Gość _Grzechu_ Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Wczoraj wyjąłem zawór turbiny i wyczyściłem go i nasmarowałem , teraz będę obserwował czy błąd będzie występował ale mam nadzieję ze juz nie . Tak jak ktoś zrobił zdjęcia na forum alfy to zgadza sie budowa jedynie tam filtr mieli okrągły a ja mialem prostokątny taki szary a membrana i tłoczek identyczne:) Witam, Borykam się z tym samym problemem w swojej astrze, bardzo mnie denerwuje ta usterka (lubię mieć w pełni sprawny samochód). Chciałbym się dowiedzieć czy wymiana / naprawa zaworu turbiny pomogła? Proszę o podzielenie się swoimi spostrzeżeniami. Pozdrawiam: _Grzechu_   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42594-astra-h-17-cdti-b%C5%82%C4%85d-ecn050074/page/3/#findComment-469428 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość astra.h Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Witam Wiesz co po wyczyszczeniu i nasmarowaniu zaworu o którym pisałem usterka ustała na chwile potem właczała się rzadziej . Ale moja radość trwała krótko błąd występuje nadal . Pojechałem do mechanika bo już mnie to wkurza on podłaczył asterke do kompa i się okazało że turbo daje za duże ciśnienie a powód? powodem jest to że została źle wywarzona podczas regeneracji i musze po nowym roku oddać turbo na gwarancji. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42594-astra-h-17-cdti-b%C5%82%C4%85d-ecn050074/page/3/#findComment-469443 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość widaw Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 (edytowane) się okazało że turbo daje za duże ciśnienie a powód? powodem jest to że została źle wyważona podczas regeneracji i musze po nowym roku oddać turbo na gwarancji. /quote] Czy nie zastanawia Cię jakie głupoty napisałeś? Co ma wywazenie do przeładowania turbo? Jeśli to dosłowne słowa mechanika, więcej tam nie jedź. Rozbierałeś zawór, oczyściłeś, ale założę się że nie oczyściłeś, zaworka spustowego podciśnienia, znajdującego się wewnątrz metalowego trzpienia elektromagnesu. Zakończyłeś robotę na oczyszczeniu membran głowicy nad elektromagnesem. To typowy błąd, większości domowych "czyścicieli" którzy wcześniej nie zainteresowali się jak to urządzenie działa. A właśnie, ten malutki, ukryty zaworek powoduje, ze podciśnienie rośnie do atmosferycznego, kiedy gwałtownie zdejmujesz nogę z pedału gazu - zapobiegając w ten sposób przeładowaniu silnika. Weź się do roboty, rozbierz ponownie przyjrzyj się trzpieniowi. Delikatnie wymontuj malutki zaworek, całość przed złożeniem możesz potraktować silikonem w spray'u. Jestem w 90% przekonany o skuteczności tej operacji w Twoim przypadku. pozdr. widaw Edytowane 30 Grudnia 2012 przez widaw   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42594-astra-h-17-cdti-b%C5%82%C4%85d-ecn050074/page/3/#findComment-469588 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość owcaxxl Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 W 80% wina leży po stronie turbiny. Kierownica Tubo sie zapieka i należy ją wyczyścić z osadów które się zgromadziły. Przechodziłem to kilka miesięcy temu. Początkowo wymieniłem elektrozawór sterujący pracą turbo ale to nie dało rezultatu. Po wyczyszczeniu/regeneracji Turbo działa jak należy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42594-astra-h-17-cdti-b%C5%82%C4%85d-ecn050074/page/3/#findComment-469815 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość widaw Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 W 80% wina leży po stronie turbiny. Kierownica Tubo sie zapieka i należy ją wyczyścić z osadów które się zgromadziły. Przechodziłem to kilka miesięcy temu. Początkowo wymieniłem elektrozawór sterujący pracą turbo ale to nie dało rezultatu. Po wyczyszczeniu/regeneracji Turbo działa jak należy. Zamiast rozbierać i nabijać koszty, warto spróbować pojechać małą szybką trasę, z b.często zmiennym obciążeniem silnika. Czyli chwilowy but do max prędkości obrotowej silnika i hamowanie silnikiem. Postępowanie takie, często powoduje rozruszanie kierownicy w turbinie, bez konieczności jej demontażu pozdr. widaw   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42594-astra-h-17-cdti-b%C5%82%C4%85d-ecn050074/page/3/#findComment-469895 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tombo77 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 Sorry za odgrzanie tematu ale nie chciałem tworzyć nowego. Dziś odczytałem błędy. Oczywiście 050074 i 050056. Co oznacza ten drugi bo nic nie znalazłem. A 050074 raz mi się pojawia raz znika jaki tego może byc powód?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42594-astra-h-17-cdti-b%C5%82%C4%85d-ecn050074/page/3/#findComment-562895 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 obydwa błędy to 0500 końcówka (tzn 2 ostanie cyfry) coś znaczą ale my tego nie wiemy... to wyjasni się po podpięciu opcoma lub techa   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42594-astra-h-17-cdti-b%C5%82%C4%85d-ecn050074/page/3/#findComment-562999 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 Ja również od jakiegoś miesiąca borykam się z tym problemem i brakiem mocy, nie zawsze. Często kontrolka kluczyka a autkiem zapala się przy rozpędzaniu auta na czwórce, ewentualnie na piątce jak trochę przyduszę. Po zgaszeniu silnika już się nie pali i tak w kółko.. Dziś odczytałem błędy metodą "gaz - hamulec" i mam błąd 050074 i dodatkowo 02345A, 161450, 161600 ECN. Raz byłem u mecha, za 30 zł skasował błąd i powiedział, że cyt."zapycha się kolektor ssący na krótkich odcinkach". Niestety kontrolka raz po raz dalej się zapala. Dawno też nie wymieniałem filtra powietrza. Ktoś coś?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42594-astra-h-17-cdti-b%C5%82%C4%85d-ecn050074/page/3/#findComment-635704 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zako Opublikowano 17 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2016 Turbina ci przeładowuje. Do sprawdzenia zawór regulacji ciśnienia turbiny (jest z tyłu na bloku), działanie gruszki zaworu waste gate na turbinie i szczelność wężyków podciśnienia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42594-astra-h-17-cdti-b%C5%82%C4%85d-ecn050074/page/3/#findComment-635823 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 jestem samochodowym laikiem, gdybym wiedział (widział) co jest co to bym sprawdził, pewnie wybiorę się do warsztatu.. ale dzięki za wskazówki Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42594-astra-h-17-cdti-b%C5%82%C4%85d-ecn050074/page/3/#findComment-635913 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.