Skocz do zawartości

Falowanie obrotów


Gość marcini3

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marcini3

Witam

Przeszukałem fora tematy są ale konkretnych wskazówek nie ma.

 

Mam problem z wolnymi obrotami w Omedze 2.0 16V. Silnik po nagrzaniu nie trzyma wolnych obrotów podczas toczenia się auta tzn. od 1000 ciągnie do 1500 i ostro na 1000 i tak w kółko aż do zatrzymania. Po zatrzymaniu chwilkę trzyma wyższe i spada na 700.

Gdy jest zimny nie ma objawów.

 

Brak jakichkolwiek błędów

 

Objawy identyczne na Pb i LPG. Instalacja sekwencyjna.

Przepustnica czyszczona, Ten pseudo krokowy tez.

 

Miał ktoś podobne objawy?

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jak zacznie się falowanie obrotów , zgaś i odepnij wtyczkę czujnika wałków rozrządu . Jeśli po odpaleniu będzie lepiej ( równiejsze obr.) , to masz winowajcę. Dla pewności pomierz opory na zimnym i rozgrzanym czujniku . Duże odchylenia będą wskazywały na czujnik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcini3

Czujnik sprawdzony

Oporności w normie jakie znalazłem w necie

Winowajcą chyba będzie coś przy przepustnicy bo piszczy coś, odłączyłem czujnik przepustnicy i zawór wolnych obrotów i nadal piszczy wiec musi być coś innego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Winowajcą chyba będzie coś przy przepustnicy bo piszczy coś,

 

A nie przy alternatorze? Czujnik rozrzadu odłączałeś?

Chyba , że może krokowiec do czyszczenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcini3

Aj....

Piszczy z uszczelki pod tzw. krokowcem :/

 

Krokowiec czyszczony i nic nie pomogło.

 

Czy u Was podczas toczenia się auta (na luzie) trzyma obroty ok 1300?

 

U mnie jest ten problem ze nieraz tak trzyma a nieraz faluje.

 

 

Czujnik rozrządu sprawdzałem i porównałem z danymi na innych forach i są w normie wiec raczej odpada.

Edytowane przez marcini3

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jak wrócę od mechanika i się coś wyjaśni,to podam przyczynę.

 

Oj , nie liczył bym na to :mur: . U mnie falowanie pojawiło sie po czyszczeniu przepustnicy. Objaw trochę zniwelowałem przez obniżenie obrotów na jałowym do ok 900 obr/min , ale ludziska taką zabawę odradzają . W tej chwili głównym podejrzanym jest czujnik położenia przepustnicy , ale dziś skończyłem klepanie autka , więc nawet tego nie ruszam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

To może ja rzucę trochę światła na sprawę:

 

Według mojej opinii jest to wina starości auta. Niestety nie ironizuję. Stare, nieszczelne, zmurszałe gumy od przewodów powietrznych powoduję dostawanie się lewego powietrza (już za przepływomierzem). Komputer dostaje z sondy lambdy sprzeczne informacje w porównaniu do danych z przepływomierza. I próbuje wyrównać te dane, zwiększając dawkę paliwa a później ją zmniejszając.

 

Moje rozwiązanie:

 

KUP NOWE AUTO

 

A na serio - wydaje mi się że nowe przewody powietrzne powinny (mam nadzieję) rozwiązać problem.

 

I jeszcze jedno - od kilku mechaników słyszałem, że te silniki (EcoTec - 2.0 16V, 136KM) to trochę przekombinowana porażka. Lepsze są podobno 8 zaworowe (niestety tez mam 16v)

 

pozdrawiam i życzę powodzenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

WITAM

 

Mam Vectra B ale z takim samym silnikiem.

Więc mam pytanie do autora tego tematu marcini3, czy rozwiązał swój problem bo mam identyczny, czyli falują mi obroty w granicach 1500-1900 tylko gdy auto jest w ruch po zatrzymaniu falowanie ustaje i trzyma nirmalnie 900 obr.

 

Wszystko poczyszczone i nowe uszczleki dla sprostowania.

 

Z góry DZIĘKI za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności