Skocz do zawartości

Problem z elektrozaworami rozwiazany (diesel)


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam czy mógł by ktoś napisać jak sprawa wygląda z silniczkiem x17dtl? Chodzi o namierzenie tych elektrozaworów. Dwa znalazłem ten od egr i przy turbince. Przy turbince cięgno za zgaszonym da rade poruszyć ale tylko trochę nie wiem czy to będzie centymetr, jak zapale nie ma szans. Te od EGR odkręciłem ale nie terkotał, nie wiem czy jest dobry nie można go rozebrać. Szukałem pozostałych nie mogę znaleźć przy aku nic takiego nie ma a od doładowania turbiny jest tylko czujki na głowicy tak mnie więcej nad alternatorem a gdzie elektrozawór. Proszę o pomoc.

kolego moglbys zrobic fotki tych dwóch elektrozaworków ? byłbym wdzieczny pozdr.

nie moge ich zlokalizowac;/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 147
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

w x17dtl jest tylko jeden elektrozawor miedzy pompa vac a zaworem egr, u mnie blad egr powodowal kiedys przeplywomierz , a ten baniak przy turbo to jak poruszysz go to o max 1 cm, odpowiada za zmniejszenie cisnienia ladowania najprosciej mowiac ,jak zdejmierz ten przewod co idzie do niego to turbina bedzie dmuchac ile da rade a to moze byc niebezpieczne

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dmuchac ile da rade a to moze byc niebezpieczne

 

Zgadza sie jest jeden zawór upustowy turbiny . [doładowania]. w silnikach 2,0 są 3 elektrozawory Od turbo klapek zawirowań i zaworu EGR.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość Anonymous

Drodzy koledzy co moge zrobic z tym elektrozaworkiem co steruje turbina? wiem ze to on wprowadzał moje auto w blad p1125 byłem na komputerze zaminiłem ten zaworek na inny sprawny z innego auta i błedu nie wywala. Ponadto na sprawnym zaworkiem koła hamują ruwnomienie a nie jak wczeniej jedno z tyłu chmowało wczesniej. Wydaje sie ze ma lepszego buta na sprawnym zaworku.

 

 

przeczysciłem go co sie dalo dolną czesc która jest na 4 zatrzaski rozbierałem nic tam nie było filterek oczysciłem, wszedzie dmuchnołem. Pomogło tylko tyle ze zaczął tyrkotac.. czy moge go umyć w benzynie estrakcyjnej czy w czyms podobnym?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponadto na sprawnym zaworkiem koła hamują ruwnomienie a nie jak wczeniej jedno z tyłu chmowało wczesniej

 

Możesz przeczyścic ON. jak juz pisano o tym! Widocznie masz zwalony zawór od podciśnienia sprzęgła.. Jezeli miałeś takie objawy z hamulcami .widocznie dodatkowo podciśnienie uciekało poprzez elektrozawór.. Jednak w tym przypadku musialy byc objawy na wciskanym pedale hamulca [twardy, większy skok itp..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ponadto na sprawnym zaworkiem koła hamują ruwnomienie a nie jak wczeniej jedno z tyłu chmowało wczesniej

 

Możesz przeczyścic ON. jak juz pisano o tym! Widocznie masz zwalony zawór od podciśnienia sprzęgła.. Jezeli miałeś takie objawy z hamulcami .widocznie dodatkowo podciśnienie uciekało poprzez elektrozawór.. Jednak w tym przypadku musialy byc objawy na wciskanym pedale hamulca [twardy, większy skok itp..

Tak, twardy pedał owszem - raczej o mniejszym skoku. Ale ja pozyczałem z astry 20DTL i wkładałem do swojej 20DTL tylko ten zawór od turbiny zadnych innych nie dotykałem, wiec nie wiem jak to z nim jest i jaki on ma wpływ na hamulce.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20DTL tylko ten zawór od turbiny zadnych innych nie dotykałem

 

Wiem ze nie dotykałeś bo zawór jest w przewodzie idącym do serwa [a nie elektrozawor]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

no nie wiem, dzisiaj jechałem rano i zrobiłem szybki sprint do 150 potem hamowanie do 100 redukcja 4 ogien z rury 5 i znów 150km/h i nic kontrolka sie nie zaswieciła, nie wiem czemu zawsze sie zaswieca. moze ma na to wpływ ujemna temperatura? np w srodku jest woda zamarzła i jest dobrze rozmarżnie i bedzie zle..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamarzła i jest dobrze rozmarżnie i bedzie zle..

 

 

Gdzie masz na myśli tą wodę?? W elektrozaworze? Jeżeli Tak!! To on zaciąga powietrze atmosferyczne [zewnątrz] Poprzez taki gumowy filterek .wiadomo ze z biegiem czasu nazbiera sie w nim drobiny kurzu trochę oleju i wtedy on nie domyka !podciśnienie potrzebne do uruchamiania elementów wykonawczych ucieka ! i pojawia sie nam ta kontrolka i błąd po400. Więc od czasu do czasu jak się zapala powinniśmy sprawdzić szczelność całego układu podciśnienia i przeczyścić elektrozawory 0n .. Ale najczęstszym uszkodzeniem jest pęknięcie w nim membrany[ elektrozawór do wymiany]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Mam takie pytanie o zawory podciśnienia w silniku 2.0 DTL - czy wszystkie 3 powinny mieć numer 09128022? :lol: Czytałem na forum że jeden z tych dwóch przy akumulatorze ma inną wartość - jednak u mnie od początku wszystkie 3 były takie same - miały ten sam nr. części

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności