Skocz do zawartości

Brak mocy


Gość damian_astraf

Rekomendowane odpowiedzi

Gość damian_astraf

Witam, jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość.

Mam problem z astrą (1.4, 60KM 1996r bez gazu), a mianowicie, przy prędkości ok 100km/h i więcej na "piątce" i pod górkę (niedużą) prędkość spada, a auto nie jest w ogóle obciążone to raz, jak jest zimny to gaśnie i ciężko jest go odpalić (wystarczy, że będzie parę stopni na plusie)i już wariuje. A teraz co wymieniłem - świece, kable zapłonowe, palec rozdzielczy, kopułkę, filtr paliwa, powietrza, olej, wyczyściłem przepustnice, silniczek krokowy. i już nie wiem za co się zabrać więc bardzo proszę o porady.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 28
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Moim zdaniem problem tkwi w świecach . Spróbuj założyć stare świece i kable i zobacz jaka będzie reakcja samochodu.

Tak to czasami bywa z nowymi świecami . A jeśli to nie pomoże to spróbuj jeszcze przeczyścić silniczek krokowy albo kupić nowy bo nie takie duże pieniądze.

Staraj się sam leczyć tego typu dolegliwości bo po co przepłacać.

 

Czekam na odpowiedz i pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość damian_astraf

Wszytko co napisałem zostało właśnie wymienione w momencie kiedy zauważyłem te objawy, a świece, kable i filtry były wymieniane 2 razy ;/ starych już nie posiadam, ale na nich było to samo. Jeżeli chodzi o silniczek krokowy to może on mieć jakiś wpływ na moc silnika ? Wiem że odpowiada za obroty na biegu jałowym, ale moc ? W ogóle to jak do tej pory żadne błędy mi nie wyskakiwały. Może to kwestia "lewego powietrza" ? co jeszcze warto sprawdzić / wymienić ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość damian_astraf

Zależy mi na tym, żeby to zrobić bo chciałem założyć gaz z wiadomych przyczyn. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale odkąd go kupiłem nie mam katalizatora, przez jakiś czas było wszystko ok, a teraz...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ciśnienie paliwa na pracujący silniku, ma być ok. 0,8atm. Manometr trzeba podłączyć między monowtrysk a wąż zasilający paliwem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość damian_astraf

ciśnienia nie sprawdzałem więc się tym zajmę, a co do czujnika to rozumiem że chodzi o czujnik temperatury cieczy chłodzącej - to też wymieniłem i jedyna różnica jaką zauważyłem to inne wskazanie temperatury, ale niewielkie ok 3-5 st. A jeżeli okaże się, że nie ma ciśnienia w cylindrach to konieczne jest planowanie głowicy czy jest szansa na to że tylko pierścienie będą do wymiany ? Ewentualnie co w takim przypadku jest wskazane ? Na pewno ktoś pomyśli że najlepiej wymienić silnik, ale z kolei nie wiadomo co kupię.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszke mało zrozumiale opisałeś, co to znaczy nie duża górka? na jakich obrotach jest silnik na 5 biegu gdy spada prędkość i co w momencie redukcji na mniejszy bieg?Auto normalnie przyspiesza pod górkę? Co do Twojego pytania, to planowanie głowicy po jej zdjęciu jest praktycznie wymagane jeżeli chcesz tym autem troszke pojeżdzic, nie są to duże koszta bo ok 100-150zł ze sprawdzeniem szczelności na gorąco, chociaż powiem szczerze ze przy dobrej uszczelce, silnik benzynowy niema takiego ciśnienia jak disel i znam osoby co bez planowania ponad 200tys/km zrobiły, ale dla mnie to bezsens za te pieniadze nie zrobić tego jeżeli auto nie jest na sprzedaż. Lewe powietrze sprawdź opryskująć np. plakiem- kolektor dolotowy, wtrysk, węże podciśnienia, węże odmy itp jeżeli obroty wzrosną znaczy że łapie lewe powietrze z miejsca w którym psiknołeś.Jeżeli ma problem z odpaleniem ja bym w pierwszej kolejności stawiał na kopułke, piszesz że wymieniłeś ją tylko pytanie na jaką, bo jeżeli na jakąś tanioche to lepiej było stara orginalna zostawić. Powiedz mi jeszcze czy sprawdzałeś błędy pod techem lub błyskowo? Sprawdz jeszcze filtr paliwa i pod tylnią kanapą jest pompka paliwa,sprawdz styki czy nie są zasniedziałe i czy czasem kostka nie jest luźna. Chyba tyle jak jeszcze coś przyjdzie mi do głowy to napisze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość damian_astraf

Mała górka, jak to wytłumaczyć ... jeżeli chodzi o obroty to nie mam bladego pojęcia ponieważ nie mam obrotomierza, jak zmieniam na 4 to jakoś idzie, ale strasznie ciężko :/ A czy oprócz planowania, jako "garażowy amator" będę w stanie wymienić pierścienie czy lepiej udać się do mechanika ? Co do wyłapania lewego powietrza to musi to być jakiś specyfik czy mogę użyć wody ? Jeżeli chodzi o kopułkę to nie jest to oryginał z GM tylko jakiś zamiennik, ale też nie kupowałem go w sklepie "wszystko za 4 zł" a przed wymianą tego było to samo, dlatego zacząłem się bawić po kolei z wymianą i efekt jest taki że wylądowałem na tym forum.

"czy sprawdzałeś błędy pod techem lub błyskowo?" nie sprawdzałem i szczerze powiem, że nie wiem co to znaczy...? Filtr paliwa był wymieniany dwa razy, pompki paliwa nie sprawdzałem więc też się tym zajmę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wymienić pierścienie tak czy siak musisz wyciagnąć głowice, wiec przydało by się ją póżniej splanować, odkręcasz tłok i wypychasz go od dołu delikatnie do góry, nie zapomnij sobie oznaczyć któr tłok w którym cylindrze był, bo będziesz miał dziwne problemy jeżeli wsadzisz je na odwrót. Co do samego sprawdzania lewego powietrza, to wodą tego niesprawdzisz musi być coś łatwopalnego żeby w miejscu gdzie zasysa powietrze zassało razem z nim ten srodek latwopalny wtedy silnik podniesie obroty. Co do kopułki to kup jakąś dobrą, znam ludzi co przez kopułke i palec rozdzielacza chcieli złomować auta bo ładu niemogli dojść. Trzeba auto pod komputer podłączyć i sprawdzić czy wywala jakieś błędy, albo samemu możesz to sprawdzić błyskowo, poszukaj było na forum jak to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności