Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Tydzień temu w mojej Corsie zostało wymienione sprzęgło i koło dwumasowe. Od tego momentu zaczęły się problemy z rozruchem. Przed naprawą silnik palił od dotknięcia, po naprawie trzeba było trochę popiłować - 4-5 obrotów, odpalał za 2 razem. Wczoraj zdechł - rozrusznik chodzi a silnik nie gada. Przez ten tydzień nie paliła się żadna kontrolka.

Przebieg 140 tys.

Chłopaki w warsztacie powiedzieli że komputer pokazuje zbyt niskie ciśnienie na CR

Co może być przyczyną?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43992-silnik-nie-odpala/
Udostępnij na innych stronach

Z wymianą koła dwumasowego i sprzęgła to nie ma nic wspólnego i jest po prostu zbiegiem okoliczności. Rozszczelniła się pompa wysokiego ciśnienia, lub w optymistycznej wersji do wymiany masz zawór listwy CR. Układ zapowietrza się, dlatego silnik kręci i nie odpala.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43992-silnik-nie-odpala/#findComment-397531
Udostępnij na innych stronach

Po koleji : bad miał rację - poleciał zawór na CR.

Dla ciekawych po dłuższej kombinacji i użyciu samostartu silnik odpalił - odczyt sterownika nie wykazał błedów. Diagnostyka wykazywała jedynie falowanie ciśnienia w CR między 110 a 130

barów albo atmosfer ( nie pamiętam skali).

 

koszt naprawy w Bosch-u - 1000 zł. Pewnie gdzieś można taniej ale nie mogę czekać, popierdółka jest potrzebna do pracy.

 

Madison - sprzegło + wysprzęglik = 850 zł, dwumas 1700 zł , robocizna 350.

 

Ciekawe co jeszcze mi walnie do końca miesiąca. Budżet i tak już przekroczony a żona :glupek:

 

Dzięki wszystkim za informacje.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43992-silnik-nie-odpala/#findComment-397682
Udostępnij na innych stronach

Teak, stara szyna CR? Zauważyłem, że w tych super nowoczesnych silnikach sypią się elementy od 120 tyś, a drogie są jak cholera.

 

Omlet napisz jak wyniki pracy wyjdą.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43992-silnik-nie-odpala/#findComment-397793
Udostępnij na innych stronach

Standardowo - sypie się :

rozrząd (łańcuch potrafi się zerwać, albo przeskoczyć na zębach) nawet poniżej 100tys

koło dwumasowe (zazwyczaj nie wytrzymuje 150tys)

przekładnia kierownicza (maglownica potrafi sypnąć się nawet grubo poniżej 100tys)

pompa wysokiego ciśnienia (to loteria, ale często pada około 150tys)

zawór EGR (niektórzy wymieniają po kilka razy)

zawór scv na szynie CR (jak nie pompa to zawór)

 

powodzenia w użytkowaniu tego doskonałego silnika :ok:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43992-silnik-nie-odpala/#findComment-397799
Udostępnij na innych stronach

powodzenia w użytkowaniu tego doskonałego silnika :ok:

 

A sam nim jeździsz :-) Spoko ja też. Ciekaw jestem jak do tego ma się np. Audi A3 - podobno genialne wykonanie jak co niektórzy twierdzą.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43992-silnik-nie-odpala/#findComment-397805
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności