Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z olejem w silniku, a mianowicie średnio co jakieś tysiąc kilometrów muszę dolać około półtora litra oleju gdzie on się podziewa skoro nie ma kompletnie żadnych wycieków silnik z każdej strony jest idealnie suchy nie widać również żadnego kopcenia z wydechu więc chyba nie spala płyn w chłodnicy też ok więc uszczelka pod głowicą nie puszcza co to może być silnik jest zalany castrolem pół syntetyk słyszałem że mogę spróbować wymienić olej na oryginalny GM czy to coś pomoże i jeszcze jedna sprawa skrzynia biegów manualna wsiadam rano do samochodu odpalam i nie mogę wbić żadnego biegu więc jedynka idzie na chama ,a dwójka wchodzi już bez żadnego problemu jak wsadzi się obojętnie jaki bieg na chama to każdy następny wchodzi już bez problemu proszę o jakieś podpowiedzi pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/45351-znikaj%C4%85cy-olej/
Udostępnij na innych stronach

silnik z każdej strony jest idealnie suchy

 

Jeśli na świecach nic nie widać , to zostają jeszcze uszczelniacze zaworów i oring na wale. Mi wali w wydech z czwartego cyl( i nie kopci ) , a ostatnio zaczął puszczać na wale ( że o pokrywie zaworów nie wspomnę ). Silnik mam wilgotnawy od spodu ( miejscami nawet uwalony ), ale bierze litr na 2-3 ts km . Jeżdżę na niemieckim GM 10W40 ( kuzyn gdzieś wyczaił , że to mobil lub castrol - nie pamiętam ), ale kusi mnie valvoline max laif

Wyciągnij bagnet i odpal silnik . Jak dymi z rurki po bagnecie , to masz zajechany silnik.

Z biegami jest większy problem . trochę grzebałem po necie i brak udokumentowanej recepty .Najczęściej o takie rzeczy posądzana jest sama skrzynia lub wyrobione poduchy pod nią ( i silnikiem). Można też próbować wyregulować drążek , ale tylko w ASO przy pomocy specjalnego wzornika ( nie znalazłem postu , w którym ktoś tego próbował ).

Sporadycznie padało hasło zapowietrzonego sprzęgła .

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/45351-znikaj%C4%85cy-olej/#findComment-404244
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedz ,ale czy silnik z przebiegiem 150 tyś. może być zajechany nie sądzę chociaż znając polskie realia to może mieć z pięć razy tyle -pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/45351-znikaj%C4%85cy-olej/#findComment-404259
Udostępnij na innych stronach

ale tylko w ASO przy pomocy specjalnego wzornika ( nie znalazłem postu , w którym ktoś tego próbował )

Ciekawi mnie czy w Omedze nie jest podobnie ? http://forum.opel24.com/topic/43227-Ustawienie-dzwigni-zmiany-biegow/

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/45351-znikaj%C4%85cy-olej/#findComment-404264
Udostępnij na innych stronach

W omedze jest zupełnie inaczej, silnik i skrzynia są wzdłuż. Regulacja niema sensu, zwłaszcza, że pewnie po nagrzaniu wszystko jest OK.

Można spróbować wymienić olej, jak to nie pomoże to najtaniej kupić drugą skrzynię i wymienić.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/45351-znikaj%C4%85cy-olej/#findComment-404279
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności