Skocz do zawartości

[CC] Rozrząd - co wymienić przy okazji?


Gość markos17

Rekomendowane odpowiedzi

Gość markos17

Silnik chodzi ostatnio coraz głośniej, bardziej przypomina diesla niż benzynę. Postanowiłem wymienić rozrząd.

Chcę kupić taki zestaw:

http://allegro.pl/oryginalny-rozrzad-opel-gm-corsa-1-0-1-2-astra-i1702844723.html

-Napinacz 5636457 (swag)

-Łańcuch 5636360

-Szyna 5636966

-Szyna 5636248

-Prowadnica górna 5636965

 

Do tego, spod zaworów zaczyna powoli cieknąć olej, więc chcę jeszcze dokupić uszczelkę pod pokrywą zaworów.

Coś jeszcze warto by wymienić? Gościu od którego chce kupić, zaleca mi jeszcze: uszczelkę boczną co przychodzi na osłonę łańcucha za 65zł, warto?

ew. coś jeszcze polecacie, pompę wody, uszczelkę miski olejowej itp.?

 

ps. jeden mechanik posłuchał klekotu i powiedział, że jeżeli nie rozrząd, to mogą być szklanki. Czy można wymienić tylko te uszkodzone, czy raczej wszystkie? Da się "usłyszeć" które są trefne?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gościu od którego chce kupić, zaleca mi jeszcze: uszczelkę boczną co przychodzi na osłonę łańcucha za 65zł, warto?

 

nie warto a trzeba... a jak tam z górną prowadnicą ? do tego sprawdź stan kółek, piasty na walne, pompę wody zaleca się wymienić co 2 rozrządy + do tego uszczelka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Dopnę się do tematu. Silnik w mojej CC 1.2 szczególnie z rana, przez pierwsze 3-5 sek. warczy jak diesel. Mój znajomy mechanik stwierdził,że to rozrząd i łańcuch z napinaczem do wymiany. Z tego co widzę w dostępności są dwie firmy FEBI i SWAG, czy jakościowo bardzo się różnią? Bo ceny to już zależne są od sprzedającego i różnice bywają od 50 zł nawet więcej. Taki sam zestaw bez szyn u mnie w sklepie to koszt 154 zł za napinacz Febi i 185 zł za łańcuch SWAG. Na allegro taki komplecik oryginał to 285 zł z szynami i prowadnicą, niestety nie dodają uszczelki obudowy rozrządu. Czy te szyny i prowadnice trzeba wymieniać? Z drugiej strony w zestawie wychodzi taniej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze zapytam. Czy jeśli przy zimnym silniku przez kilka sekund po odpaleniu silnik głośno stuka, po chwili to ustaje, mus jest wymieniać rozrząd? Wydaje mi się, że to się stało tuż po wymianie oleju na nowy. Niby ten sam GM 10W40, który był zalany. Chyba że przy następnej wymianie zmienię na jakiś lepszy i to pomoże? Bo wątpię czy sama wymiana rozrządu coś na to pomoże. A po za lekkim dzwonieniem łańcucha na wolnych obrotach i własnie tym stukaniu przy odpalaniu nic złego się nie dzieje. Silnik ma moc, odpala na dotyk na 6 letnim akumulatorze 36Ah oplowskim, na gazie też się wiele nie dzieje, no może jest minimalnie głośniejszy przy rozgrzanym silniku (lub prędzej wtryski gazowe są głośne).Podsumowałem cenę zestawu do rozrządu z uszczelką + zakładana robocizna i wychodzi dość spora kwota. A dopiero co musiałem wymienić obydwa tłumiki bo.. prawie ich nie było :/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Gość Kettenkrad

Panowie pomóżcie.

 

Szykuję się do wymiany rozrządu w CC z12xep z 2005 i mam kilka pytań:

 

- czy warto kupić podzespoły marki Imex - Automotive, BGA, SWAG

- czy muszę kupować koła zębate, uszczelkę pokrywy zaworów, miski olejowej i simering wału?

 

Pytam o to, bo na aukcjach nie zawsze oferują wszystkie elementy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pokerface02

Z podanych przez Ciebie firm wybrał bym tylko i wyłącznie SWAG. Co do pytania drugiego to nie musisz ale wtedy masz większe ryzyko usterki tych elementów i znów trzeba rozbierać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Z18xerOwner

Jakie ryzyko? Jeśli ma coś się popsuć to się tak czy siak popsuje. Wg kolegi teorii kup cały silnik, tarcze klocki i wszystko co jest w promieniu 2 metrów od rozrządu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie ryzyko? Jeśli ma coś się popsuć to się tak czy siak popsuje. Wg kolegi teorii kup cały silnik, tarcze klocki i wszystko co jest w promieniu 2 metrów od rozrządu.

Więc według twojej teorii po co kupować i wymieniać rozrząd - jak ten i tak za parędziesiąt km i tak siądzie. - Nie jest to nazbyt konstruktywna porada.

 

 

 

Co do pytania drugiego to nie musisz ale wtedy masz większe ryzyko usterki tych elementów i znów trzeba rozbierać.
Kol. Pokerface02 - pisze że nie trzeba dodatkowo dokupywać części ale profilaktycznie warto je wymienić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności