Skocz do zawartości

1.6 75 KM 8v C16 NZ Filtr stożkowy + nowy dolot, czy sportowy filtr powietrza?


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, mam do was pytanie jak w temacie. Chodzi o to że chciałbym podnieść moc Kadetta jednakże, są różne opinie.

 

Stożek plus dolot, zagwarantuje mi ponoć fajny dźwięk etc. Jednakże auto nie będzie 'zrywać' tylko dobrze hulać na wysokich obrotach co okupuje się wyższym spalaniem. Natomiast jak wyczytałem w jakimś tu temacie na forum z 2007/2008 roku, nie jest to dość sensowne, lecz temat był chyba o silniku 1.3 :) Teraz, był tam też post na temat sportowego filtra powietrza, fakt, jest On drogi i dość trudno dostępny (Na Allegro znalazłem jedną sztukę) koszta tego filtra są na poziomie 250 złotych, jaki może być ewentualny przyrost mocy, jak z momentem obrotowym oraz czy wymiana przy robieniu dolotu, puszki filtra która leży sobie na bloku silnika, poprawi nieco wydajność?

 

Ogółem zastanawiam się wciąż nad jednym i drugim, bo sam stożek to wydatek rzędu 55 złotych, stożek firmy Simota (Allegro), ewentualnie, cały dolot z Kadetta GSI jest za 150 złotych to znaczy, jest w zestawie stożek, rura dolotowa... Zresztą link do allegro.

 

Dodatkowo, czy taki dolot z GSI by pasował do C16 NZ? Napisałem do gościa od filtra Simoty, powiedział że jeden Allegrowicz zamówił filtr nie do GSI ale też nie jest pewien czy do 1.6 czy do 1.8 i jest zadowolony bo autko nieco się wzmocniło. Jaka jest wasza opinia o tym abym nie wpakował się w bezsensowne wydatki a to nic nie da? :)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czego Kolego Oczekujesz po taki silniku, biorąc pod uwagę jego wiek, stan, przebieg i zagazowanie ?

To co piszą producenci / sprzedawcy dodatków agrotuningowych Możesz miedzy bajki włożyć

 

Ja Ci napisze, że stożek daje + 10PS i 20Nm. Uwierzysz mi?

 

Bez zmiany sterowania wtryskiem i zapłonem dolot nawet od lotusa nic Ci nie da

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę że masz lpg co Ci da stożek,dolot na zwężce hmmm NIC!

 

LPG będzie używane sporadycznie, od tego zacznijmy bo nie chcę męczyć silnika.

 

Czego Kolego Oczekujesz po taki silniku, biorąc pod uwagę jego wiek, stan, przebieg i zagazowanie ?

To co piszą producenci / sprzedawcy dodatków agrotuningowych Możesz miedzy bajki włożyć

 

Ja Ci napisze, że stożek daje + 10PS i 20Nm. Uwierzysz mi?

 

Bez zmiany sterowania wtryskiem i zapłonem dolot nawet od lotusa nic Ci nie da

 

Silnik raczej nie jest taki wiekowy, twierdzę że jest po remoncie bo wygrał już starcik z Astrą F 2.0 a raczej 1.6 z 89 roku seryjne by z tym autem rady nie dało :)

Hm, ewentualnie jak się wkurzę to walnę swapa :)

 

Tak na marginesie miło by było, gdyby wypowiedział się ktoś, kto miał doświadczenie już z tym a nie ktoś, to bazuje na forach/mechanikach itd. Bo opinie uwierzcie że są bardzo rozbieżne, też czytałem kilka for i wnioskuje w 40% to co Wy, a w 60% że jednak to coś daje :)

 

A i na razie udzieliliście się na temat stożka, a co ze sportowym filtrem? Czytanie ze zrozumieniem :|

 

sportowego filtra powietrza' date=' fakt, jest On drogi i dość trudno dostępny (Na Allegro znalazłem jedną sztukę) koszta tego filtra są na poziomie 250 złotych[/quote']
Edytowane przez WWR
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam doswiadczenie

i powiem krotko

daruj sobie i zainwestuj w cos co sie przyda

a nie cos czym sie bedziesz chwalil na lawce kolegom

a nic z tego nie bedzie

 

stozek nic nie da wrecz pogorszy

a wkladka jest droga i tez nic nie da

 

nie ten silnik kolego do takich dodatkow

wsadz c20xe zrob dolot wydech wtedy mozna montowac cuda na kiju

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro Złoiłeś AF z 2,0 to znaczy, że tamten kierownik powinien iść do lekarza :rotfl:

 

No, sam się dziwię, zwłaszcza że na gazie i nawet nie do odcięcia, na Pb to już w ogóle jest rakieta... ;]

 

 

Czyli mam rozumieć, że zmiana komputera na ten z c13n pozwoli zwiększyć obroty silnika by się lepiej zbierał? Nie chcę zmieniać wałka ponieważ silnik jest nie do zajechania, jeśli komputer zwiększył by mi obroty, to już byłby postęp, właściwie, problem w tym aucie nie polega na mocy bo ma jej w miarę, moment obrotowy niestety jest na poziomie tak niskim że silnik trzeba kręcić do 2k obrotów by w ogóle normalnie wystartował bez szarpania całej bryły auta, dodatkowo trzeba by było go wyregulować bo mechanik który zmieniał tłumik bazował na spalinach i powiedział że silnik jest zajechany, choć najciekawszy fant taki, że zmienił tłumik na nie oryginalny i chyba tłumik środkowy jest kwadratowy, nie owalny - nic więc dziwnego że wyszedł mu wynik taki a nie inny... :/

Edytowane przez WWR
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez buskamil
      Witam silnik pali dużo oleju tygodniowo około litra, na 400 kilometrów, jak odpalam na zimnym dymi na niebiesko, ostatnio w nocy jak przyjechałem zauważyłem dziwny dym z pod maski okazało się że odma sparciała i zrobiła się dziura, z tej dziury wydobywa się dym na rozgrzanym silniku, czyżby głowica do remontu? dodam że jak odpalam na zimnym silniku to chyba słychać popychacze przez sekundę puźniej już nie.
    • Przez buskamil
      Witam ostatnio kadett dziwnie się zachowuje a na zdjęciu jest narysowane gdzie sie iskrzy jak w nocy otworzę klape silnika spojrze w okolice cewki mozna własnie dojrzeć iskrzenie, czy cewka jest do wyrzucenia, bo silnik pracuje nie równo, czy jest na wolnych obrotach czy prubuje utrzymać stałą predkość obrotową, czyściłem kopółkę, palec rozdzielacza, swiece suche.

    • Gość Romek21
      Przez Gość Romek21
      Witam oststnio przytrafił mi się niemiły incydent mianowicie podczas jazdy auto zgasło i już nie chce odpalać od tego czasu nawet na zaciąg. Paliwo dochodzi ale iskry nie dostaje , przyjechał majster i stwierdził że cewka padła no to ją wymieniłem i dalej brak iskry - nie wychodzi z cewki. Błędy sprawdzałem to nie wyświetla żadnego, wszystkie bezpieczniki ok więc może to moduł? prosze pomocy jestem zielony w dziedzinie mechaniki z góry dziękuje .
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.