Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od kilku dni szukam na forach co może być nie tak z moją Astrą.2,0 dtl 1998r

Problem zaczął sie od momentu wizyty u diagnosty,który wykrył błąd EGR do tego momentu auto nie miało,żadnych problemów.On skasował błąd. I od tego momentu zaczęły się problemy-Auto traci moc przy dodawaniu gazu na lekko rozgrzany silniku.Dławi się.Zawór EGR został wyczyszcony i sprawdzony u mechanika, jest ok.Elektrozawór testowałem od innego auta i różnicy nie było.Pojechałem sprawdzić na kompa przepływomierz i też podobno jest ok.Turbina też jest w porządku.

Sprawdzalismy z mechanikiem przy odpalonym silniku i dodawaniu gazu jak zachowuje się wąż od turbiny i on nie staje sie twardy tylko tak jakby faluje-raz twardy raz miekki.Wskazuje to na wadliwość układu turbosprężarki, ale sama trubina jest ok.Więc co może powodować ,ze ten układ działa wadliwie?

Komputer pokazywał cały czas błąd EGR

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46537-problem-z-sterowaniem-turbin%C4%85/
Udostępnij na innych stronach

wymien wezyki od sterowania podcisnieniem. Elektrozaworki zamien miejscami oraz psiknij jakiegos odrdzewiacza w nie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46537-problem-z-sterowaniem-turbin%C4%85/#findComment-409771
Udostępnij na innych stronach

Ja bym stawiał na przycinający się zawór EGR. Jeśli membrana nie jest do końca szczelna to może nie domykać go szczelnie i całe doładowanie ucieka do wydechu. Co do falowania to może być kilka przyczyn. Pierwsz wg mnie to uszkodzona membrana która po rozpoczęciu ruchu w pewnym momencie rozszczelnia się i traci podciśnienie, wraca do punktu startowego i tak w kółko. Druga przyczyna to próba "ustawienia się do warunków pracy normalnej przez zmianę parametrów uczestniczących elementów" Ja w poprzedniej asterce jeździłem z takim egr prawie 3 miesiące. Wymieniłem zaworki, egr był czyszczony kilka razy. Jak przełożyłem z innego auta i skasowałem błąd to auto dostało drugiej młodości. Powodzenia

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46537-problem-z-sterowaniem-turbin%C4%85/#findComment-409796
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sprawdzenia szczelności przewodów podciśnieniowych (plastikowe) tak jak radzi kolega wesol. Następnie sprawdź podciśnienie w układzie i wakum pompie. Przy okazji zobacz czy w przewodach podciśnieniowych i elektrozaworach nie ma oleju. Do poczytania:

http://forum.opel24.com/topic/4497-Problem-z-elektrozaworami-rozwiazany-diesel/

http://forum.samnaprawiam.com/czyszczenie-ukladu-podcisnien-opel-20-dti-vt2078.htm

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46537-problem-z-sterowaniem-turbin%C4%85/#findComment-409844
Udostępnij na innych stronach

wymien wezyki od sterowania podcisnieniem. Elektrozaworki zamien miejscami oraz psiknij jakiegos odrdzewiacza w nie.

 

 

Węzyki były sprawdzane pod kątem szczelności i są ok.Elektrozaworek od sterowania EGR-u był też podmieniany.Nie było różnicy.Może to problem z czujnikiem podciśnienia.I przez to cały system wariuje?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46537-problem-z-sterowaniem-turbin%C4%85/#findComment-410062
Udostępnij na innych stronach

Ja bym stawiał na przycinający się zawór EGR. Jeśli membrana nie jest do końca szczelna to może nie domykać go szczelnie i całe doładowanie ucieka do wydechu. Co do falowania to może być kilka przyczyn. Pierwsz wg mnie to uszkodzona membrana która po rozpoczęciu ruchu w pewnym momencie rozszczelnia się i traci podciśnienie, wraca do punktu startowego i tak w kółko. Druga przyczyna to próba "ustawienia się do warunków pracy normalnej przez zmianę parametrów uczestniczących elementów" Ja w poprzedniej asterce jeździłem z takim egr prawie 3 miesiące. Wymieniłem zaworki, egr był czyszczony kilka razy. Jak przełożyłem z innego auta i skasowałem błąd to auto dostało drugiej młodości. Powodzenia

http://obrazki.elektroda.net/11_1285924581.jpg tak oto wygląda zawór od mojej astry.Czy tam może zacinać się jakaś membrana?mechanik mówił,że sprawdzał ją jakoś i że jest raczej sprawny, jeśli byłbym pewny,że to ten zawór kupiłbym nowy i wymienił, ale nie chcę wywalać kasy na zawór skoro okaże ,że przyczyna jest gdzie indziej.Jadę dziś znowu na diagnostykę komp i spiszę sobie nr usterek wrzucę tutaj to może wyjdzie cos konkretnego.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46537-problem-z-sterowaniem-turbin%C4%85/#findComment-410192
Udostępnij na innych stronach

sam zawor ma w srodku memebrane oraz sprezyne. Trzeba sprawdzic czy chodzi plynnie oraz czy jest szczelny znaczy sie czy nie jest uszkodzona ta membrana. JEsli pytasz o czujnik cisnienia na kolektorze to mozna go przeczyscic ale czy to on to sprawdzic techem jakie cisnienie pokazuje na jalowych obr i podwyzszonych.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46537-problem-z-sterowaniem-turbin%C4%85/#findComment-410199
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

http://obrazki.elektroda.net/11_1285924581.jpg tak oto wygląda zawór od mojej astry.Czy tam może zacinać się jakaś membrana?mechanik mówił,że sprawdzał ją jakoś i że jest raczej sprawny, jeśli byłbym pewny,że to ten zawór kupiłbym nowy i wymienił, ale nie chcę wywalać kasy na zawór skoro okaże ,że przyczyna jest gdzie indziej.Jadę dziś znowu na diagnostykę komp i spiszę sobie nr usterek wrzucę tutaj to może wyjdzie cos konkretnego.

Kolego, zdemontuj EGR, wciśnij grzybek do końca, zatkaj palcem króciec (tam, gdzie podłączasz wężyk wacu) i puść grzybek.

Jeśli cofnie się tylko trochę, to membrana jest dobra i zawór też.

Jeśli cofnie Ci się końca, to wyrzuć EGR i podziękuj mechanikowi za trafną diagnozę :)

Powtórz te czynność kilka razy, żeby wykluczyć przycinanie sprężyny.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46537-problem-z-sterowaniem-turbin%C4%85/#findComment-480068
Udostępnij na innych stronach

Arfi patrz na daty ostatnich wpisów, ciekawe czy Bialy69 ma jeszcze tą Astrę

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46537-problem-z-sterowaniem-turbin%C4%85/#findComment-480075
Udostępnij na innych stronach

 

Arfi patrz na daty ostatnich wpisów, ciekawe czy Bialy69 ma jeszcze tą Astrę

Widziałem Hadzii123 :)

Traktuję to raczej jak podpowiedź dla innych, którzy szukają podobnych problemów.

Sam zostałem tu przekierowany, przy okazji moich poszukiwań ustawień turbiny.

Może w takim razie wiesz, jaki wpływ na pracę turbosprężarki, ma długość ramienia do bączka, a jaki wpływ ma czujnik (i tu mam problem, bo nie wiem do końca jaki, ale wiem, że jakiś jest. Ciśnienia?)?

Chodzi o sprężarkę GT18V ze zmienną geometrią.

Wymienili mi turbiną od innego samochodu, chociaż ten sam typ. Najpierw przeładowywała, potem skręcili trochę na ramieniu i w konsekwencji jest słabszy, przez co pali 3 litry więcej.

Chciałbym to naprawić.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46537-problem-z-sterowaniem-turbin%C4%85/#findComment-480092
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności