Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość janocorsa

Witam, jestem tu nowy. Od roku posiadam Corse B z końcówki 1995 roku. Jestem z niej raczej zadowolony. Pod koniec zeszłego lata poszedł mi czujnik wiatraka, został wymieniony. Silnik ma 191tys przebiegu. Tydzień temu wywaliło mi płyn w korku. Nie załączył się wentylator. Myślałem, że to znowu ten czujnik. Podpiąłem go na krótko i nie wiele to dało. Silnik bardzo szybko się nagrzewa. Podczas postoju chłodzi się lepiej niż podczas jazdy, nawet z uchyloną maską. Temp utrzymuje się koło 100 stopni i muszę raz na jakiś czas się zatrzymywać bo niebezpiecznie zbliża się do gotowania. Oddałem samochod do mechanika. Twierdzi on, że winowajcą jest uszczelka głowicy i że kompresja idzie do układu chłodzenia. Diagnoza mi jakoś średnio pasuje bo wężyki nie są sztywne. Termostat otwiera się bo chłodnica się nagrzewa, natomiast w miejscu wiatraka jest zimna a po cześći wlotu mocno ciepła ale nie gorąca. Węzyk wlotowy do zbiorniczka wyrównawczego jest letni i sam zbiorniczek raczej też nie jest bardzo gorący. Drugi mechanik powiedział, że to może być pompa wody. Samochód ogólnie jest w kiepskim stanie i nie warto w nim wymieniać uszczelki głowicy, dlatego muszę podjąć decyzje co dalej robić. Jak się na to zapatrujecie? Która diagnoza może być trafniejsze i czy opłaca się zrzucać rozrząd żeby sprawdzić tą pompe? I zaznacze, że czujnik wentylatora jest podobno ok mimo to do chłodnicy jakby dociera za zimny płyn, żeby się on odpalił. Pozdrawiam.

jeszcze dodam, że silnik pracuje dobrze. Nie zauważyłem żadnego spadku mocy czy innych objawów. Na korku oleju nie ma kawy z mlekiem. Uleju delikatnie ubywa ale prawdopodobnie przez uszczelkę zaworów bo dość mocno przepuszcza. Płyn chłodniczy jest idealnie czysty ale czuć delikatnie zapach chyba jakiejś spalenizny. Jeszcze dodam, że około dwóch tygodni przed wystąpieniem problemu wymienione zostały świece, kable WN, paluch i kopułka. Czy rozpadający się katalizator może mieć jakiś wpływ na to przegrzewanie?

Edytowane przez janocorsa

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/51359-przegrzewanie-si%C4%99-silnika/
Udostępnij na innych stronach

Jakby kompresja szła do ukł. chłodzenia to węże byłyby twarde, a jak piszesz że nie są tzn że diagnoza z UPG niezbyt trafna. -Rozumiem, że sprawdzasz węże po dłuższej jeździe, a nie chwilę po odpaleniu ?

Jak nie włączył się wentylator to normalne, że wywaliło płyn. Czyli wentylator nie włącza się w ogóle i na krótko też nie ? -tak zrozumiałem z opisu, więc najpierw zajmij się wentylatorem.

Podczas postoju chłodzi się lepiej niż podczas jazdy, nawet z uchyloną maską. Temp utrzymuje się koło 100 stopni i muszę raz na jakiś czas się zatrzymywać bo niebezpiecznie zbliża się do gotowania

nie musisz się zatrzymywać -najlepiej schłodzić silnik przez przełączenie nawiewu na max ciepłe powietrze i otwarcie szyb w samochodzie ;)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/51359-przegrzewanie-si%C4%99-silnika/#findComment-434027
Udostępnij na innych stronach

Gość janocorsa

Podjąłem krótką decyzję i ją sprzedałem za 1100pln i mam nadzieję, że niedługo kupię tigre.. Mam nadzieję, że nie będę żałował. Za tą uszczelka przemawiają jeszcze przecieki. Wentylator na krótko działał ale nie wiele pomagał, praktycznie nie zbijał temp. A co do twardości węży to w sumie sprawdzałem po jakiś 10 min pracy. Troche spadł mi kamień z serca bo dużo do zrobienia bym jeszcze miał. Dzięki za zainteresowanie. Jakbyście mieli jakieś opinie to piszcie bo ciekawi mnie to. Ciepłe powietrze też średnio zbijało temp. Jak od początku włączałem to jakoś udawało się te 90 stopni utrzymać ale jak od 100 to nic prawie nie dawało. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/51359-przegrzewanie-si%C4%99-silnika/#findComment-434033
Udostępnij na innych stronach

co do twardości węży to w sumie sprawdzałem po jakiś 10 min pracy

to mogło być za krótko, trzeba sprawdzać podczas dłuższej pracy silnika albo nawet po jeździe. Czyli jednak diagnoza uszczelki mogła być trafna.

Cięzko strzelać w ciemno do póki się nie zacznie dokładnie sprawdzać/ rozbierać. Wina pompy też mogłaby być, jak i zapchanej chłodnicy, zacinającego się termostatu, albo nawet głupiego korka zbiorniczka + jeszcze to, że wentylator nie chodził prawidłowo...

Podjąłem krótką decyzję i ją sprzedałem za 1100pln

to się nazywa szybkie rozwiązanie problemu :) Edytowane przez xflash

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/51359-przegrzewanie-si%C4%99-silnika/#findComment-434038
Udostępnij na innych stronach

Gość mietekforce

No to prawdopodobnie sprzedałeś dobre auto z zasyfioną chłodnicą albo zablokowanym termostatem. Koszt wymiany- same części bez robocizny oczewiscie bo można to zrobić samemu: 80zł chłodnica + 30zł termostat. Szkoda że ja tego auta nie kupiłem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/51359-przegrzewanie-si%C4%99-silnika/#findComment-434170
Udostępnij na innych stronach

Gość janocorsa

Termostat to nie był na bank bo otwierał się przy odpowiedniej temperaturze. Chłodnica możliwe ale z tego co mi mówili mechanicy to chłodnica nie zatka się nagle a tu ewidentnie coś poszło bo to nie był dzień w którym nagle zrobiło się cieplej a wcześniej nie było najmniejszych problemów z temperaturą. W samochodzie było dużo do robienia a mi się to już nie uśmiechało. UPG prawdopodobnie jak nie teraz to za pol roku bylaby do wymiany. Silnik przeciekał oleje w każdym z możliwych miejsc. Może trochę się pocieszam ale już decyzja zapadła.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/51359-przegrzewanie-si%C4%99-silnika/#findComment-434182
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności