Skocz do zawartości

Problem z elektrozaworami rozwiazany (diesel)


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

domdi, kol. to jest zawór EGR Na kolektorze dolotowym pod osłona silnika

 

Dołączona grafika

 

A to drugie elektrozawory koło akumulatora

 

Dołączona grafika

 

A ten zawor znajduje sie z boku kolektora na którym jest ten EGR w pobliżu pompy wac.

 

Dołączona grafika

 

Jeszcze sa dwa jeden zawór w pobliżu turbo i jeden na nadkolu nad alternatorem jest to elektro zawór .Czyli mamy trzy elektrozawory jeden duży EGR Na kolektorze i dwa mniejsze zawory wymienione jak napisałem koło turbo i ten z boku kolektora Do wszystkich zaworów można dojść bez problemu po wężykach plastikowych bo wszystkie są połączone ze sobą ;) Gdybym coś sknocił to kolega Mar mnie uzupełni bo on doszedł do wniosku że można ich czyścic i działają prawidłowo :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 147
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Uzupelnie fotki

 

Ostatni z 3 elektro zaworkow - ten po lewej stronie kolo turbo

 

Dołączona grafika

 

Fotka jak wyglada on z dolu i gdzie rozbierac aby wyczyscic:

 

Dołączona grafika

 

Dodam iz mozna zmierzyc rezystancje cewki - robi sie to b. prosto - miernik i przykladamy sondy do pinow gdzie jest wtyczka przy zaworze - dobry zawor ma okolo 7 ohm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała uwaga.

Jak będziesz odkręcał elektrozaworki to uważaj na nakrętki (na zdjęciu nad słowem "zatrzaski") i nie kręć ich na siłę bo trzymają się na samej gumie.

 

zaworki są umocowane na gumowych elementach - z obu stron w gumie zatopione są metalowe śruby, z jednej strony element śrubą jest wkręcony w uchwyt, a z drugiej nakręcona jest nakrętka trzymająca obudowę zaworku.

 

 

Najlepiej WD-40 albo cola, trochę czasu, a potem mały płaski kluczyk 10 i jakieś szczypczyki by przytrzymać za prostokątną końcówkę śruby.

 

Elektrozaworek przy turbinie musiałem odkręcić razem z uchwytem bo nie było dostępu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie dzięki za info :)

 

[ Dodano: Pon Wrz 17, 2007 21:19 ]

Ha działa ;p woda była w elektrozaworze tym przy turbince :roll: gdyby nie te fotki to bym nawet nie zwrócił uwagi że on tam jest :?: Dzięki chłopaki :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chłopaki.

Mam również problem z pojawaijącą kontrolką check i po odczytaniu błędów jest P0400. po dokładnym przeczytaniu tego postu sprawdziłem wskazane elektrozaworki. Okazało sie że ten koło tyrbiny jest ok - terkocze jak się pociągnie powietrze z VAC, ale pozostałe 2 koło akumulatora nie terkoczą w ogóle!!! Rozbierałem, czyściłem stukałem pukałem wszystko wg wskazań z tego postu i nic. Pomaga dosłownie na chwile, terkocze jak się ciągnie powietrze z VAC a po kilkunastu sekundach zaworek wraca do poprzedniego stanui zaczyna w sposób ciągły przepuszczać powietrze. Poszedłem nawet dalej i rozebrałem górę elkektrozaworu. W środku są 2 sprężynki, niebieska membrana i kawałek kółka z niebieską gumową uszczelką. Troche było to wszystko brudne więc wyczyściłem wszystko benzyną ekstrakcyjną na błysk i dalej nic!!! Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?? Nie uśmiecha mi się kupować obydwu nowych zaworków bo to wydatek w granicach 500 zł. HELP.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazało sie że ten koło tyrbiny jest ok - terkocze jak się pociągnie powietrze z VAC, ale pozostałe 2 koło akumulatora nie

Musisz sprawdzić ten główny zawór czyli EGR pierwszy na zdjęciu może tam jest całkowicie zasyfiony i nie chodzi :: elektrozaworki nim sterują i z tego co piszesz to są dobre bo cały czas nie będą terkotać ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jak go czyscic?? Trzeba go rozbierać czy wystarczy wyjąć i np przemyć benzyną?? W którymś z postów przeczytałem że w ogole nie można go dotykać bo ponoć taki delikatny jest...;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jak go czyscic?? Trzeba go rozbierać czy wystarczy wyjąć i np przemyć benzyną?? W którymś z postów przeczytałem że w ogole nie można go dotykać bo ponoć taki delikatny jest...;)

Nie wierz w coś co ktoś napisał nawet tego nie widząc ja czyściłem i czyszczą to również moi koledzy , czasami nawet ten tłoczek wcale nie chodzi bo jest tak zasyfiony tu masz zdjęcia czyszczonego EGR w DTI chodzi i nic mu się nie stało

http://forum.opel24.com/zafira-20dth-slabnie-na-3-tys-obrotow-vt8843,10.htm#89430

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauwazylem ze za blad p0400 odpowiadaja elektrozaworki kolo akumulatora zas doladowanie turbo ten kolo turbo - logiczne. Ja przeczyscilem to z dolu (rozbieralne) i PO zalozeniu gumki ma terkotac. Pozamieniaj zawory miejscami z tym dobrym - i sprawdz czy bledy nie wyskakuja w innych okolicznosciach w ten sposob dojedziesz do tego jednego uszkodzonego - jesli taki jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dzięki wszystkim za cenne wskazówki ale mam jedno pytanko gdzie szukac w Astra G 2.0 DTI 101KM 2002rok zaworu EGR (pod pokrywą silnika go nie ma )mam .Mam wszystkie inne ale tego nie.

Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.

 

[ Dodano: Czw Paź 04, 2007 20:49 ]

Chcę nadmienić, ze u mnie świeci się lampka samochodu z pionowym kluczykiem.

Po dokonaniu prac które zostały zaproponowane na forum lampka zgasła mocy troszkę przybyło lecz nie jest to jeszcze to co było.Lecz nie mogę znaleść tego EGR pod pokrywą silnika tam mam intercooler i inne gadżety a zaworu nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności