Skocz do zawartości

astra H 1.7 cdti błąd ECN050074


Gość a.daniel.82

Rekomendowane odpowiedzi

Gość _Grzechu_

Wczoraj wyjąłem zawór turbiny i wyczyściłem go i nasmarowałem , teraz będę obserwował czy błąd będzie występował ale mam nadzieję ze juz nie . Tak jak ktoś zrobił zdjęcia na forum alfy to zgadza sie budowa jedynie tam filtr mieli okrągły a ja mialem prostokątny taki szary a membrana i tłoczek identyczne:)

 

Witam,

Borykam się z tym samym problemem w swojej astrze, bardzo mnie denerwuje ta usterka (lubię mieć w pełni sprawny samochód). Chciałbym się dowiedzieć czy wymiana / naprawa zaworu turbiny pomogła?

Proszę o podzielenie się swoimi spostrzeżeniami.

 

Pozdrawiam:

_Grzechu_

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam

Wiesz co po wyczyszczeniu i nasmarowaniu zaworu o którym pisałem usterka ustała na chwile potem właczała się rzadziej . Ale moja radość trwała krótko błąd występuje nadal . Pojechałem do mechanika bo już mnie to wkurza on podłaczył asterke do kompa i się okazało że turbo daje za duże ciśnienie a powód? powodem jest to że została źle wywarzona podczas regeneracji i musze po nowym roku oddać turbo na gwarancji.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

się okazało że turbo daje za duże ciśnienie a powód? powodem jest to że została źle wyważona podczas regeneracji i musze po nowym roku oddać turbo na gwarancji.

/quote]

 

Czy nie zastanawia Cię jakie głupoty napisałeś? Co ma wywazenie do przeładowania turbo? Jeśli to dosłowne słowa mechanika, więcej tam nie jedź.

Rozbierałeś zawór, oczyściłeś, ale założę się że nie oczyściłeś, zaworka spustowego podciśnienia, znajdującego się wewnątrz metalowego trzpienia elektromagnesu.

Zakończyłeś robotę na oczyszczeniu membran głowicy nad elektromagnesem.

To typowy błąd, większości domowych "czyścicieli" którzy wcześniej nie zainteresowali się jak to urządzenie działa. A właśnie, ten malutki, ukryty zaworek powoduje, ze podciśnienie rośnie do atmosferycznego, kiedy gwałtownie zdejmujesz nogę z pedału gazu - zapobiegając w ten sposób przeładowaniu silnika.

 

Weź się do roboty, rozbierz ponownie przyjrzyj się trzpieniowi. Delikatnie wymontuj malutki zaworek, całość przed złożeniem możesz potraktować silikonem w spray'u.

Jestem w 90% przekonany o skuteczności tej operacji w Twoim przypadku.

 

pozdr. widaw

Edytowane przez widaw

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 80% wina leży po stronie turbiny. Kierownica Tubo sie zapieka i należy ją wyczyścić z osadów które się zgromadziły. Przechodziłem to kilka miesięcy temu. Początkowo wymieniłem elektrozawór sterujący pracą turbo ale to nie dało rezultatu. Po wyczyszczeniu/regeneracji Turbo działa jak należy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 80% wina leży po stronie turbiny. Kierownica Tubo sie zapieka i należy ją wyczyścić z osadów które się zgromadziły. Przechodziłem to kilka miesięcy temu. Początkowo wymieniłem elektrozawór sterujący pracą turbo ale to nie dało rezultatu. Po wyczyszczeniu/regeneracji Turbo działa jak należy.

 

Zamiast rozbierać i nabijać koszty, warto spróbować pojechać małą szybką trasę, z b.często zmiennym obciążeniem silnika. Czyli chwilowy but do max prędkości obrotowej silnika i hamowanie silnikiem. Postępowanie takie, często powoduje rozruszanie kierownicy w turbinie, bez konieczności jej demontażu

 

 

pozdr. widaw

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Sorry za odgrzanie tematu ale nie chciałem tworzyć nowego.

Dziś odczytałem błędy. Oczywiście 050074 i 050056.

Co oznacza ten drugi bo nic nie znalazłem.

A 050074 raz mi się pojawia raz znika jaki tego może byc powód?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja również od jakiegoś miesiąca borykam się z tym problemem i brakiem mocy, nie zawsze. Często kontrolka kluczyka a autkiem zapala się przy rozpędzaniu auta na czwórce, ewentualnie na piątce jak trochę przyduszę. Po zgaszeniu silnika już się nie pali i tak w kółko.. Dziś odczytałem błędy metodą "gaz - hamulec" i mam błąd 050074 i dodatkowo 02345A, 161450, 161600 ECN. Raz byłem u mecha, za 30 zł skasował błąd i powiedział, że cyt."zapycha się kolektor ssący na krótkich odcinkach". Niestety kontrolka raz po raz dalej się zapala. Dawno też nie wymieniałem filtra powietrza. Ktoś coś?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina ci przeładowuje. Do sprawdzenia zawór regulacji ciśnienia turbiny (jest z tyłu na bloku), działanie gruszki zaworu waste gate na turbinie i szczelność wężyków podciśnienia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności