Skocz do zawartości

Utrata mocy na trasie


Gość marcin28

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam od 2 miesięcy Opla Vectre 1.9 CDTI 150KM z10.03.2005R wersja Irmscher kombi jechałem autostradą na tempo macie z Grudziądza do Gdańska i w okolicach Malborka samochód stracił moc ni z tond ni z owąd i z 200km/h zjechał do 120km/h i nie chciał jechać więcej a pod górke miał problemy z utrzymaniem 100km/h nie wiem, co to może być po dojechaniu na miejsce i zgaszeniu silnika a po tem jego ponownym uruchomieniu niby wszystko gra jak należy czy ktoś wie, co to może być i czy takie zdarzeniamiały już miejsce i przede wszystkim czy mam się, czegoś obawiać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

samochód stracił moc ni z tond ni z owąd i z 200km/h zjechał do 120km/h i nie chciał jechać więcej a pod górke miał problemy z utrzymaniem 100km/h nie wiem, co to może być po dojechaniu na miejsce i zgaszeniu silnika a po tem jego ponownym uruchomieniu niby wszystko gra jak należy czy ktoś wie, co to może być i czy takie zdarzeniamiały już miejsce i przede wszystkim czy mam się, czegoś obawiać

Nie napisałeś czy zapaliła się kontrolka - auto z kluczykiem - a prawdopodobnie taka się zapaliła a to oznacza że wystąpił błąd, czy samochód kopci na czarno przy tym braku mocy ? obstawiam EGR ale teraz musisz podjechać na odczytanie błędu aby mieć pewność co to za awaria.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

MOzę ja cos podpowiem.

Miałem podobna sytuacje wczoraj.

Autko to astra z silnikiem 1,9 100KM z DPF.

Silnik nagle stracił moc - wyglądało to tak, jak by turbiny wogule nie było.

Sytuacja miała miejsce przez ok 50-70km (cała trasa 500km).

Okazało się, że aktywowało się wypalanie DPFa (żadna kontrolka sie nie zaświeciła).

Po ok 40 min wszystko wróciło do normy.

U Ciebie może tez to samo nastapiło - zgasiłes autko i przewałej wypalanie filtra.

 

Te zobstawiałem egr lub przepływomierz. Nie kopcił, tylko czasami trochę dziwnie pachniało :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcin28, nie bede komentowal jazdy, acz musze powiedziec ze 200km/h na polskich drogach to gruba przesada.

jak byla utrata mocy to zaswiecila se kontrolka check engine a zatem mozna zczytac bledy... i to polecam

a gdybajac to mozna obstawiac egr, jakis czujnik, albo cos innego

ale raczej to nie wypalanie dpfu - bo wtedy zazwyczaj "przybywa" mocy... i mowie to z calkowitym przekonaniem, bo wypalalem juz dpf przy jezdzie od 0km/h do 200km/h

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdybajac to mozna obstawiac egr, jakis czujnik, albo cos innego

ale raczej to nie wypalanie dpfu - bo wtedy zazwyczaj "przybywa" mocy... i mowie to z calkowitym przekonaniem, bo wypalalem juz dpf przy jezdzie od 0km/h do 200km/h

no to w takim razie co się u mnie działo, bo zaczynam się martwić :niepewny:

może autko przeszedł mi w tryb awaryjny?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może autko przeszedł mi w tryb awaryjny?

to pojawila sie kontrolka

a moze zapchal sie dpf, i to spowodowalo ograniczenie osiagow, a po jakims czasie udalo sie jednak wypalic dpf i wszystko wrocilo do normy

zaznaczam ze "zapchanie sie dpf'a" oznaczac moze zarowno fizyczne zapchanie jak rowniez problem z czujnikami (kablami, rurkami) tak ze komputer dostal sygnal o duzym nasyceniu, bez mozliwosci wypalenia, a po jakims czasie sie udalo...

(ale to takie moje gdybanie)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość listek

Witam.

Przedwczoraj na trasie zaświecił mi sie sławny samochód z kluczykiem. Autko przeszło w tryb awaryjny :ANGRY: Po ok 30 miutach wszystkwo wrociło do normy. Mysle sobie pewno filtr dpf sie wypalił i wszystko wrocioło do normy. No niestety 1h pozniej znowu tryb awaryjny.

Dotoczyłem sie i sprawdzając metoda gaz-hamulec pokazało problem z DPFem - błąd 242F75.

Rano odpalam - wszystko w porządku :)

Na trasie znowu awaryjny. Dotoczyłem sie do autostrady, na 5 biegu 140km/h - ok 2600 obr/min - po 15 minutach takiej jazdy filtr sie wypalił :jupi: - mam nadzieję.

Zobaczymy co nedzie dalej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Witek1952

Witam serdecznie. EGR i doładowanie najlepiej sprawdzić na Techu w wartościach mierzonych. Ostatnio zapiekł się EGR w pozycji otwarty i błędu nie pokazywało. Za to było o 1/3 mniejsze ciśnienie doładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności