Skocz do zawartości

Problem z elektrozaworami rozwiazany (diesel)


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

ntercooler i inne gadżety a zaworu nie mam.

Jarek, Masz taki silnik jak ja i on jest własnie pod osłoną silnika ale z góry bo widocznie szukałeś z dołu :D;)

Dołączona grafika A najprościej znajdziesz go jak od pompy Wacu idzie wężyk właśnie do niego i od niego do elektrozaworów http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif Dokładnie znajduje sie on na kolektorze dolotowym Sciągając osłonę te trzy wkręty i od razu się go widzi średnica około 10cm. http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/crying.gif

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 147
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Może to coś takiego :

Dołączona grafika

 

wedle opisu sprzedającego to 2.0 DTI 101KM

 

 

A wracając do tematu elektrozawórków:

wreszcie udało mi się wpiąć Zafirkę 2.0DTH do laptopa

Tech nic już nie pokazuje, ale pobawiłem się trochę AB-COMem:

 

Mass Air Flow [mg/strk] pokazuje od ok 250 przy 900 obr/min

do nawet 1010 mg przy 2600 obr/min

przy Boost Pressure Command 1.9 bar pojawia się nawet Boost Pressure 2.1 (choć zaraz spada do 1.9-1.8.

 

ale przyglądając się elektrozaworkom przy 2600 obr/min:

EGR command - 20-23%

Boost pressure solenoid ratio - 65%

swirl level control solenoid valve pulse - 0.0 % :?:?

 

Czy ktoś mógłby w prostych żołnierskich słowach powiedzieć od czego jest ten trzeci zaworek

- co i kiedy konkretnie powinien robić :?:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem moj silnik to 2.0 dti 16 v jak jade na 1 biegu i nie dodaje gazu zapala mi sie check gdy nacisne na pedał zaraz gaśnie. samochód od jakiegos czasu zesłabł naprzyklad na piątym biegu jadac naprzyklad 90 km bardzo powolna reakcja. a dzis jeszcze jedno zauwazyle na trzecim biegu przy 80 km nie wiem jakie obroty ale miejsza z tym nastepuje nagle szarpniecie i jakby odciecie paliwa... i zapala sie check gdzies tak 4500 obrotów. i po tym zgasilem go i znów zapaliłem i ok dalej słabszy ale nie tak jak po tym odcieciu. nawet po tym odcieciu i zresetowaniu jest troszeczke mocniejszy. co to moze byc? pozatym wszystko ok rowna praca silnika zero problemu z paleniem itd turbina? pompa? byłem u mechanika i wysyła mnie na komputer... te odciecie i nagle zesłabniecie ? co to oznacza. prawie nie czuć ze załacza sie turbina? prosze o pomoc?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

Postanowiłem podłączyć się do tego wątku bo wydaje mi się najbliższy mojemu problemowi.

Astra '99 silnik 1.7 XDTL

Mam problem z check engine. Błąd P0400 - Recyrkulacja spalin - odchyłka regulacji kiedyś pojawiał się podczas hamowania silnikiem a gasł po dodaniu gazu w zakresie obrotów 2000-2500obr/min. Obecnie pali się ciągle. Podczas palenia się kontrolki silnik nie ma mocy.

Sprawdziłem wężyki od vacum pompy do sterownika-elektrozawu i dalej do EGR. W EGR było dużo oleju (tam gdzie podłącza się podciśnienie). Czy to normalne, że vacum pompa pluje trochę olejem mimo tego że jak zatykam palcem jej wylot to wyraźnie czuję ssanie?

Aby jakoś sprawdzić czy to wina vacum pompy zrobiłem taką próbę. Do wężyka z vacum podłączyłem długi szczelny wąż aż do kabiny i w czasie jazdy mocno ssałęm ;( - efektu żadnego ani nie zgasła check engine ani silnik nie odzyskał mocy. Wydajemi się więc że to nie jest sprawa vacum pompy - jak sugerowali mechanicy w serwisie.

Czy wersja 1,7 również posiada te 3 elektrozaworki o których pisze Mar? Jeśłi tak to gdzie ich szukać?

Pomóżcie coś proszę bo już tracę nadzieję że uda mi się jeszcze kiedyś wyprzedzić jakiegoś TIRA :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wersja 1,7 również posiada te 3 elektrozaworki o których pisze Mar? Jeśłi tak to gdzie ich szukać

Po kolei otóż jak już pisałem , olej może dostawać się odmy do kolektora i z nieszczelności pompy Wacu. .Tego nikt nie regeneruje ,więc zostaly szroty itp. Aby ją zmierzyć to do tego służy wakumetr. na allegro do 30zł. podcisnienie nie może być niższe aniżeli 0,6mbara. Jeżeli chodzi o elektrozawory to nie znam tego silnika ,ale powinno być 3 jeden od zaworu turbo drugi od EGR i trzeci od przysłony w komorze zawirowań czy cos takiego . Z tym ze w 2,0 jest jeden na błotniku lewym a dwa koło akumulatora. Z tym że to wszystko połączone w szereg więc po tych przewodach podcisnienia na pewno go odnajdziesz. :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wersji 1,7 musi być inaczej bo z vacum pompy wychodzi jeden wężyk do sterownika (elektrozaworu EGR) i dalej do EGR. Jest jeszcze gruby wąż z vacum ale on chyba idzie do wspomagania hamulców.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wersji 1,7 musi być inaczej bo z vacum pompy wychodzi jeden wężyk do sterownika (elektrozaworu EGR) i

Ale nie szukaj przy pompie Wac bo tak jest jak mówisz jeden do serwa i jeden z dolu pod pompą , tylko od tych elektrozaworów i EGR rozchodzą sie te przewody i przy turbo.zobacz taki baniaczek . :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od elektrozaworu odchodzą tylko dwa wężyki jeden do vacum drugi do EGR a do EGR dochodzi tylko jeden - nie ma żadnych rozgałęzień. Ale - masz rację - jest "baniaczek przy turbo ale ma tylko wężyk - czyli rozumiem że działa podobnie jak EGR jeśli ma podciśnienie to trzpień się przesuwa? Próbowałem bez odłączania go przesuwać trzpieniem ale ani nie drgnie. Czy on powinien się przesuwać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy on powinien się przesuwać?

Tak powinien !!Ale tylko małe ruchy tak pół centymetra. Może być zapieczona ta przysłona i jest cały czas uchylony. .w kolektorze. Nigdy tego nie wyjmowalem ale kolega tak miał Posmarował, czyms popsikał i rozruszał i jest ok, .Bo do turbo nie dochodzily te spaliny tylko obok, W Dth jest jeszcze taki sam baniaczek obok pompy WaC czyli na boku silnika . Ten twój który znalazłeś jest zaworem upustowym turbiny. :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czy ten elektrozawód przy mocnym dodawaniu ma sie ruszać?

doode, To nie jest elektrozawór bo do niego nie ma podłączonej żadnej wtyczki prądowej. Tylko zawór sterujący tzw. klapkami zawirowań w kolektorze dolotowym. Czyli odpowiada za lepsze mieszanie paliwa z powietrzem podczas wtrysku . I zależy to od prędkości obrotowej silnika. Czyli działa prawidłowo w twoim przypadku :evil:;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności