Skocz do zawartości

Problem z elektrozaworami rozwiazany (diesel)


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę martwi mnie obecność oleju w środku. Powinno tak być?

Nie powinno być w nim oleju!! .Dlatego zasugerowałem ci ten zaworek!! .Bo bardzo często on pęka [ta menbrana] z powodu tego oleju! Olej do niego dostaje się wyłącznie przez zawór EGR. Innej opcji nie ma! Dodatkowo sprawdz jeszcze drugi zawór koło turbiny . Ale już nic nie demontuj. .Tylko chwyć za to cięgiełko od tego baniaczka!! i poruszaj nim w prawo i w lewo! Powinny byc luzy około 1cm. Następnie odpal silnik i na odpalonym sprawdz to samo!! . Jeżeli będzie działał prawidłowo to będziesz miał sporo kłopotów go poruszyć! Taki zawór i za tą metalowa częśc poruszaj. http://img505.imageshack.us/img505/3595/397921981ix8.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 147
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

czesc mialem ten sam problem opel astra 1.7dtl walczylem z ty miesiac okazalo sie ze pompa vacum jes zepsuta jesli masz to samo autko sobie ja sprawdz odepnij od niej cieki werzyk ktury idzie do egr i zobacz czy pluje olejem jeski tak to jest zepsuta i nie daje podcisnienia na egr niestety nie mozna jej naprawic trzeba zmienic na inna a nowa jest dosc droga ja dalem 1.5 tys w serwisie powodzenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo sprawdz jeszcze drugi zawór koło turbiny

Sprawdziłem! Nie wyświetla mi się obrazek, który dodałeś, ale jeśli dobrze rozumiem to chodziło Ci o ten zaworek do którego dochodzi cienki wężyk od wyjścia na elektrozaworku przy turbinie. Jest tak jak pisałeś na zimnym silniku cięgiełko porusza się, całkiem luźno i myślę że na pewno na centymetr. Natomiast przy zapalonym nie ma szans żeby go poruszyć. Co prawda jest na nim mały luz, tzn. mogę poruszyć go nie tylko wzdłuż przedłużki ale też lekko na boki. Wydaje mi się jednak że to drobnostka.

 

sprawdz odepnij od niej cieki werzyk ktury idzie do egr i zobacz czy pluje olejem

. Ja mam 2.0 dtl. Spróbuję zrobić jak napisałeś. Opisze wyniki :beer:

Pozdrawiam!!

 

[ Dodano: Nie Paź 26, 2008 20:19 ]

Panowie!!

Tylko żebyście się zaraz ze mnie nie śmiali...

Otóż w sobotę zakupiłem filtr powietrza. Postanowiłem wydać te całe 25 zl no i oczywiście wymienić. Niby nie dużo, a robi różnicę...

Dzisiaj zrobiłem krótką trasę około 150 km i ku mojemu zaskoczeniu kontrolka ani razu nie wyskoczyła. Co prawda na 4 i 5 gdzies około 3 tys obrotów czuć jakby próg w przyspieszaniu auta ale gdy tylko samochód go przeskoczy znowu można jechać bez żadnej utraty mocy, przy czym kontrolka się nie zaświeca. Myślę że to tylko kwestia czasu kiedy problem wróci ale przynajmniej na czas jakiś, mam nadzieję, spokój. No i tu lekcja na przyszłość, żeby wszelkie naprawy zaczynać od rzeczy najprostszych bo inaczej diagnoza może słono kosztować a problem jak był tak pozostaje.

Mimo wszystko brzoza wielki szacunek za pomoc i obrazowe wyjaśnianie zawiłych kwestii. Dużo się w tym tygodniu nauczyłem a to jak sami wiecie...bezcenne.

Pozdrawiam i piwo, przy okazji dla Ciebie!! :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

 

Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć sprawę wyjęcia egr-a w isuzu bo jestem ciemniak i za cholerę niemogę go wyjąć. Zdjąłem moduł i dupa .Egr jest ale nie wiem jak go wyjąć z tego czegoś co idzie do kolektora a całości już nie odkręcałem . Z boku w tej obudowie jest jakaś wystająca szpilka czy łepek i obok dziurka. Przecież nie rozwalę tego śrubokrętem żeby egr wyszedł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć sprawę wyjęcia egr-a w isuzu bo jestem ciemniak i za cholerę niemogę go wyjąć. Zdjąłem moduł i dupa .Egr jest ale nie wiem jak go wyjąć z tego czegoś co idzie do kolektora a całości już nie odkręcałem . Z boku w tej obudowie jest jakaś wystająca szpilka czy łepek i obok dziurka. Przecież nie rozwalę tego śrubokrętem żeby egr wyszedł.

było to na forum sam opisywałem mniej wiecej, tu masz linka

 

http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=22298

 

pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jasne tylko jedną podstawową rzecz muszę wyjaśnić bo już zgłupiałem całkowićie

Jak dokładnie wygląda EGR bo w intenercie znalazłem coś takiego że to EGR:

 

 

http://www.allegro.pl/item461787833_czujnik_zawor_podcisnienia_turbiny_egr_opel.html

 

Jeżeli tak to ja dotarłem w czasie rozbierania samochodu do czegoś innego:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5f926a7abae565b1.html

 

i wydawało mi się że to jest właśnie EGR. Jeżeli tak to chodzi mi o to czy częśc na drugim zdjęciu trzeba wytargać w całości z kolektora czy tylko da się ten wystający grzybek z lewej strony

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jasne tylko jedną podstawową rzecz muszę wyjaśnić bo już zgłupiałem całkowićie

Jak dokładnie wygląda EGR bo w intenercie znalazłem coś takiego że to EGR:

 

 

http://www.allegro.pl/item461787833_czujnik_zawor_podcisnienia_turbiny_egr_opel.html

 

Jeżeli tak to ja dotarłem w czasie rozbierania samochodu do czegoś innego:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5f926a7abae565b1.html

 

i wydawało mi się że to jest właśnie EGR. Jeżeli tak to chodzi mi o to czy częśc na drugim zdjęciu trzeba wytargać w całości z kolektora czy tylko da się ten wystający grzybek z lewej strony

podaj jeszcze raz swój model silnika y17DTL ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i wydawało mi się że to jest właśnie EGR

 

Jak wytargasz to będzie pochlapane :(Musisz go wykrecic! i nic tu sie nie dzieli,tylko jest w całości! z korpusem! widać jak na dłoni! . Poza tym jedynie co to pędzelkiem przeczyścisz nic więcej...Bo jak widac jest to zawór nie rozbieralny!. . Można czyścić inne zawory ale w każdym silniku sa one praktycznie inne elektryczne ,mechaniczne itp. To jest twój mechaniczny podciśnieniowy! http://images46.fotosik.pl/49/5f926a7abae565b1.jpg

 

Te np. można czyścic bez problemu http://img91.imageshack.us/img91/7785/egr3vq7.th.jpg http://img91.imageshack.us/img91/1120/egr4kj5.th.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam czy mógł by ktoś napisać jak sprawa wygląda z silniczkiem x17dtl? Chodzi o namierzenie tych elektrozaworów. Dwa znalazłem ten od egr i przy turbince. Przy turbince cięgno za zgaszonym da rade poruszyć ale tylko trochę nie wiem czy to będzie centymetr, jak zapale nie ma szans. Te od EGR odkręciłem ale nie terkotał, nie wiem czy jest dobry nie można go rozebrać. Szukałem pozostałych nie mogę znaleźć przy aku nic takiego nie ma a od doładowania turbiny jest tylko czujki na głowicy tak mnie więcej nad alternatorem a gdzie elektrozawór. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności