Skocz do zawartości

Problem z elektrozaworami rozwiazany (diesel)


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 147
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość rafaell68

dlatego pozwoliłem sobie na ten post jesli kogos uraziłem to SORY.

Jezeli potrafisz To przeczyść ten elektrozawór od turbiny! . . poza tym nikt sie na ciebie nie obraza! :wesoly: Elektrozawór można rozebrać i wygląda tak http://img6.imageshack.us/img6/9872/obraz1.gif

Mam również problem z EGR (P0400). Zawór EGR wyczyściłem. Chciałem teraz zabrać się za elektrozawory. Szczególnie te dwa koło aku. Jednak moje pytanie. Co dokładnie należy i czy jest wogole sens je czyścić. Mam problem bo nie wiem jak rozebrać górną część by dostać się do membrany. Dolna część zaworu z tym zbiorniczkiem bo odczepieniu zatrzasków da się zdemontować i tam było czysto.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienili również uszczelniacz pompy vac. po tym zabiegu autko jeszcze bardziej ożyło i silnik zaczął ładniej pracować.

kolego djm mam pytanko? czy w=piszac uszczelniacz masz na mysli ta uszczelke?

Dołączona grafika

 

u mnie egr, zawory i wszystko inne jest ok, mechanik jednak wykryl, ze pompa vacum daje za male podcisnienie i polecil wymiane "uszczelniacza" - jezeli to o ta uszczelke chodzi to bylaby rewelacja, gdyz sam moge sobie to zrobic. Chyba ze to nie to :)

 

 

Zamiast linka z allegro dałem zdjęcie(daro)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość szczurek

Po przejechaniu przez wodę (około 40cm) przestało mi działać Turbo w Dislu 2.0 oraz przestał działać wentylator klimatyzacji. Bezpieczniki od klimy sprawdzałem. Czy ktoś wie, co mogło wysiąść i jak się do tego zabrać? Do czego służy mały czarny czujnik umieszczony na środkowej części przedniego zderzaka. Wygląda, jakby mierzył przepływ powietrza. Idą do niego dwa kabelki - niebieski i biało-niebieski.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, od miesiąca jestem posiadaczem asterki, no i od początku przyprawia mi stresu. Po zakupie zauważyłem czarną maź w zborniczku, temat omawiany też na forum.... jednak obeszło sie jedynie na kilkunastu baniakach wody destylowanej i wymianie płynu chłodniczego...stary syf po wymianie chłodniczki oleju. Jednak teraz coś innego sie dzieje

 

Od początku, kilka razy zdarzyło mi się że auto podczas ruszania, nie miało całkowicie mocy, przez kilka sekund, po chwili mu przechodziło. Odbywało się to z reguły na zimnym, lub lekko rozgrzanym silniku. Przypuszczałem że zawór egr, jednak temat porzuciłem gdyż działo sie to bardzo rzadko. Co więcej, jest to pierwszy mój TD, więc czy przy zimnym silniku, włączenie turba przy okolo 2tys, jest odczuwalne szarpnięciem? Czym silnik cieplejszy, tym lepiej u mnie. Przy okolo 80 stopniach juz nie czuc tego wogóle. Ale przejdźmy do konkretów.

 

Ostatnio jednak oświeciła mi sie kontrolka silnika. Komputer pokazał błedy P0105 oraz p0400. Kontrolka oświeca sie przy przygazówie, powyżej 3tys obrotów, po rozgrzaniu silnika, chodź nie zawsze, i gaśnie po wyłączeniu silnika. Co więcej auto zachowuje sie normalnie, a przynajmniej jakiegoś spadku mocy nie odczułem. Teraz pytanie, co może to powodować? czy może to mieć też powiązanie z tymi chwilowymi spadkami mocy? W temacie piszeczecie, że przy błędzie p0400 zacząć od vacum ,czujników, egr-a itd..... A żeby wszystkiego od razu nie rozgrzebywać, czy był już przypadek tych twóch błedów naraz u kogoś, i udało sie to zdiagnozowąć?

 

Pozdrawiam:)

 

[ Dodano: Pią Cze 18, 2010 22:19 ]

może się komuś przyda. Błędy przestały wyskakiwać.... powodem było łapanie lewego powietrza za przepływką przez brak jednej opaski. Niestety chwilowe zaniki mocy pozostały. Przy ledwo nagrzanym silniku zdarza sie czasami wcisnac gaz fo konca a samochod powolutku do przodu, dopiero jak turbina kolo 2000 obr sie odpali to idzie normalnie. Na zimnym jak i goracym silniku niezaleznie od obrotow ma moc. Błedów na komputerze nie ma. Jakies pomysly?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość mario84pl

Witam

Jeszcze nie wyeliminowałem pojawiania się u mnie błędu P0400. Spod EGR cieknie mi olej (chyba że jest to ten brud, sadza co często bywa w kolektorze dolotowym?). W sobotę wyjąłem EGR (mam ten plastikowy). Zamiast uszczelki był na silikonie, który już nie trzymał i spod niego leciał olej. Kupiłem Oring zamontowałem i myślałem że problem ustanie. Okazało się inaczej. Dalej cieknie. Sprawdziłem EGR, zassałem powietrze, grzybek wszedł spokojnie i trzymał. Więc wydaje mi się że jest dobry.

Jak sprawdzić z którego miejsca cieknie? czy EGR przepuszcza, czy spod niego leci olej?

 

Kolejne pytanie, jak powinien być zamontowany intercooler? U mnie jest tylko na jednej śrubie u góry. Na dole nie jest przymocowany. Rusza się u dołu i obija się o chłodnicę. Czasami przy ruszaniu trzęsie się i to głośno słychać co jest irytujące.

 

Jeszcze jedno zauważyłem też wycieki pod zaworem klap zawirowań. Z samego zaworu nie powinno cieknąć, więc z czego tam pojawia się olej?

 

W przewodach podciśnienia nie ma oleju.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek_rz

Witam wszystkich

 

Oto mój przypadek. Z racji wymiany, a własciwie czekania na wymianę sterowników wentylatorów jeżdziłem na weekendzie Zośką bez osłony dolnej silnika. Po ulewnej burzy przytrafiło mi się wjechać w gigantyczną kałuże, za jakieś 1,5 km auto odstwiłem do garażu i nastepnego dnia rano stwierdziłem brak turbo + klekotanie powyzej 2200 obr i spadek mocy. Przyczyną było najprawdopodobnie zachlapanie elektrozaworka przy turbinie. W wyniku spawdzania na "gębe" (jak to było opisane na forum) nie terkotał tak jak podobny przy akumulatorze. Po wymontowaniu go i przedmuchaniu we wszystkie możliwe strony zaczą ponownie terkotać, nawet nie musiałem go więcej rozbierać na drobniejsze. Założyłem spowrotem podpiołem wezyki i auto śmiga jak tralala ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Mam problem, oczywisce kontrolka check engine, na poaćztek chce sprawdzićpołaćzenie wszsykich przewód między zaworami (eletkrozawaorami) czy ktoś posiada schezmt połączeń. U mnie wygląda to dośc dziwnie, jeden z przewodów(rurek) obok silnika, nie jest wpięty nigdzie mimo ze jest miejsce (jak go wepne samochód straszeni kopci) proszę o pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności