Skocz do zawartości

Czyżby DIS ? (szarpie gdy ciepły) 1.4 16v


Rekomendowane odpowiedzi

A "spaliny" z tłumika rześko wychodzą przy obrotach (czuć, że wydech jest wolny czy zatkany)? To idzie wyczuć ręką - jak nie na oko.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4804-czy%C5%BCby-dis-szarpie-gdy-ciep%C5%82y-14-16v/page/6/#findComment-241850
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

no i szarpanie przy przyspieszaniu ustało... nareszcie. u mnie sam doszedłem bo nie lubię wyrzucać kaski na serwisy w których jak mądrzy nie wiedzą co, to wymieniają wszystko po kolei jak leci. u mnie ewidentnie wyczułem że to wina układu zapłonowego oraz po wizycie u mechaniorka który potwierdził me przeczucia. obawiałem się jedynie aby nie był to DIS, bo wolałbym na coś innego wydać kasiorkę. a wina leży właśnie tu. postanowiłem sprawdzić czy aby na pewno wszystkie świece -mimo niedawnej wymiany- pracują bez zarzutu. wiem że po wykręceniu ich i obejrzeniu nic nie stwierdzimy (bo wcześniej tak zrobiłem) ponieważ wszystkie (przy tych objawach) były równo, identycznie przepalone, suchutkie, koloru piaskowego. te niekorzystne szarpanie działa krótkotrwale i nie będzie tego widać nigdzie. postanowiłem więc zacząć od sprawdzenia świec poprzez sukcesywne ich wymienianie. zacząłem wymianę od pierwszej z lewej strony, jedna wymieniona i sprawdzenie jak się sprawuje silnik w jeździe, potem druga i sprawdzenie i tak dalej itp. ja osobiście trafiłem za pierwszym podejściem, gdyż po wymianie owej zacząwszy od lewej strony silnika próba zakończyła się sukcesem. lecz to nie wszystko. wiem na 75 % że to nie wina świecy. przez przypadek oglądnąłem końcówki zapłonowe czy może coś nie tak z tymi gumami, i co? i nic ... były w porzo. tylko jedna sprawa - one są ruchome w listwie tzn można nimi kręcić w lewo i prawo, być może że można je zdemontować ale nie próbowałem nie znając rzeczy. po tym jak pokręciłem nimi (ja akurat zgodnie z ruchem wskazówek zegara) o 1, może 1,5 obrotu pomyślałem że TU tkwi problem. gdzieś w tym miejscu nie ma prawidłowego styku, swobodnego przejścia elektr. prąd może obiegać najbliższe przeznaczone mu miejsce wewnątrz listwy. należałoby tam zapodać jakiegoś elektrosolu ale że nie miałem to zaczekam do momentu aż kupię coś dobrego na zaśniedziałe powierzchnie.

:mrgreen: to tyle - jazda teraz jest wielką przyjemnością. :beer:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4804-czy%C5%BCby-dis-szarpie-gdy-ciep%C5%82y-14-16v/page/6/#findComment-227757
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam i mam pytanie. Mam astre 1.4 16V i chcę podmienić DISa w celu sprawdzenia. I czy ten DIS musi być od tego silnika 1.4 16V czy może też być od 1.6 16V ?? Czy tżeba patrzeć na jakiś oznaczenia czy nie. Nic sie nie stanie jak tak zamienię, nie wywali żadnych błędów

:lol: Z góry dzięki za odpowiedż

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4804-czy%C5%BCby-dis-szarpie-gdy-ciep%C5%82y-14-16v/page/6/#findComment-205415
Udostępnij na innych stronach

witam podłącze sie do tematu

mam podomne objawy jest mułowaty a na wolnych obrotach szarpie przy dodawaniu gazu ale właśnie nie zawsze

odczytałem błędy wyskoczył mi 1640 Usterka układu sterowania zapłonem z czterema cewkami - stopień końcowy pojechałem do bocha odczytać dokładnie błąd a tam komputer widział sterownik nie znany stan końcowy i ten nr 1640 tylko tyle ze skasował mi błąd miedzy czasie wymieniłem kable i świece po jakimś czasie bład znów wrócił i nie wiem co to jest układ sterowania zapłonem (podejrzewam moduł zapłonu) może ktoś wie proszę o rade

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4804-czy%C5%BCby-dis-szarpie-gdy-ciep%C5%82y-14-16v/page/6/#findComment-203914
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

no to teraz ja astra g 1998 x14xe wymienilem swiece, DIS-a, potencjometr przepustnicy, filtry, czyscilem krokowca i przepustnice, katalizator nie zapchany. Auto jak przerywalo tak przerywa. Zostal mi jeszcze EGR zaslepil bym go lecz jest on elektorniczny bodajze i nie wiem co sie bedzie dzialo :twisted:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4804-czy%C5%BCby-dis-szarpie-gdy-ciep%C5%82y-14-16v/page/6/#findComment-193527
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość bartosz333

Witam koledzy. Pozwole sobie odswiezyc stary temat. Mam takie pytanko - jaka różnica dla auta jest czy 1,5 tys obrotow probuje utrzymac ja za pomoca swojej nogi i pedalu gazu czy robi to silnik krokowy? W pierwszym przypadku jest to niemozliwe, bo obroty spadaja i wracaja do gory, a w drugim trzyma je idealnie. W czasie jazdy objawia sie to tym, ze auto szarpie silnikiem tak jakby przez sekunde gaslo i znowu sie zapalalo. Zupelnie nie rozumiem tego i mam nadzieje, ze wytlumaczycie mi to. :) Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4804-czy%C5%BCby-dis-szarpie-gdy-ciep%C5%82y-14-16v/page/6/#findComment-166720
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności