Skocz do zawartości

Problem z elektrozaworami rozwiazany (diesel)


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam... to napewno nie serwo tylko Egr.

Najpierw przeczyść - kol. Mar i inni na naszym forum udzielają porad co, gdzie i jak. Czyszczenie EGR to proste jak zrobienie bułki z masłem - wiem bo sam to w sob. robiłem nie robiąc nic wcześniej w aucie oprócz dolewania płynu do spryskiwaczy :)

 

[ Dodano: Pon Kwi 14, 2008 18:56 ]

Czyszczenie EGR nic nie dało. :D

Dziś na trasie auto wolno się rozkręcało, przy 140 zmuła, lekkie szarpanie i autko dalej nie chce iść. Na domiar złego z silnika od strony kierowcy zaczęły pojawiać się dziwne odgłosy (silnik zaczął głośniej chodzić, pojawiło się głośniejsze klekotanie, a gdy jadę na 2,3 lub 4 na wolnych obrotach to drgania z silnika przenoszą się do wewnątrz samochodu).

 

Możliwe jest ażeby jakaś uszczelka pod kolektorem puszczała, a może tłumik drgań soś szwankuje :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 147
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam,ponownie prblem moj dalej nie zniknął,sprawdziłem elektrozaworki wszystkie są ok,przewody i gumki od podcisnienia tez ok,turbina po regeneracjii gdyż pobierała olej/koszt 900 zł-w warszawie/.Kontrolka jak migała tak miga-Masakra.

Czekam na propozycje od mądrzejszych kolegów,za co mam sie teraz zabrac,dotyczy błędu P0400 Układ recyk. Spalin????HELP

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,ponownie prblem moj dalej nie zniknął,sprawdziłem elektrozaworki wszystkie są ok,przewody i gumki od podcisnienia tez ok,turbina po regeneracjii gdyż pobierała olej/koszt 900 zł-w warszawie/.Kontrolka jak

O kolego to jest 50%% tego co zrobileś . To jest temat morze!! :?: i morze urządzeń do sprawdzenia!

1 ... pompa vacu. czy podaje odpowiednie podcisnienie.??

2.. Czy sprawny jest EGR..??

3.. Czy czyszczony był kolektor dolotu??

4 czy działa zawór klapek zawirowań??

5.. czy zawór upustowy turbiny jest czasami niedomknięty??

6 czy prawidłowe ciśnienie doładowania?

Juz nie będę wymieniał tu przepływki co również może okłamywać ten kod błędu!! Ai elektrozawory należy pomierzyc :) czy maja odpowiednie napięcie!! nie tylko czy terkoczą podczas zasysania!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego,wydaje mi się ,że zacznę od czyszczenia kolektora ssącego,bo jak wyjąłem Egr to był strasznie zasyfiony,a sam Egr chyba jest ok,robi podciśnienie ,czpień chodzi ,chyba z nim porządku,zabieram się potem wg twojej listy jak nie pomorze,dam znać jak usunę usterkę:)

 

[ Dodano: Sob Kwi 26, 2008 07:07 ]

Witam ponownie;)Po miesiącu zmagań problem zniknął.Okazało się ,że jednak był to zaworek jeden z tych dwóch koło akumulatora.Oczywiście wyczyściłem go ,sprawdzałem i furczał i wydawało mi się ok,lecz jednak podjechałem do fachowców od cheptuningu i po 15 min stwierdził,ze to jego wina,a nie jak mi w serwisie barany powiedzieli serwo.Koszt mój zamknął się na 150 zł z diagnozą i regeneracją zaworka/bo w zasadzie 5 min pogrzebał przy tym co wyjął i jest ok

 

Adres warsztatu usunąłem/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

Witam

Podpowiem Wam może to co już pewnie wiecie ale za to sprawdzone.

Zaświecała mi się kontrolka silnika i spadała moc o dużo... przeważnie na światłach, domyślacie się że ruszyć z pod świateł bez turbo to totalna klapa ;] . Znalazłem "chłopaka" który kiedyś pracował w oplu no i pojechałem do niego. Od razu zapytał jak jeżdżę, a ja oczywiście "agresywnie" gaz - hebel. A on pyta czy noga na hamulcu w czasie jazdy, oczywiście że nie. No to on tak, to pompa vacu:

dajesz gazu jest ok, hamujesz vacu wspomaga heble ale nie daje już podciśnienia do EGR i elektrozaworów i włącza się tryb awaryjny = spadek mocy :lol: . No i pomyślałem że ma rację bo najczęściej włączał się tryb awaryjny po zahamowaniu np. przed światłami.

Wymienili mi vacu na używkę za 150 ale sprawdzoną (wiecie jak wymieniają w serwisach części) i skończyło się. Autko śmiga jak talala :mrgreen:

No więc chyba nic nowego nie dodałem ale za to sposób sprawdzony.

Brzoza ma rację 1-EGR i elektrozawory, 2- pompa vacu i powinno być po bólu

Pozdrawiam Bastek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

mam pytanko, wiecie może gdzie można kupić te gumowe kolanka łączące elektro zaworki z wężykami? ze starości pokruszyły się i przepuszczają.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

starości pokruszyły się i przepuszczają.

nafta, najlepiej w sklepach specjalizujących sie w oplach. Bo przez to możesz mieć kłopoty z tą kontrolka ,a co z tym idzie z sprawnością samochodu wymień najlepiej wszystkie :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość Anonymous

Mam problem z chekiem zapalającym się przy 120KM/godz i 3 tys obrotów. Kolektor ssący przeczyszczony EGR sprawdzony, elektrozaworki wszystkie mają po 6 ohm. Dwa przy akumulatorze perkotają wyraźnie, natomiast ten w okolicach turbiny prawie bezgłośnie. Wymontowałem go i rozebrałem daną część. Nie był przybrudzony. Symulując ustami podciśnienie bardzo cicho terkota. Próbowałem podmienić go z tymi koLo akumulatora ale to nic nie pomaga. Pompa vacu robi podciśnienie. Błąd jaki wyskakuje po podłączeniu komputera to jak mi powiedział mechanik : "ciśnienie doładowania turbiny".

 

Co mogę jeszcze sprawdzić i gdzie szukać przyczyny?

 

Zbędne usunąłem/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie odwdzięcze sie czteropakiem

BORO, widzę że masz dtl. więc możesz zamienić elektrozawór sam bo jeden z dwóch przy akumulatorze jest taki sam jak przy turbo na błotniku!! Jeżeli chodzi ci natomiast o zawór upustowy turbiny!! To tez możesz go sprawdzić sam.. Jeżeli na zgaszonym silniku pociągniesz za to cięgno powinno sie dać swobodnie ruszać .Natomiast po uruchomieniu nie!! i to wszystko! To jest ten zawór kompletny!!

 

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Elektrozawór ten przy turbinie zamienialem z tym koło akumulatrora (sterujacy egr). Równiez sprawdzałem zawór w turbinie (upustowy). Przy zgaszonym silniku mozna go swobodnie przesuwac, nawet symulowalem na nim strzykawką pompe vacu. Robiac podciasnienie grzybek w zaworze sie przesówał. Zauważylem również ze po załaczeniu silnika grzybek zmienia pozycje - przsówa sie w lewo.

Sprawdzilem wszystkie przewody gumowe wymienilem nawet gumowe połączenia, sprawdzilem trójniki plastikowe, wszystko jest oka, podciśnienie nigdzie nie ucieka.

 

Zastanawia mnie jeszcze egr na kolektorze, mając go w rękach mam wrazenie ze ciezko chodzi, da sie go jedna ręką "zgnieść" ale próbowalem zasymuloac podciśnienie strzykawką a on nawet nie drgnął. Ciekawe jak duże podciśnienie trzeba na niego skierowac aby zadziałał. Spróbuje jeszcze z nim wiksza strzykawką :wink:

 

Obawiam sie ze słowa elektronika bedą trafne, może jest coś nie tak z turbiną - mówi ze podaje za niskie cisnienie w poewnych obrotach.

 

Dzioeki wogóle za zainteresowanie tamatem. Może podsuniecie jeszcze jakis pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności