Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem posiadaczem opla omegi 2.0 16v w gazie (brc) i mam nastepujacy problem od przedwczoraj zaczelo mi cos piszczec pod maska dzwiek pojawia sie po chwili od odpalenia silnika przy zimnym nie wystepuje jest to bardzo wysoki gwizd podobny do gwizdu czajnika z woda gwizd ustaje przy dodaniu gazu jezeli odejme gazu dalej gwizdze na luzie tak samo mysle takze ze po dluzszej jezdzie gwizd pojawia sie caly czas nawet gdy dodaje gazu jedynie jesli pozadnie dodam gazu to przestaje miedzy 1400 a 1500 obrotow przy gaszeniu w momencie przekrecania kluczyka gwizd pozostaje na jakies 1,5sekundy i milknie identycznie jak czajnik z woda moje sugestie moze jakis pasek moze jakies lozysko na alternatorze nie mam pojecia prosze o pomoc i z gory dziekuje pozdrawiam :papa:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/49070-piszczenie-spod-maski-silnika/
Udostępnij na innych stronach

To pewnie doszedł dodatkowy problem, np brak zapłonu na jednym z cylindrów.

 

Wracając do piszczenia, to nie masz czasem problemu z ładowaniem lub wspomaganiem, klima też włącza się prawidłowo ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/49070-piszczenie-spod-maski-silnika/#findComment-422460
Udostępnij na innych stronach

z wspomaganiem i ladowanie wszystko ok ale sprawdzalem dzisiaj na komputerze bledy i wykazalo mi blad czujnika polozenia walu rzeczywiscie kabel jest w zlym stanie i juz wczesniej przy zakladaniu gazu gos powiedzial ze kabel bedzie za niedulgo do wymiany napewno wiec myle ze to jest problem nierownego chodzenia silnika na wolnych obrotach do tego mam do wymiany alternator bo caly skrzeczy jak zrobie to napisze czy pomoglo bo to piszczenie choc go nie ma nie daje mi spokoju co to moglo byc wiem jak slychac glos paska ale to byl inny pisk na ale coz dzisiaj zrobie ten czujnik i napisze czy pomoglo pozdrawiam

:tak:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/49070-piszczenie-spod-maski-silnika/#findComment-422532
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej łożysko alternatora daje znać o sobie. Zdejmij pasek i odpal autko. Jak wycia nie nie będzie , to łożysko . Może się zdarzyć , że łożysko napinacza paska trza przesmarować.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/49070-piszczenie-spod-maski-silnika/#findComment-422731
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj znowu siedzialem przy aucie na komputerze pomimo wymiany czujnika obrotow walu dalej pokazuje sie ten blad po niemiecku drehzal fehler auto szarpie na niskich obrotach na gazie i na benzynie ciezko odpala przy zimnym silniku obroty skacza kiedy dotkne lekko predal gazu sam dodaje gazu do 2,5 tys obrotow po nagrzaniu jedzie normalnie ale dalej szarpie na wolnych obrotach aaaa po wymianie tego czujnika pokazalo mi takze blad sondy lambda ktory mozna bylo skasowac i sie udalo lecz ten drugi blad dalej pozostal swieci sie kontrolka silika ta zolta hmmm co jeszcze kiedy jade i dam na luz i hamuje pulsywnie twardnieje pedal hamulca patrzylem z znajomymi mechanikami to mowia ze albo zaplon sie przestawil albo alternator podaje zly sygnal albo tez na szlauchu od pompy hamulcowej widzieli przetarcie i tam moze lapac lewe powietrze jutro bedziemy patrzec dalej aa i auto rozpedza sie tylko do 4500 obrotow dalej sie ddusi jesli ktos ma jakies pomysly piszcie pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/49070-piszczenie-spod-maski-silnika/#findComment-422740
Udostępnij na innych stronach

Musisz załozyc tylko orginalny czujnik polozenia walu SIMENS o tej samej numeracji- koszt 220 zł...jeśli załozyles innej firmy lub moze uzywany orginalny i tez jest popsuty?...nie ryzykuj kup orginal..jak masz walniety ten czujnik to zawsze bedzie Ci sie chceck swiecil..odlaczysz klemy skasuje sie a po jakims czasie znow zapali..auto wkreca sie do 4500 obr i odcina zaplon..wszystko wiem bo mialem ten sam problem..podmienialem inne czujniki Bosch, auto nie chcialo odpalic, raz odpalilo..potem przestawil sie zaplon.....przeskoczyl pasek rozrzadu...zrobilo sie wiekie bumm..tloki spotkaly sie z zaworami..dziekuje silnik do wyrzucenia..te silniki sa uczulone na elektronike...wszystko musi byc orginal sonda tez i najlepiej nowe bo masz pewnosc ze dzilaja poprawnie

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/49070-piszczenie-spod-maski-silnika/#findComment-422803
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności