Skocz do zawartości

Problem z elektrozaworami rozwiazany (diesel)


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Brzoza jak sie fachowo nazywa ten baniaczek

Zawór podciśnienia turbiny!! http://img127.imageshack.us/my.php?image=397921981ql4.jpg Ale to ze na nim rusza sie cięgno ,to może oznaczać że sterujący nim elektrozawór jest nie sprawny!! A znajduje on sie na nadkolu nad alternatorem. :mrgreen: Dla sprawdzenia można go zamienić z tym co jest kolo akumulatora od zaworu EGR. .TEN drugi obok niego,bo sa dwa Jest podpięty do klapek zawirowań na kolektorze dolotu i jest mniejszych parametrow. Czasami można go rozpoznac po szarym kolorze. . .Ale abyś sie nie pomylił to po przewodzie dojdziesz ze ten do zaworu EGR jest taki sam . jak od turbiny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 147
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Brzoza dzieki za pomoc ale niestety ;) mój egr nie pracował właściwie ,do wymiany! ale po kolei , dla niedoświadczonych takich jak ja .( po 2 zasaniu grzybek powinien sie cofać, w egr ) Objawy jak wyżej w postach . Mam zawór egr mechaniczny ,postanowiłem rozebrać ten czarny plastik od góry i co sie okazało w membranie 3 dziury !! spróbowałem je zaklaić , próbowałem różnymi klejami ale najlepszy klej na gorąco ten w sztyfcie . Pewnie to doraźnie ale usterka wykryta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie to doraźnie ale usterka wykryta

dzidek315, tego sie nie da zrobic! Ja też próbowałem różne gumy itp. Na konkurencyjnym forum robiono to kilka miesięcy bez rezultatu! U nas tez jest taki temat.. ale zawsze można próbować a nóż sie uda! :drunk:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie to doraźnie ale usterka wykryta

dzidek315, tego sie nie da zrobic! :)

dokładnie zrobiłem 10km i chyba sie rozkleiło ( pewnie przez wysoką temperature ),szkoda że nie ma zestawów naprawczych , jutro jade kupić nowy , a jak to rozebrałem ?? ten czarny plastik ma takie ząbki je odchyliłem i ten czarny plasik zeszedł to jest na wcisk , trzeba bardzo ostrożnie odginać bo to jest bardzo kruche

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak to rozebrałem ?? ten czarny plastik ma takie ząbki je odchyliłem i ten czarny plasik zeszedł to jest na wcisk , trzeba bardzo ostrożnie odginać bo to jest bard

Dokładnie tak jak piszesz nalezy bardzo uważać bo popękają te ząbki. :)

 

http://img114.imageshack.us/img114/7493/egr007ud9.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Szanowni!

 

Podpinam się pod temat, bo już od jakiegoś czasu walczę z błędem p1125. Objawy jak u kolegów. 3 tys obrotów na 4 lub 5, kontrolka check engine i autko traci moc. Początkowo myślałem, że to elektrozaworki, u mnie nr 09128022. Pozamieniałem je ze sobą, ponadto zakupiłem jeden używany i też powsadzałem kolejno w różne miejsca i... nic. Usterka taka sama. Powalczyłem też z egr, tj. wyczyściłem go na błysk i ... nic. Usterka wciąż występuje.

Dzisiaj moje autko trafiło na kanał. Jak tylko się czegoś dowiem, co to może być, poza wymienionymi wyżej wymianami, od razu napiszę. Tymczasem Pozdrawiam!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod temat, bo już od jakiegoś czasu walczę z błędem p1125. Objawy jak u kolegów. 3 tys

 

Sprawdz ten baniaczek od klapek zawirowań. Może byc walnięty! .Lub czujnik doładowania :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mechanika prześwietlili mi samochód pod względem elektrycznym. Wszystkie wejścia i wyjścia w obwodzie. Niestety nic nie znaleźli.

Na szczęście w porządku firma bo nie wzięli ani grosza, choć samochód stał tam dobę. Rzadkość w dzisiejszych czasach.

Teraz diagnoza padła na turbinę. Nie sprawdzili jej, bo podobno nie mają takich możliwości, ale poprawcie mnie jeśli się mylę:

1. Komputer podłączony do auta, wtedy, kiedy pracuje normalnie, tzn. bez świecącej się kontrolki wskazuje na sprężanie i zachowanie turbiny normalne, tzn wszystkie odczyty w normie.

2. Gdy świeci się kontrolka turbina w ogóle nie działa, natomiast obroty z na maxa wciśniętym gazem w tym czasie to max3500 obrotów.

Co może być przyczyną tego, że turbina się wyłącza? i czy to na pewno sama turbina, jak twierdzi mechanik. Mi wydaje się że to coś innego ją odcina...tylko co?

 

brzoza, czy ten baniaczek który masz na myśli znajduje się przy pompie vac? i jak go sprawdzić. To samo z czujnikeim doładowania, gdzie go szukać?

 

Pozdrawiam:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brzoza, czy ten baniaczek który masz na myśli znajduje się przy pompie vac? i jak go sprawdzić. To samo z czujnikeim doładowania, gdzie go szukać?

 

Tak dobrze go namierzyłeś .Musisz go po prostu odkręcić od głowicy dwie śrubki i zdjąć koniecznie z takiego cięgiełka plastikowego! . Ten baniaczek bardzo prosto się rozbiera! śrubokrętem podważyć .W środku zobaczysz menbranę! I ją zdiagnozować czy nie jest dziurawa! .Czujnik doładowania znajduje sie nad tym baniaczkiem z lewej strony w rogu kolektora dolotowego! widac na tym zdjęciu obydwa!! Ten z lewej z wtyczką to czujnik doładowania!! http://img220.imageshack.us/img220/6729/p1020383pp2.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem baniaczek i nic nie wskazuje, że coś z nim nie tak. Membrana cała. Po złożeniu i zasymulowaniu podciśnienia paszczą :beer: działa bez zarzutu. Co prawda trochę się namęczyłem żeby całość wyjąć, no i pękły mi 2 zakładki na tym plastikowym kapturku ale przynajmniej mam sprawdzone. Trochę martwi mnie obecność oleju w środku. Powinno tak być?

Co do czujnika nie wiem jak go sprawdzić. Nie mam miernika no i dzisiaj go nie wykręcałem ale jeszcze spróbuję.

Szczerze to już nie wiem co to może być pozostaje mi chyba tylko turbina albo pompa vac, ale sam tego nie sprawdzę. Pompa vac zasysa ale ciężko bez wakuometra stwierdzić czy odczyt jest w normie.

Może macie inne pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności