Skocz do zawartości

Problem z elektrozaworami rozwiazany (diesel)


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Krist-off

u mnie po kompie wyskoczył błąd P0110 Intrake Air (obecny -1) Teperature (IAT) Signal Voltage High...

 

Z forum zczytałem, że błąd P0110 to;

Temperatura powietrza wlotowego (IAT) za silne napięcie sygnału

Temperatura powietrza wlotowego (IAT) za słabe napięcie sygnału

Temperatura powietrza wlotowego (IAT) poza wymaganym zakresem

 

Auto idzie do max 140 km/h, wymieniłem przepływnkę na boscha - nie pomogło niestety

 

o co chodzi i co robić dalej w tej sytuacji ?? HELP

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 147
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Z forum zczytałem, że błąd P0110 to;

Krist-off, P1100 niewiarygodny sygnał przepływomierza. Błąd może byc przede wszystkim spowodowany:

1) nieszczelnością układu dolotowego (wąż dolotu, uszczelka pod kolektorem ssącym)

2) przytkanym układem dolotowym - obce ciało czyli zawalony sadzami itp., stary filtr powietrza dolotowego

3) rzadko uszkodzonym przepływomierzem (raczej P0100 sugeruje uszkodzoną przepływkę). Natomiast trzeba byłoby sprwdzić, czy do przepływki zasilanie dochodzi (na 2 pinie wtyczki, mniej więcej 11-12 V) Jeszcze może być uchylony zawór upustowy turbiny ,jak również pompa wacum daje słabe podciśnienie no i te wszystkie przewody od zaworków , EGR itp.[czy nie sa popękane lub pospadały]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krist-off

wielkie dzięki kolego brzoza - to co mogę posprawdzam a z resztą jak nie pomoże to do mechanika podjadę.

 

[ Dodano: Sro Kwi 02, 2008 06:02 ]

po wwczorajszym sprawdzeniu piszę co zauważyłem:

z tego co przeczytałem na forum powinny być 3 elektrozawory GM 9128022, ja mam takie 2 a trzeci (koło akumulatora i bliżej szyby keirowcy) jest innej firmy i z innymi numerami, po przekręceniu kluczyka w stacyjce w okolicach odmiennego elektrozaworu słychać brzęczenie (czy tak ma być - chyba nie),

 

po sprawdzeniu weżyków okazało się, że wszystki są ok - dobrze połączone i nie sparciałe,

 

próba przedmuchu wąż vac out: 2 elektrozawory GM 9128022 OK - słychać terkotanie, w odmieńcu natomiast nic - powietrze swobodnie przechodzi przez niego http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif

 

orientujecie się ile może kosztować elektrozawór (modela auta w moim profilu)?

czy można go jakoś przeczyścić - słyszałem, że elektrozawory są wrażliwe i można coś zbabrać. i na koniec - czego pracą steruje ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rientujecie się ile może kosztować elektrozawór (modela auta w moim profilu)?

Czujnik ten odpowiada za cisnienie doładowania turbiny. I jezeli podczas pracy silnika brzęczy to działa prawidłowo bo one sterują otwierają i zamykają podciśnienie . Zamiana jest możliwa z tym elektrozaworem od EGR .Ale to nic nie da bo jeżeli będzie zwalony to nie będzie działał EGR. Natomiast turbina będzie i tu należy wybrać lepsze zło. Zależy jakie silnik będzie miał osiągi jezeli lepsze to warto bo kontrolka bedzie i tak świecić, a my możemy spokojnie jeździć zaczym kupimy nowy :P Poza tym w tym samym temacie kol.Mar. przedstawia jak sprawdzić itp. więc nie ma tu co z powrotem pisać tego samego w tym temacie

 

 

http://moto.allegro.pl/item335884016_czujnik_zawor_podcisnienia_turbiny_egr_opel_.html

 

http://moto.allegro.pl/item339215306_zawor_czujnik_turbiny_egr_opel_vectra_astra_omega.html

http://moto.allegro.pl/item335243814_zawor_czujnik_turbiny_egr_opel_vectra_astra_omega.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krist-off

spróbuję poczyścić - nic przecież nie tracę... a brzęczenie pojawia się już po przekręczeniu kluczyka (gdy pojawiają się kontrolki)

 

P.S. jakbym miał walnięty EGR to zapalałby mi sięczek dobrze rozumuję:P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. jakbym miał walnięty EGR to zapalałby mi sięczek dobrze rozumuję:P

Wystarczy aby ci spadł przewod z tego EGR ,lub spalił sie elektrozaworów lub padła pompa vacum ,jeszcze wiele innych rzeczy np. zawalony kolektor dolotowy sadzami to tez sie zapali ta kontrolka. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krist-off

po przeczyszczeniu 1 elektrozaworu jakby lepiej - śmigam już max 160 (o 20 km więcej) ale wydaje mi się, że jeszcze trochę muli (a może nie - 82 kuce tylko mam)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po przeczyszczeniu 1 elektrozaworu jakby lepiej - śmigam już max 160 (o 20 km więcej) ale wydaje mi się, że jeszcze trochę muli (a może nie - 82

O to ty masz juz lepiej jak ja. A ja myślałem ze tak ma być :):P Jeszcze przydało by ci się wyczyścic kolektor i będzie super :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,tez mam podobny problem z kontrolka silnika.W serwisie stwierdzili ,ze to błąd

P0400 i kazali mi wymienic serwo,ale pytałem kilku fachowcow i odp. mi ,że to napewno nie serwo tylko Egr.Co wy myslicie na ten temat?chciałbym jeszcze dodac ,ze kontrolka zapala sie podczas dojezdzania do skrzyzowania,lub gdy zmniejszam predkosc i obroty spadaja ponizej 1000;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności