieksze cisnienie doladowania zwieksza maksymalne cisnienie na tlok w trakcie spalania. Praktycznie cale naprezenie jest przeniesione na panewki bo maksymalne cisnienie jest blisko TDC. Jezeli panewka ma niewystarczajaca powierzchnie to nacisk na jednostke powierzchni jest tak duzy ze wypiera film olejowy i panewka sie przyciera bo metal trze o metal.

 

Pozdra

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności