Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chyba niestety mam problem, otóż od jakiegoś czasu zauważyłem spadek pozimu oleju, było 3/4 później spadło poniżej 1/2 więc dolałem troche tak, że było prawie max a teraz mam pomiędzy 1/2 a 3/4. Martwi mnie to bo samochód do tej pory od wymiany do wymiany nie schodził poniżej 3/4 na bagnecie :/ Poza tym zauważyłem wzrost spalania, pali około 6,5 litra/100km. Można to tłumaczyć jak w kabarecie Laskowika i Smolenia, że wszystko się może stać "jak go głupek eksploatuje" no ale nic z tego bo nie jeżdżę jak kapelusznik zawalidroga ale nie szlaje, zazwyczaj 2200-2500 w porywach raz na ileś 3000 obr. i zmiana biegu, staram się nie piłować samochodu więc martwi mnie to co się dzieje bo wolałbym uniknąć sytuacji kiedy mój silnik wysyła mi smsa, że pier....dzieli więcej nie robi i idzie na emeryture :/ Żadnych plam pod samochodem nie ma, silnik suchy, kopci jak zawsze ale w sumie ostatnio mocniej :/ Poradźcie coś co to może być Waszym zdaniem bo mnie za chwile coś trafi :/ Nie wiem sam, pomyślałem już o tym że skoro jest gorąco na dworze to lej paruje i odchodzi no ale bez przesady rok temu, dwa lata i trzy lata temu też było lato i nic takiego się nie działo. Jedno co dodam to to, że muszę wymienić termostat ale poza tym silnik sprawny. Proszę o jakieś podpowiedzi, sugestie, za wszystkie dziękuję (te złośliwe też jakoś przełknę ;p ).

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42931-cc-13-cdti-poziom-oleju-w-d%C3%B3%C5%82-spalanie-w-g%C3%B3r%C4%99/
Udostępnij na innych stronach

Bad w sumie to może mieć sens bo od jakiegoś czasu wydaje mi się, że samochód zbiera się gorzej niż kiedyś, przebieg 150 tyś, (wg wyświetlacza) olej Mobil1 5w-50 (taki był lany jak ją kupiłem więc nie zmieniałem). Do tej pory nie było żadnego problemu i dlatego zaczęło mnie to martwić. Btw co do kopcenia to może mieć związek z ubytkiem oleju? Jak przypuszczam jeśli sprężarka powoli się ze mną żegna to olej może być spalany tak?

 

to mały przebieg jak na tę turbinę bez zmiennej geometrii... kopci jak zwykle - to znaczy? dyma powinien puszczać przy depnięciu, wyprzedzaniu... co to za dym, kolor zapach? jak wygląda płyn chłodniczy?

 

i przy okazji współczuję wymiany termostatu, bo tu jest cały zespół i koszt spory...

 

Jak zwykle tzn. tak jak piszesz jak wyprzedzam i przyłoże konkretnie to puszczam dym ale nie taki, że po prostu lekko widać tylko jest konkretna chmura (ostatnio na autostradzie jak wyprzedzałem tira, żeby nie hamować przed nim to puściła obłok taki, że z tyłu zrobiło się duszno z tego co widziałem w lusterku i to konkret, nie był to mały dymek tylko po prostu chmura dymu, jak na luzie przegazówke zrobie też troche ale o wiele mniej. Dym jest czarny, typowy jak w dieslu od sadzy, nie ma żadnych zabarwień w stylu szary, biały, siny, typowy czarny dym. Zapach taki jak we wszystkich klekotach, po prostu czuć spalaną ropą. Co do płynu chłodzącego to sprawdzałem i jest czyściutki, taki jak był wlany taki jest, żadnych plam, pływających kropek czy jak tego nie nazwać.

Jak popatrzyłem na ceny i zobaczyłem, że Wahler kosztuje 190 zeta i to na alledrogo to mnie serce zakuło :/ nie można wymienić samego wkładu? Bo z tego co patrzyłem to 40-50 zł kosztuje sam wkład, chodzi mi o to, żeby wytrzymał z pół roku, niedługo będę miał lepsze pieniądze z roboty to wtedy bym wymienił całość ale na razie po prostu mnie nie stać, żeby ładować 200zł w sam termostat to musze jeszcze wymienić olej, sprężyny z przodu (lewa pęknięta, ale biorąc pod uwagę stan łodzkich dróg nie ma się co dziwić, że się poddała), pasek klinowy i zębaty więc kasa poleci. A spalanie ostatnio mnie przeraża, tankowałem w środe było 1/2 zbiornika, zrobiłem 90km i jest troche nad 1/4 więc mnie szał bierze :/ i spokojnie liczyłem prawidłowo spalanie nie ieruje się tylko pływakiem bo to by było niepoważne delikatnie mówiąc.

 

Jechałem w niedzielę z ETM przez Konin w kierunku środu wlkp i drogi nie są takie złe to tak na marginesie ;)

 

Wszystko wskazuje na puszczanie oleju przez turbinę - możesz zdjąć opaskę przewodu od IC i zerknąć jak wygląda w środku. Spalanie rzeczywiście spore, mi w mieszanym przy katowaniu auta nie wychodzi ponad 5L.

 

Można podpiąć też OP-COM i sprawdzić w blokach pomiarowych parametry - ciśnienie doładowania i resztę.

 

Ubytek oleju przez turbinę a kopcenie i spalanie... wtryskiwacze? Dobrze byłoby sprawdzić dawkę paliwa, ciśnienie CR.

 

Termostat niestety jest zespolony z obudową...

 

Małe nieporozumienie wyszło, drogi w Konieni są ogólnie ok ale teraz mieszkam w Łodzi i tutaj jest deko inaczej (nie wszystkie oczywiście ale sporo) i pisałem o tych łodzkich akurat ;) poza tym przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz, o której nie napisałem a która może coś wnieść do wszystkiego, od jakiegoś czasu jak jade ze stałą prędkością powiedzmy 50km/h na 3 biegu i po prostu muszę przyspieszyć, pedał w podłoge a tu nagle jest ok sekunda brak mocy zupełnie i dopiero ciągnie, to nie turbodziura bo przy tej prędkośic i biegu mam 2000 obr na silniku, myslałem że to EGR się zasyfił i jest do czyszczenia ale nic się nie świeci żadna kontrolka (wcześniej tak było jak był zatkany) tak jest najbardziej na 3 i 4 biegu, na 2 i 5 nie zauważyłem tego, ale jeśli jadę ze stałą prędkością dodaje gazu a tu hmmmm autko się zastanawia i dopiero jedzie, nie wiem czy ma to wpływ czy nie ale wystepuje. Poza tym czasem mam falowanie obrotów, dojazd do świateł wrzucam luz tocze się a tu nagle silnik sam do 1,5 tyś obr i spada, czasem raz z czasem 2-3 razy przy czym nie dotykam wcale gsazu bo przecież hamuje :/ W tygodniu podaje podłączyć się pod kompa to zobaczymy co pokaże, ale wielkie dzięki za zainteresowanie tematem, jeśli coś będę wiedział to go odświeżę ;)

 

mi też faluje czasami obrotami na luzie jak dojeżdzam do świateł i kiedyś czytałem, że to wtryski... to opóźnienie w reakcji na pedał gazu trzeba sprawdzic na kompie - może egr, może przepływomierz... wszystko trzeba w blokach pomiarowych popatrzeć

 

kopcenie i spalanie... wtryskiwacze? Dobrze byłoby sprawdzić dawkę paliwa, ciśnienie CR

op-com i tak pokaze dobre ciśnienie szyny cr, wtryski najlepiej sprawdzić kompem diagnostycnym (serwis) a dokładniej przepływ ilości paliwa przez wtryski i ilośc wracającego do baku paliwa z każdego wtryskiwacza....

 

Kopcenie-- lejące wtryski lub marnie działające turbo...

 

nie można wymienić samego wkładu? Bo z tego co patrzyłem to 40-50 zł kosztuje sam wkład, chodzi mi o to, żeby wytrzymał z pół roku, niedługo będę miał lepsze pieniądze z roboty to wtedy bym wymienił całość ale na razie po prostu mnie nie stać, żeby ładować 200zł w sam termostat to musze jeszcze wymienić olej

diesel tani w obsłudze nie będzie, termostat jest zespolony i nie da się wymienić samego wkładu... Skąd pewnośc ze termsotat uszkodzony?? bo ostanio ludzie wmieniają bo na blacie pokazuje im 82st i nie wiedzą ze tak będzie....

 

mi też faluje czasami obrotami na luzie jak dojeżdzam do świateł i kiedyś czytałem, że to wtryski... to opóźnienie w reakcji na pedał gazu trzeba sprawdzic na kompie - może egr

u mnie faluje trochę od momentu kupna i należy się z tym pogodzić że tak jest...

 

od jakiegoś czasu jak jade ze stałą prędkością powiedzmy 50km/h na 3 biegu i po prostu muszę przyspieszyć, pedał w podłoge a tu nagle jest ok sekunda brak mocy zupełnie i dopiero ciągnie, to nie turbodziura bo przy tej prędkośic i biegu mam 2000 obr na silniku

Albo kompletnie zasyfiony ssący, albo po prostu będące na wykończeniu tubo nie nadążające z ciśnieniem...

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności