Skocz do zawartości

Gość Andrzej8284

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zbyszek670

W VC nie znajdziesz 16V-120KM tylko 8V-100KM lub 120KM a silnik 16V to tylko 150KM. W dowodzie rejestracyjnym masz napisaną moc w Kw -110Kw to wychodzi 150KM kod silnika to Z19DTH.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Andrzej8284

po listwie klap w dolocie

16V to 150KM oraz czasem 120KM

8V to 8V i przeważnie 120KM

Mam opla signum 1.9 cdti 120 koników ...czyli mam 8V tak? Dzięki

 

Witam planuje zmienic olej w silniku i kupiłem Mobil 3000 do aut z filtrem dpf i ..... jeżeli się okaże że nie mam tego filtra ( bo np. jest wycięty ) to czy mogę wlaćten olej ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Jeżeli olej jest zgodny ze specyfikacją (5W30 lub 5W40) to możesz wlać. Jeszcze o silniku 1.9 8V -100KM taki nie był oferowany w Signum tylko w VC.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Andrzej czytaj dokładnie podałem że silnika 100 konnego ośmiozaworowego nie było w tym modelu, wychodziły tylko taki jak ty masz 8V-120KM i 16V-150KM. Kod silnika jaki ty masz to Z19DT.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej8284

Sorki . i dzięki za informację

 

Witam . Porusze jeden temat który juz chyba był na forum ale nie mogę go znależc , dotyczy on ciężkiego palenia (nie aż takiego ciężkiego) np. Odpale signum w garażu otworzę bramę , wjadę na podwórko pod dom , zgaszę silnik , pójdę się przebrać wracam po 10 min i odpalam ale silnik nie chce od razu zaskoczyć tylko zaraz gaśnie i tak za czwartym czasem trzecim razem zaskoczy . Proszę o pomoc co to może być.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam posiadaczy Opelków z silnikiem Z19DTH.

 

Chcę podzielić się z wami pewnym spostrzeżeniem dotyczącym wypalania DPF.

 

Otóż:

W ubiegły weekend uległa uszkodzeniu opona w moim aucie (balon na boku opony).

Oczywiście w bagażniku zapasu fabrycznie nie było.

Kolega dowiózł mi zapas i mogłem kontynuować jazdę.

Jaki ma to związek z DPF ???

 

Po zakupie "nowych opon" chciałem sprawdzić, jak zapas mieści się w bagażniku.

Tego dnia przed zakończeniem jazdy wypalił mi się DPF dokładnie 2-3 minuty przed zakończeniem jazdy.

Otworzyłem bagażnik, zdemontowałem styropianowe wypełnienie wnęki na koło zapasowe i ... zamarłem.

 

Mianowicie podłoga w bagażniku ponad wydechem była tak gorąca, że nie byłem w stanie porządnie jej dotknąć ręką. Wprost parzyła na odległość.

 

I tutaj pytanie: czy z tego powodu producent nie przewidział w tym modelu koła zapasowego w bagażniku?

Przecież opona leżąca bezpośrednio na takiej rozgrzanej blasze uległa by szybkiemu uszkodzeniu.

 

Co o tym sądzicie, jak jest w waszych autach?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale DPF jest na wysokości przednich foteli a nie pod bagażnikiem. Może nie masz jakiejś osłony termicznej ? Ja mam cały czas zapas w bagażniku i nic się z nim nie dzieje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tego bagażnika to dziwna sprawa :(

Moze cos od wydechu ci wali. A tak po za tym miesiac temu mi sie wypalal DPF i zauwazylem jadac na klimie smrod dymu i spalanie oczywiscie rzedu 16-18l/100km :)

Aha i co ile ten DPF sie wypala??? i czy jakas kontrolka informuje o tym, bo jak ostatnio mi sie wypalal to nic nie bylo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie - porządkując, odkurzając auto nie raz zaglądałem do wnęki na koło zapasowe, i nic takiego ( wysoka temperatura ) nie zaobserwowałem.

A tu wypalanie, po kilku minutach kontrola wnęki i... wysoka temperatura.

 

O osłonach termicznych nie pomyślałem, sprawdzę ( myślę jednak, że nad tłumikiem ich nie ma ).

 

Wiem, że DPF jest z przodu auta - gdzieś pod przednimi fotelami i nie raz go obserwowałem podczas wypalania ( fajnie z niego się kopci ).

Wiem, że temperatura spalin w trakcie wypalania jest bardzo wysoka. Może więc tłumik końcowy mi się kończy, jest przegnity ?? Z zewnątrz wygląda OK..

Co do wypalania DPF, to obserwuję spalanie chwilowe i jak na wolnych obrotach jest 3,5 do 4,0 zużycia, to wiem, że coś się szykuje. Do tego silnik pracuje wtedy inaczej, jakby dudnił. No i normalnie po mieście mam zużycie średnio około 7,5 - 8,2 (przejazdy na dystansie 5-8 km a i jeżdzę na kołach 18 cali co chyba powoduje większe zużycie paliwa). Jak zbliża się wypalanie filtra, to mam zużycie na poziomie 9-9,5 litra i wkrótce jest wypalanie.

 

Co do częstotliwości wypalania, to jest znacznie mniejsza jeśli auta nie duszę - jeżdżę po mieście na trzecim biegu (gdy zgodnie z przepisami).

Staram się utrzymywać obroty około 2 tyś. i utrzymywać równe tempo.

Edytowane przez silvo44
reg 3.1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności