Skocz do zawartości

Problem z elektrozaworami rozwiazany (diesel)


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 147
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

mam problem z wylaczajacym sie turbo przy predkosci 140km/h jak sie zatrzymam zgasze i odpale jest ok wszystko ale do czasu kiedy znow nie osiagne 140 mechanik podejrzewa miernik powietrza zamontowany na przewodzie od filtra powietrza do turbiny ale nie jest pewny. kosztuje 120zl ale nie bede kupowal gdy nie jestem pewien ze to jest akurat to. prosze pomózcie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sebastiankul, sprawdz błędy naciskając jednocześnie gaz i hamulec i włączajac zapłon.Podobne objawy mogą pochodzić od turbiny,elektrozaworków,czujnika ciśnienia MAP

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

czesc chopaki,no dobra ja mam problem erg wymienilem cala listwe weze gumowe ktore ida do niego sprawdzilem vacum wszystkie terkotaja powiecie mi co mam jeszcze zrobic co mam sprawdzic bo ja juz mam dosc:(,a ktos mi powie gdzie znajduje sie czujnik erg w vectrze 2l dtimoze on jest walniety?dzieki i czekam no podpowiedzi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

podepnę się do tematu. Duplikuje post, ale nie otrzymałem odpowiedzi :(

Otóż mój problem polega na zapalaniu się checka, na rozgrzanym silniku

gdy stanę na chwile np. na światłach.

Sprawdziłem

elektrozawory i wszystkie tyrkoczą jak pociągnę powietrze z wejścia VAC i zatkam OUT. Nie chciałem ich rozbierać bo się bałem, że mogę połamać. Sprawdziłem też wszystkie 3 siłowniki sterowane przez te elektrozawory, sposobem że ciągnąłem powietrze z odpowiedniego elektrozaworu i sprawdzałem

czy cięgna się ruszają. I wyglądało na wszystko OK. Zawór EGR też wydaje się być dobry (grzybek się rusza lekko i ciągnąc powietrze w pewnym momencie się już nie dało, czyli chyba jest szczelny), ale go nie rozbierałem żeby nie uszkodzić. Przewody i trójniki wszystkie szczelne. I teraz pytania:

1) siłownikiem tym przy turbinie steruje elektrozawór siwy (...22), on jest chyba słabszy. I zaraz po odpaleniu nie jestem w stanie tym cięgienkiem ruszyć, ale po trasie

jak sie zatrzymam (zapali sie check), to już mogę. Czy może on powodować check'a, że za słabo trzyma?

2) pod zaworem EGR nie było żadnej uszczelki, ale był złapany na sylikonie, czy tam powinna być uszczelka?? (dodam tylko że jak ja ciągnąłem powietrze to było chyba szczelne), on był przyklejony na silikonie. ja przy montażu też nie dałem uszczelki.

3) jak sprawdzałem szczelność przewodów podłączonych do pompy to jak pociągnąłem powietrze to nie szło, a jak dmuchnąłem to było słychać bulgotanie.

 

Wiem, że powinienem sczytać błędy, ale nie mam na razie gdzie i jak.Bardzo dziękuje za odpowiedzi

 

P.S. Może ktoś z okolic Rybnika/Gliwic mógłby pomóc za "czteropaka" w sczytaniu błędów

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Piszesz o błędzie - sczytałeś go - to na pewno błąd EGR?

 

Zawór sterujący siłownikiem turbiny ma kolor czarny (jakby co to mnie poprawcie).

Podczas pracy silnika cięgno jest sztywne - jak dostaniesz błąd to pewnie elektrozawór nie wysterowuje siłownika i dlatego cięgno jest luźne.

Zawór EGRa powinien mieć o-ring a nie silikon.

 

Posprawdzaj układ EGR w sposób opisany w moim poprzednim poście i skonfrontuj ten elektrozawór bo o ile mnie pamięć nie myli to coś masz tam namieszane (nie pamiętam numeru katalogowego tego zaworka)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędów nie sczytałem, bo nie mam takiej możliwości

 

elektrozawór przy turbinie wiem, że fabrycznie powinien być czarny a ja mam szary, wiec pytam czy może powodować błąd (będąc za słabym) podczas zatrzymania się, na ciepłym silniku. Nie wiem czy to autosugestia, ale jak jechałem w miarę spokojnie, nie angażując zbytnio Turbiny, to po zatrzymaniu nie pojawił się check. Ale jak trochę przycisnąłem to po zatrzymaniu się pojawił, wtedy zauważyłem, że cięgienko było luźne pociągalem je w kierunku od turbiny i już trzymało, ale check nie zniknął.

 

Co do uszczelki o-ring pod EGR, to czy kupie samą uszczelke? (w ja-mar)?

 

Jeszcze przeglądając allegro znalazłem bardzo dużo wyglądem innych elektrozaworów (niby od turbiny) niby do Astry II, dodam że były tańsze. Można ich użyć czy lepiej kupić taki jak jest ten od EGR (czarny)

 

"Sprawdzenie układu EGR zaczyna się od kontroli szczelności układu - czyli wszystkie wężyki (szczególnie lubi pękać ten idący do serwa i to niestety w trudno dostępnych miejscach) "

 

o jakim serwo mówisz? od hamulca? bo szczerze mówiąc nie widziałem żeby węzyki podciśnienia szły gdzieś indziej niż do tych trzech elektrozaworów i urządzeń sterowanymi przez nie

 

Wielkie dzięki za odpowiedź

Pozdrawiam

 

P.S. Niby wiadomo że te elektrozawory czarny z szarym nie są zamienne a koles w sklepie powiedział że są. I co z tym zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności