Skocz do zawartości

Problem z elektrozaworami rozwiazany (diesel)


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

i na tej podstawie odczytuje sie kod błędu ale to w innych autach nie pamietam marki.

Tą metodą można robić w samochodach z silnikiem benzynowym :wesoly: należy kliknąć w ""technika .. A następnie wykryj to sam!

 

http://astra.autokacik.pl/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 147
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Witam

Walczyłem z moim błędem PO400 przez 3 miesiące. Dwa razy czyściłem EGR, wszystkie elektrozaworki, a okazało się że przyczyna tkwiła w przetartym wężyku. Oczywiście sprawdzałem je na samym początku ale widocznie zbyt mało dokładnie. Na swoje usprawiedliwienie podam że 2 mechaników u których byłem z samochodem też nie znalazło przyczyny.

Ale mam pytanie: jeden z mechaników stwierdził że po przywróceniu układu podciśnienia do stanu używania trzeba jechać na komputer żeby na nowo poustawiać jakieś parametry? Z tego co zrozumiałem to chodzi o pracę EGR. Oczywiście nie chodzi tu o kasowanie błędów. Czy ktoś może wie o co chodzi i czy jest to konieczne? Proszę o podpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam

Mam ten sam problem wyczysciłem EGR tak jak wcześniej (pare razy) i dalej to samo bład P0400.zatkałem weżyk idący z czujnika podciśnienia turbiny(elektrozawór) do egr ,żeby zobaczyć czy jest problem z EGR (grzybem) czy z tym czujnikiem i wychodzi ze z tym czujnikiem cos nie tak chyba jest(bo jest tak samo jak z podłączonym weżykiem do egr), mam pytanie jak sprawdzić ten elektrozawór czy rzeczywiscie jesy dobry , a może ktoś z szanownych użytkowników ma jakiś pomysł co może byc i co jestszcze można zrobić żeby to wkońcu działało dodam że mam Astre 1999r 1.7 TD (X17DTL).Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

witam mam podobny problem u siebie mam vectre 2.0 dti16v i dzieją mi się podobne cuda

;) gdy jadę jest wszystko ok ale gdy staje a temperatura silnika przekroczy 80 stopni zapala się kontrolka od silnika i tracę moc dopiero tak na 3 biegu jest znowu k http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/question.gif o .

byłem w serwisie powiedziano mi że to pewnie vacum pompa bo według ich jest za słabe ciśnienie http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif jednak koszty wymiany na nową są bardzo wysokie .wcześniej wymieniłem zawór egr .

 

 

 

napiszcie czy to może być ta pompa czy coś innego bo sam już nie wiem a nie widzi mi się wydawać 700 zł jeśli to nie to :drunk:

pozdrawiam i czekam na pomoc ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witajcie.

Mam silnik 2.0 DTL

Panowie cięgno od baniaczka (to zlokalizowane za turbiną, o którym była mowa, że na zapalonym silniku nie powinno dać się ruszyć) rusza się tak samo na zgaszonym jak i na zapalonym - ciągnę ręką bez problemu... Poza tym wyjąłem egr i w ogole nie mogłem go"wcisnąć", dopiero po użyciu duuuzej siły udało się ruszyć tłoczkiem...i wypompowałem z niego dosłownie hektolitry oleju...chyba był cały wypełniony olejem..wężyk podciśnienia idący od niego do jednego z elektrozaworków koło akumulatora też...Teraz będę sprawdzał membramę.

Najlepsze jest to ze przez jakiś czas nie było objawów, chceck sie zapalał na chwile po uruchomieniu, ale to nie od tego bo przestał po wymienie świec. Zacząłem dłubać gdy pewnego dnia zapalił mi się chceck i wyłączył się obrotomierz, później zauwazyłem, ze kontorlka zapala sie zawsze po takim samym czasie od uruchomienia silnika (jak złapie temperaturę?). Wtedy samochód traci moc, szarpie na wolnych obrotach a czasami nawet gaśnie. Byłem u mechanika komputer pokazał błąd recyrkulacji spalin i pompy wtryskowej. Pytanie: jak myślicie czy to faktycznie pompa, czy moze doprowadzenie układu podciśnienia do porzadku powinno pomóc? Zastanawiam sie czy to, ze mogę swobodnie ruszać opisanym wyżej cięgnem swiadczy o jego awarii, czy innych elementów układu?

Dzięki za wszelkie sugestie...masakra..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jego awarii, czy innych elementów układu?

bartek, gdybyś czytał wszystko dokładnie to jest napisane! w różnych tematach ! . Po pierwsze sprawdzasz pompę vac i podciśnienie jakie wytwarza . No bo jak będzie za małe podciśnienie to jak ma działać recyrkulacja spalin! . Po drugie cięgno na zapalonym tez będzie sie ruszać jezeli nie sprawdzisz elektrozaworu! Przecież on tym cięgnem steruje!!. I juz na koniec błąd pompy może byc wywołany czujnikiem wału! bo jak zauważyłem wymieniłeś obrotomierz! Wiec masz sporo do roboty! .. razem z czyszczeniem kolektora dolotu!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dzięki Brzoza. Czytałem cały temat dwa razy, ale pogubiłem się troche bo jestem zielony. Narazie sprawdziłem jeden z elektorzaworów (ten na lewo od cięgna), rezystancję ma ok, jak symuluję to pompe to terkocze, ale na włączonym silniku jakoś głośno pracuje. Pompy vacu jeszcze nie sprawdzałem, zajmę sie tym wszystkim może jutro, dzieki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

witam Brzoza ja mam pytanko o pompe vacu . mechanik u kórego byłem powiedział że mam za małe ciśnienie ;) powiedz mi czy da się to jakoś sprawdzić samemu

bo nie chce kupować nowej pompy dopóki nie będę miał 100% pewności

zawór już wymieniłem i nic nie pomogło wężyki są całe elektrozawory przełożyłem od kumpla więc może to rzeczywiście ta vacu pompa jeśli coś się jeszcze da samemu zrobić to prosze daj znać :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

ja mam cos takiego u siebie w astrze G 1,7 dti autko nie ma takiej mocy jak powino miec jest słabsze, podczas jazdy zapala sie czek tak po przejechaniu okolo 15 km i gasnie lub nie gasnie dopoki samochodu nie wyłacze . Mam takie spostrzezenia ze dzieje sie tak przy temp ilnika okolo 90 stopni . bledy z czytalem 0335 bład czujnika wału korbowego, autko jezdzi ale nie jest mocne moge porownac z drugim identycznym nie wiem co mam robic. Po za tym nie słychac wyraznego gwizdu turbiny Proszę o pomoc i jakieś porady

 

poprawiłem"regulamin 3,1"/ andrzej_m55

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności