Skocz do zawartości

gaśnięcie na wolnych obrotach


Gość Cosmo

Rekomendowane odpowiedzi

silnik x20xev. 1996rok produkcji.

 

Problem gaśnięcia występuje (nie zawsze) podczas zmiany biegów a także na postoju (sporadycznie). Czasem falowanie obrotów na wolnych. Temperatura silnika nie wpływa na to zjawisko.

 

Wstępnie został podmieniony czujnik obrotów wałka rozrządu i sonda. Po wymianie bez zmian. Po diagnostyce testerem wyskakiwał błąd przepływomierza (tylko bezpośrednio po wystąpieniu problemu ponieważ po każdorazowym wyłączeniu zapłonu błąd się kasował). Wymieniony został przepływomierz na nowy zamiennik (265zł). Po wymianie częstotliwość gaśnięcia spadła aczkolwiek nadal występuje (uśredniając w cyklu miejskim podczas pokonywania 5km zgasło 3 razy..), znikło falowanie obrotów.

Niestety po wymianie tej części nadal pokazuje się ten sam błąd przepływomierza..

 

Wtyczki są ok, przewody wyglądają ok. Wiązka jest dość prosta aczkolwiek cała osłonięta plastikami i nie wiem gdzie mogła by być przerwa. W live dacie na obu przepływkach wartości przepływu są pokazywane skokowo. Począwszy od zera (czasem także podczas pracy silnika na stałych obrotach - nie odczuwam w tym momencie szarpanie itp) następnie 2pare, 5X, i 7X. Wydawało mi się że powinno to pokazywać płynnie i w pełnym zakresie wartości

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci , że chyba na darmo kupiłeś zamiennik przepływki bo ople/omegi niestety nie lubią zamienników tylko orginały/GM. Nie ma innych błędów ?

Edytowane przez Kacper
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dolot powietrza czy jest szczelny , posprawdzaj ( przeczyść) odolejacze (odmy), zdejmij porywę plastikową z wtrysków i zobacz , czy nie masz przysmażonych kabelków na wtryskach (ostatnio spotkałem się z takim przypadkiem)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

przeczyszczony egr i zawór wolnych obrotów. częstotliwość gaśnięcia nieco się znowu zmniejszyła (teraz sporadycznie, kiedyś co skrzyżowanie). przewody posprawdzane.

niestety dziś doszedł nowy objaw (2 tygodnie od czyszczenia) silnik nie potrafi się wkręcić powyżej 2500obr/min :/ ma też wysokie wolne obroty tj ok 1100. jakieś nowe sugestie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakieś nowe sugestie

 

A i owszem , tu Mały Problem Z Obrotami jest podobna sytuacja. Dodałbym do tego sprawdzenie jak autko zachowuje się bez katalizatora.Niestety zwalić plecionkę i sprężynę pod nią , to zadanie dla wytrwałych. Nie wiem czy wykręcenie lambdy dałoby pozytywny skutek

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawelbrudas

kolego tak jak kolega napisal mozesz miec katalizator zapchany i autko sie nie wkreca w obroty a co do wolnych obrotow mialem podobnie i wymienilem silniczek krokowy lub sprubuj ten przeczyscic

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności