Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Darek1979

Witam wszystkich i prosze o podpowiedz.

Co może sprawiac w mojej Asterce ze silnik jest bardzo szybko chłodzony, mam na mysli spadek temp silnika z 92 stopni na 78-80! CO za to odpowiada lub co moze byc tego przyczyną.

Pewnien mechanik powiedział mi ze walnięty jest komputer(ECU) ten na bloku silnika, ze wysyła on złe informacje z czego spadki temperatór na desce są takie znaczne.

Ale mnie to zastanawia dlaczego jak sprawdze temp silnika na bloku Laserem do sprawdzania temperatury ona spada w tym samym czasie na desce i przyżądzie diagnostyczym oraz na bloku silnika i co za tym idzie KOMPUTER widzi prawidłowe dane wiec to nie jest wina kompa(ECU), ale dlaczego te spadki.

Jak napisałem w inny poscie wymieniłem chyba wszystko.

 

 

Uszczelke pod głowicą.

Termostat.

Wałek rozrządu z pierścieniami.

Cały rozrząd z pompą wody.

Chłodnice.

Czujnik temp oraz połozenia wału.

EGR.

Sterownik na wentylatory.

Oczywiscie świece z kablami.

Akumulator.

i pewnie jeszcze kilka innych żeczy jakich teraz nie pamietam?

Prawie wszystkie te żeczy są orginalne z OPLA wiec mnie sie wydaje ze przyczyną nie bedzie wada jakiegoś urządzenia ponieważ nie ma żadnego błedu na TECH2 tylko cos co schładza mi silnik bardzo szybko tylko CO!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Prosze o pomysły i podpowiedzi.

Dziekuje Darek

Nie wiem czy dobrze wybrałem ale Asterka z 2002 1.6 8v

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42069-niedogrzanie-silnika/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

mnie sie wydaje ze przyczyną nie bedzie wada jakiegoś urządzenia ponieważ nie ma żadnego błedu na TECH2

 

Witam. jeśli takie spadki są w trasie , a w jeździe po mieście ( światła- korki lub na postoju) wraca do normy , to termostat jest cały czas otwarty . Z reguły ludziska piszą posty z odwrotną sytuacją po wymianie termostatu , ale tak to wygląda na zdrowy rozum. Tech tego nie pokaże - wada mechaniczna.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42069-niedogrzanie-silnika/#findComment-387281
Udostępnij na innych stronach

Gość Darek1979

Witaj i dzieki za odpowiedz.

Ale dlaczego cały czas jest termostat otwarty?

Nie może być uszkodzony bo wymieniałem już 3 termostaty każdy z nich był OPLOWSKI!

Chyba ze jest od tego jakis przekaznik bo czujnik temp wymieniłem też orginalny.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42069-niedogrzanie-silnika/#findComment-387309
Udostępnij na innych stronach

Gość Darek1979

Dzisiaj znajomy mechanik powiedział mi ze możliwe ze chłodnica którą wymieniłem jest za duża i nie nagrzewa wody w całosci co dla mnie wydaje sie troche głupie ponieważ chłodnica kupiona w sklepie pod moją Asterke, poza tym jest ona wielkosciowo taka sama jak ta którą miałem na początku. ( chyba że wada fabryczna)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42069-niedogrzanie-silnika/#findComment-387311
Udostępnij na innych stronach

Nie może być uszkodzony bo wymieniałem już 3 termostaty każdy z nich był OPLOWSKI!

 

Może być nie do tego silnika. Normalnie termostat ma temp otwarcia 92*C , ale w dieslach już tylko 80*C... Jeśli temp. spada to się zamyka ( powinien), żeby podnieść temperaturę. Dlatego dobrze by było , jak byś napisał , czy w korkach temperatura rośnie ( i do jakiego poziomu) , czy i kiedy wentylatory się włączają ( czy może chodzą cały czas). Co do chłodnicy , to popieram twój pogląd . Nawet jakby była większa , to na desce miałbyś skoki temperatury od zamykania i otwierania termostatu. Może to głupie , ale skoro oryginały zawodzą , to może warto spróbować zamiennik - jak włożyłem do swojego zamiennik, to otwarcie następowało przy 102*C . O jeździe po mieście czy w korkach , nawet nie było co marzyć

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42069-niedogrzanie-silnika/#findComment-387347
Udostępnij na innych stronach

Gość Darek1979

Witaj.

Wszystkie termostaty jakie założyłem maja temp otwarcia 92*-102* wiec według mnie działają one prawidłowo.

Wentylatory załaczają sie prawidłowo.

Sytuacja wygląda tak.

Zapalam silnik i po około 15 minutach temperatura rosnie do 90 czasem 95 stopni i spada gwałtownie, spada do 75 czasem 80 stopni, takie same odczyty widzi tech2 i LASER do pomiaru temp. po nastepnych 30 sekundach lub troszke wiecej temperatura podnosi sie i czasem zostaje na 90 stopnich ale czasem leci ponownie w dół.

Na dłuższych trasach po miescie temp mam 90 stopni i taka sie utrzymuje aż nie wyłącze silnika na okres około godziny wtedy ponowny spadek.

Na autostradach po spadku temp ma 75-80stopni(jazda na zimnym silniku) próbowałem zasłonic kartonem i pomogło temp po spadku utrzymywała sie 90 stopni nawet przy 140km/g.

Tylko dlaczego są te spadki, nie wydaje mi sie zeby to była winna termostatu.

 

 

 

Dzieki i pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42069-niedogrzanie-silnika/#findComment-387355
Udostępnij na innych stronach

Gość Mały 25

A spróbuj wymienić korek od zbiorniczka wyrównawczego, może to jego wina., nie wiem jak jest opel astra 2, ale w jedynce jest tak, że korek robi podciśnienie, może to głupi pomysł, ale warto spróbować - moim zdaniem ;-)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42069-niedogrzanie-silnika/#findComment-387378
Udostępnij na innych stronach

nastepnych 30 sekundach lub troszke wiecej temperatura podnosi sie i czasem zostaje na 90 stopnich ale czasem leci ponownie w dół.

 

To raczej sugeruje , że termostat próbuje ratować sytuację. Z braku rozsądnych pomysłów , chwyciłbym się propozycji Małego 25 . Jeśli przy odkręcaniu korka na rozgrzanym silniku nie słychać syku i bulgotania płynu , to może okazać się dobrym tropem ( a przynajmniej nie drogim )

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42069-niedogrzanie-silnika/#findComment-387411
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

Darek mam ten sam motor 1.6 Z16SE i mam to samo.. Rano wsiadam, odpalam furę i jadę jakieś 5-7 km temperatura wzrasta do 90 c i potem spada do 75-80 c. Następnie rośnie do 90 i tak przeważnie stoi. Wystarczy że jest ciepło i stoję w mieście gdzieś w korku, sytuacja się powtarza. Temperatura przekracza trochę kresek za 90 c i spada w chwili otwarcie termostatu na 80 c z kawałkiem i dalej rośnie i spada.. Moim zdaniem normalka.. Gdy termostat się otworzy mały układ się ochładza cieczą z dużego obiegu.. Gdy jadę w trasie temperatura przeważenie po pierwszym "spadku" stoi na 90 c.

Termostat mam nowy.. Także te silniki tak mają i jest to normalny objaw.. Nie stresuj się.. Wymiana korka prawie na 100 % nic Ci nie da.

 

Poz

Jakub

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42069-niedogrzanie-silnika/#findComment-387547
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności