Skocz do zawartości

c16nz z wałkiem od 1.3S + komp c13n


GrzECHO

Rekomendowane odpowiedzi

Wiec moja przygoda zaczela sie tak:

Samochod przejalem od mojej matuli. Silnik lubil sobie wypic oleju ale na poczatku mi to nie przeszkadzalo bo ilosci te byly do przyjecia.

 

Pierwsza modyfikacja byla podmiana kompa na ten z kadzia c13n.

Wygladalo to w ten sposob iz kumple sprowadzili z reichu fajniego kadetta bertone, ktory calkiem ladnie wymiatal. Sprawdzilem ze ma silnik c16nz wiec za 0.5l wody ognistej zamienilem kompy. Bylo to w kwietniu tego roku - pisze o tym dlatego iz dopiero w listopadzie dowiedzialem sie ze nie jest to zchipowany komp od c16nz tylko komp z c13n.

Dodam iz sama zamiena kompa dala odczuwalnego kopa, silnik szybciej wkreca sie na obroty i jest o wiele bardziej elastyczny.

 

W listopadzie silnik przeszedl remont - panewki, pierscienie, uszczelniacze itp.

Najwazniejsza zmiana bylo wstawnienie walka rozrzadu od silnika 1.3S.

Dodatkowo wywalilem uklad EGR (cofa spaliny do cylindrow w celu ograniczenia emisji NO2).

Głowica zostala splanowana o 0,5mm

 

Rozrzad trzeba ustawic na znaki - tak jak bozia przykazala, natomiast zaplon powinien ustawic magik na sluch bo przy ustawieniu na lampe nie dziala to jak powinno.

 

Od remontu zrobilem jakies 4 tys. km i smiga sie spoko. Silnik ladnie wkreca sie na obroty i smiga spoko. Jezdze zwykle na gazie i krecenie powyzej 3500 obr. mija sie z celem, za to na PB98 po przekroczeniu 4500 obr. zaczyna sie szlenstwo :)

 

Aktualny top speed na zimowkach i lpg to 170km/h ale nie za bardzo jest gdzie sie rozbujac 8)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 104
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Po zmienie kompa nie zauwazylem wiekszego spalanie bo smigalem tylko na gazie. Jadac nad morze w 4 osoby + bagaz spalil mi 6,8l na 100km przy predkosci sredniej 90-100 km/h

Po zmieniae walka na1.3S spalanie skoczylo srednio z 8 do 9l ale to dlatego ze krece silnik do 3500 obr. zamiast 3000 obr. tak jak robilem to wczesniej 8) Dodatkowo mam zimoweczki wiec opory toczenia napewno wzrosly.

Polecam zmiane kompa jezeli ma sie zalozone LPG, walek to dodatek ktory dziala powyzej 4500 obr. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam taki sam silnik jak Ty wersja to gt o ile jest cos zmienione w mnie poza wizualnymi rzeczami i 170 osiaga na gazie .wcześniej jakoś mniejsze predkości osiagał?ile może normalnie taki komp kosztować i trzeba cos zmieniać czy tylko zaminienić i juz?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak, aktualny top speed na gazie i zimowkach wynosi 180 km/h :)

Nie wiem czym rozni sie wersja astry GT od zwyklej, ale w kadettach wersja GT miala zamiast wtrysku gaznik i z pojemnosci 1.6 wycisnieto 90KM.

Co do podmiany kompa to wystarczy zaopatrzec sie w ten od c13n i podmienic.

Ja na poczatku nic nie regulowalem tylko popylalem bo bylem swiecie przekonany ze komp z tego cabrio to zchipowany sterownik c16nz :wesoly:

Po remoncie i wymianie walka, zaplon byl ustawiany od nowa zeby zgrac wszstko ze soba.

Co do cen to trudno mi cokolwiek powiedziec ale wiecej jak 80pln to chyba nie powinno kosztowac.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Calej glowicy sie nie podmienia, tylko sam walek. Walek od silnika 1.3S ma w miejscu styku z aparatem zaplonowym wybita literke B - wysokosc krzywek 6mm/6mm (282 st.) Jezeli masz silnik c16nz to Twoj walek ma literke D - wysokosc krzywek 5.61/6.12mm (254 st.).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności