Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lukaszek016

Witam. Mam kilka problemów z Corsą. Wiem, że kilka tematów już było w podobnej sprawie, lecz nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi. Od ponad roku świeci mi się kontrolka Check engine. Miesiąc temu byłem u kolegi, po podłączeniu pokazało, że EGR - Błędny przepływ i uszkodzenie przekaźnika świec żarowych. Mam zamiar czyścić kolektor dolotowy i wymienić EGR-a. Nie będę zaworu czyścił, bo nie chcę za chwilę do tego wracać. Czasami kontrolka gasła, z ciekawości pojechałem podłączyć samochód, to pokazało, że EGR - Nie aktywny. Włączył mi go i kontrolka się zapaliła. Więc wolę wymienić. Teraz mam do tego kilka pytań: 1. Czy przy zdejmowaniu muszę odkręcać tę listwę rozprowadzającą paliwo do wtryskiwaczy? 2. Chcę wyczyścić też kanały dolotowe w głowicy, jest jakiś sposób, aby ten nagar nie leciał do środka wgłąb? Planowałem obok nożyka do skrobania trzymać rurke, która będzie to odsysała. 3. Ten silnik ma pompę paliwa przy baku? Chodzi mi o to, czy jak odepnę przewody od filtra paliwa, to mi spowrotem napompuje?

 

jest jeszcze jeden kłopot, mianowicie, nierówna praca na zimnym silniku. Czasami też ciężej odpala. Tzn. nie odpala tak jak powinien. Mam sporo znajomych, co mają diesle z większym przebiegiem i starsze i pali na dotyk, a tutaj jakby strasznie ciężko mu było odpalić. Po zapaleniu chodzi jakoś nierówno i obroty lekko falują, jakby nie palił na jednym cylindrze. Po odpaleniu tez widać z tłumika przy dodaniu gazu dużo dymu szarego. Po rozgrzeniu chodzi normalnie. Nie wiem, czy to może wina tego, że cały układ dolotowy zapchany, ale naczytałem się, że to może być też koło dwumasowe. Pozdrawiam, Łukasz.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/51881-problemy-z-cors%C4%85-13-cdti/
Udostępnij na innych stronach

Jest pompka elektryczna, która wypełni filtr i przewody paliwowe. Ten silnik nigdy nie odpala "od strzała". Może masz uwaloną świecę jeśli ciężko kręci i nie pali na wszystkie cylindry, albo wtryski powoli padają. Co do EGR się nie wypowiadam bo nie wymieniałem w swoim.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/51881-problemy-z-cors%C4%85-13-cdti/#findComment-436625
Udostępnij na innych stronach

Gość lukaszek016

Właśnie też przeszła mi przez głowę myśl o wtryskiwaczach. Jeden był wymieniany w poprzednią zimę, razem z głowicą i rozrządem, bo jeden wałek pękł na trzy części... Ciekawe tylko czy, jak wtryski padają to pokazuje jakiś błąd na komputerze.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/51881-problemy-z-cors%C4%85-13-cdti/#findComment-436631
Udostępnij na innych stronach

Gość lukaszek016

Nie mam pojęcia. Samochód był wtedy u mechanika. Ja mu tylko dostarczyłem części(głowicę, rozrząd i wtryskiwacz Boscha), a on naprawiał. Da się to jakoś sprawdzić?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/51881-problemy-z-cors%C4%85-13-cdti/#findComment-436642
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość potwo-or

Zacznij od sprawdzenia świec żarowych. Dokładnie taki objaw... a być może ładujesz się w duże niepotrzebne koszty. W serwisie po podłączeniu komputera powinni od razu stwierdzić czy świece są ok?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/51881-problemy-z-cors%C4%85-13-cdti/#findComment-442080
Udostępnij na innych stronach

Gość lukaszek016

Świece sprawdzałem jakieś dwa tygodnie temu. Wszystkie są w porządku. Co prawda jednej świecy opór jest inny niż wszystkie, ale to różnica około 0.5 Ohma więc chyba jest w miarę dobrze. Mam w pudełku komplet świec jakby trzebabyło wymieniać to i tak wymienię wszystkie. Kiedyś podłączałem do Cdifa znajomego to pokazało Układ recyrkulacji spalin - Błędny przepływ i Układ sterowania świecami żarowymi - Brak sygnału. Pierwsze to zapewne EGR już na dojechaniu, a drugie to sterownik do wymiany pewnie. Czasami tak się działo, że nie chciał zapalić, dopiero po kilkurotnym przekeceniu kluczyka bez kręcenia rozrusznikiem zapalał. Czasami też było tak, że nie chciał zapalić i mrugała kontrolka check engine, ale to chyba immobiliser. Z resztą teraz dochodzą kolejne koszta, bo po wciśnięciu sprzęgła coś w silnika szumi wali itp, mechanik powiedział, że łożysko oporowe do wymiany, a przy okazji sprzęgło. Ja bynajmniej bym był skłonny wymienić EGR-a i przeczyścić kolektor. Nie wiem tylko czy opłaca się kupować zawór za 250-300zł czy oryginalny za 600zł.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/51881-problemy-z-cors%C4%85-13-cdti/#findComment-442448
Udostępnij na innych stronach

Ja bynajmniej bym był skłonny wymienić EGR-a i przeczyścić kolektor. Nie wiem tylko czy opłaca się kupować zawór za 250-300zł czy oryginalny za 600zł.

szukaj oryginału pierburba, da się na allegro kupic taniej niż 600zł...

 

i Układ sterowania świecami żarowymi - Brak sygnału

dokładnie sterownik świec uszkodzony, lub bezpiecznik.... ale przy obecnych temperaturach świece i tak nie maja nic do odpalania...

 

Czasami tak się działo, że nie chciał zapalić, dopiero po kilkurotnym przekeceniu kluczyka bez kręcenia rozrusznikiem zapalał.

to wygląda strichte na problem z układem paliwowym...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/51881-problemy-z-cors%C4%85-13-cdti/#findComment-442523
Udostępnij na innych stronach

Gość lukaszek016

to wygląda strichte na problem z układem paliwowym...

 

No właśnie wtedy, kiedy nie odpalał to była cisza, a dopiero jak przekręciłem i coś się załączyło jakby jakiś silniczek ( może pompa paliwa ) to wtedy odpalał. Tylko nie wiem czy to wina właśnie tego. Bo przecież w przewodach paliwowych jest jeszcze paliwo więc powinien zapalić. Chyba, że w CR tak to nie działa. A jeśli już pompa paliwa to czy bezpośrednio ona czy jakiś jej sterownik uszkodzony...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/51881-problemy-z-cors%C4%85-13-cdti/#findComment-442526
Udostępnij na innych stronach

kiedy nie odpalał to była cisza, a dopiero jak przekręciłem i coś się załączyło jakby jakiś silniczek ( może pompa paliwa ) to wtedy odpalał

przekaźnik cyka który daje napięcie na pompę... wię szukaj tam problemu bo tam on jest, pewnie zaśniedziała jakas masa i nie kontaktuje...
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/51881-problemy-z-cors%C4%85-13-cdti/#findComment-442562
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności