Gość Klawo Opublikowano 24 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2011 (edytowane) Witam Szanownych Forumowiczów, w moim pierwszym poście na tym forum chciałbym się przywitać. I zapytać jak nazywa się element przytrzymujący mechanizm zmiany biegów, oraz co zrobić żeby przestał stukać. Na pierwszej fotce widok od dołu, na pierwszym planie sonda Lambda, element zaznaczony czerwoną kreską. Na drugiej fotce zdjęcie z góry, na tyle na ile udało mi się wsadzić aparat. Chętnie dowiem się jak ten element się zdejmuje i co się wymienia żeby przestał mieć luzy na połączeniu widocznym na drugiej fotce. Niestety palcami nie jestem w stanie wydedukować, głowy nie wsadzę tam żeby zobaczyć. Mam jeden trop na demontaż tego elementu: czarny kawałek plastiku wystający spod wspornika (widoczny na drugim zdjęciu), ale nie wiem czy jak go pociągnę to coś się odblokuje. Przeglądałem zestawy naprawcze mechanizmu zmiany biegów, niestety te co znalazłem, sprzedawane są bez wspomnianego wspornika. Pozostaje mi uśmiechnąć się do forumowiczów i liczyć na Waszą pomoc. Pozdrawiam Klawo Edytowane 24 Września 2011 przez Klawo   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45882-wspornik-mechanizmu-zmiany-bieg%C3%B3w/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Drwal85 Opublikowano 24 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2011 to nie jest czasem chłopaki poduszka skrzyni i biegów? jak tak to pytać w sklepach lub allegro to znajdziesz na pewno. ale tak jak piszę, nie jestem pewny co do tego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45882-wspornik-mechanizmu-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-406576 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Klawo Opublikowano 24 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2011 (edytowane) Doprezycuję, jest to element z jednej strony przymocowany do belki umieszczonej poprzecznie względem osi samochodu, a drugi koniec podpiera drążki/wodziki od biegów przy skrzyni. Biegi wchodzą normalnie, natomiast przy ruszaniu dźwignią zmiany biegów (tą w kabinie) słychać stukanie, przy włączonym wstecznym i powolnym ruszaniu stukanie słychać cały czas. Być może, że cały komplet drążków czy wybieraków ma luzy na połączeniach z elementami plastikowymi, ale ten wspornik który widać na zdjęciach stuka najgłośniej. Właśnie na połączeniu z belką. Będąc pod autem mogłem go ruszać o jakiś 1 mm góra-dół. No i tak jak napisałem w pierwszym poście, nie wiem jak go odczepić od belki. Na fotce poniżej widok na element po otwarciu maski silnika, w prawym dolnym rogu alternator. Klawo Edytowane 24 Września 2011 przez Klawo   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45882-wspornik-mechanizmu-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-406611 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość corsa Opublikowano 15 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2011 Ja mam ten sam problem ,ale nie wiem czy tam jest jakaś tulejka czy guma ,wiem że jest śruba imbus gwiazdka ale trzeba odkręcać z kanału bo nie ma dojścia z góry ,mógłby ktoś podpowiedzieć jak ktoś wie więcej na ten temat   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45882-wspornik-mechanizmu-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-409418 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość almurik Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 pozwolę sobie odświeżyć temat. Mam ten sam problem. Wspomniana podpora mechanizmu zmiany biegów lata u mnie nie na 1 mm a na spokojnie 3 cm góra dół i nie wiem czy tak powinno być czy nie. Biegi wchodzą w miarę normalnie poza 2. Problem odkryłem jak straciłem biegi. Odpadła mi górny plastikowy łącznik w mechaniźmie zmiany biegów z dwoma przegłubami kulowymi na końcach. Ktoś to wcześniej zmontował na taśmie izolacyjnej stąd drugie pytanie: czy jak dokupię taki zestaw naprawczy LINK to wystaczy ? Wydaje mi się, że tym plastikowym łączniku wyrobiły się gniazda i wypada z metalowych kul.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45882-wspornik-mechanizmu-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-463382 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dzac4 Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 To jest przypadłość corsy C. Ja w swojej B poznałem ten problem kilka dni temu. Element plastikowy do zdobycia w domku opla lub na szrotach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45882-wspornik-mechanizmu-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-463636 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hate Opublikowano 1 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2014 odświeżę temat czy ktoś może podać numer tego plastikowego elementu do zdobycia w salonie opla błagam bo nie mieszkam w Polsce a w Szkocji gdzie aktualnie przebywam chcą mi wymienić cały mechanizm a cena to 150Ł plus robocizna   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45882-wspornik-mechanizmu-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-527354 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 1 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2014 O który dokładnie plastik Ci chodzi???Możesz foto jakieś dać?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45882-wspornik-mechanizmu-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-527370 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hate Opublikowano 1 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2014 chodzi mi o te tuleje co są w tej łapiea dokładnie o tą tuleje która jest przykręcana do nadwozia bo w tej łapie są 2 jedna idzie do tego wybieraka a druga dokręcona do podwozia i ta co jest przykręcona do podwozia ma luz nigdzie jej nie mogę znaleźć   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45882-wspornik-mechanizmu-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-527410 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 1 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2014 (edytowane) Ona nie występuje osobno.Cały wspornik i o ile pamiętam to koszt koło 380,-. A po mojemu to tak regeneruję,klej dwuskładnikowy na tulejkę która jest nałożona na sanki,wkładam wspornik,skręcam i czekam z pól godziny aż klej zastygnie.Od cała robota i spokój na lata,a parę złotych w kieszeni klienta zostaje.I nie wrócił mi jeszcze nikt z reklamacją a robię tak już od paru ładnych lat. Nr wspornika: 7 58 926 Edytowane 1 Marca 2014 przez BENY72 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45882-wspornik-mechanizmu-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-527412 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.