Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, czytałem wiele tematów, ale większość z nich jest na temat już pomocy podczas swapu... Aczkolwiek Ja chcę się dowiedzieć, co będzie pasować z osprzętu aktualnego pod silnik 2.0 C20NE. Mam skrzynie 5 biegową, bodajże F16, sprzęgło przy okazji będę musiał wymienić, bo się kończy, ale teraz pytanie: jak to jest z kablami. Ten silnik jest chyba na kopułce? Kompa to wiem, że na bank będę musiał zmienić, bo nie wyobrażam sobie by 16 zaworów na tym normalnie grało :D Jak jest z wiązkami elektrycznymi? Szykuje się powoli do swapu, z racji tego że koszta remontu 1.6 są równe z kosztami zakupu C20NE...

 

// A i jeszcze, ile ten silnik waży? Bo zastanawiam się, czy bym go nie przywiózł Astrą, bo mam paliwko za free :hyhy:

Edytowane przez WWR

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/52732-swap-16-c16nz-20-c20ne/
Udostępnij na innych stronach

Gość marcin 78

silnik 2.0 C20NE. Mam skrzynie 5 biegową, bodajże F16, sprzęgło przy okazji będę musiał wymienić, bo się kończy, ale teraz pytanie: jak to jest z kablami. Ten silnik jest chyba na kopułce? Kompa to wiem, że na bank będę musiał zmienić, bo nie wyobrażam sobie by 16 zaworów na tym normalnie grało :D Jak jest z wiązkami elektrycznymi? Szykuje się powoli do swapu, z racji tego że koszta remontu 1.6 są równe z kosztami zakupu C20NE...

z tego co wiem to 1.6 jest na małym bloku tak że skrzynie masz F13 i lipa,16V ma c20xe 8v c20ne,zabieraj cały komplet ze skrzynią i wiązkami,kompem i zagada

Użytkownik WWR napisał...Autko jest w trochę kiepskim stanie. Główna łapa wahacza trzyma się w 50% gdyż niestety przegniła, jestem umówiony ze spawaczem już na czerwiec... Dodatkowo byłem u innego mechanika by sprawdził mi kondycje silnika, okazało się że UPG jest przepalona i dostaje płyn na któryś z cylindrów, przez to auto pali na zimnym tylko na 2 albo 3 garach, gdy silnik się rozgrzeje, płyn chłodniczy przepala się wraz z paliwem, a auto chodzi na 4 garach, na razie zżera mi trochę płynu, aczkolwiek w oleju, choć ubywa, to znaczących zmian nie zauważyłem, a i w zbiorniczku wyrównawczym rosołu nie ma - więc z racji tego że wymiana uszczelki za samą robocizne, kosztowała by mnie 500zł, dodać do tego 80zł za planowanie głowicy, do tego pewnie by wyszły jakieś inne części i tak pewnie by wyszło ponad 250zł co daje już sumę 750zł... A za te sumę mogę kupić drugi taki silnik i zrobić swap za 500zł...

 

Doszedłem do wniosku że zrobie te łape wahacza i kilka innych drobiazgów, a silnik dojeżdze do końca i prawdopodobnie będzie swap na 1.8 c18xe albo c18xe1... Jak autko pojeździ dłużej, niż przypuszczam na tym silniku, to może wtedy zastanowie się nad 2.5 V6 z Calibry. Teraz nie wiem o co Ci chodzi,2.5 V6 do rozlatującego się auta hmmm...

Edytowane przez marcin 78

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/52732-swap-16-c16nz-20-c20ne/#findComment-440994
Udostępnij na innych stronach

No jednak opcja 2.5 V6 odpada, raz że silnik jest za drogi, kolejna sprawa, że trochę kiepsko znosi gaz, a 2.0 c20ne to optimum... No właśnie to taki Polski tok myślenia widzę... Człowiek chcę ratować coś, a zaraz mu ktoś dop... Że po co to, po co tamto... :confused:

 

Dzięki za odpowiedź...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/52732-swap-16-c16nz-20-c20ne/#findComment-441013
Udostępnij na innych stronach

Dobra, teraz pytanie...

 

http://allegro.pl/silnik-calibra-vectra-astra-c20ne-klodzko-nysa-i2316642068.html

http://allegro.pl/opel-vectra-a-2-0-benzyna-skrzynia-biegow-typ-f16-i2277478829.html

 

Taki zestaw, nada się na coś? :)

 

Z tego co zauważyłem, F16 i F20 były montowane pod ten silnik, a że F16 jest tańsze, to bym brał F16...

 

Ps. Złączcie ten post z tym powyżej, chciałem odświeżyć poniekąd ;d

Edytowane przez WWR

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/52732-swap-16-c16nz-20-c20ne/#findComment-441050
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekc16nz

Dolicz koszta remontu silnika z niepewnego żródła...a koszt remontu c16nz to smieszne pieniądze naprawde-tyle o tym było... a c16nz :arrow: c20ne wymaga wymiany praktycznie wszystkiego w komorze silnika i przednim zawieszeniu łącznie z saniami. C16NZ to super silnik dla początkujących samouków-żeby go żle poskładać trzeba sie nieżle napracować:blink: a po dobrym remoncie zniesie naprawde wszystko :boks:

przy c16nz masz skrzynke F13 a ta napewno nie podejdzie do c20ne i na odwrót F16 nie podejdzie do c16nz także skrzynie musowo też zmienia ;/

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/52732-swap-16-c16nz-20-c20ne/#findComment-441057
Udostępnij na innych stronach

tak na stronie to dowiedz sie co chcesz swapowac

c20ne to silnik 8 zaworowy

wiec na samym poczatku twoj plan swapa kuleje niewiedza

 

Wiedziałem że 8 zaworowy, zwłaszcza że ma podobny blok do c16nz, ale od kilku dni jestem nieco zamyślony z powodu tego że silnik zaczyna mi kuleć :/ i nie ogarniałem za bardzo tego co czytałem :D

 

tomekc16nz - jesteś pewien że śmieszne pieniądze? Byłem u jednego mechanika, 500zł za samą wymiane uszczelki pod głowicą, do tego planowanie 80, przy planowaniu może wyjść że jest coś pokrzywione, wie co mówi, bo jak byłem to akurat robił Astre F też z c16nz i mówił że głowica jest w planowaniu ale ogólnie wyniesie go to wszystko ok. 300zł (Bo jego Astra) co wychodzi nam już 800, do tego uszczelniacze wszystkie, no to 900zł...

 

W sumie, możecie mieć trochę racji, że wymiana silnika jest nie opłacalna, ale te 1.6 też mocą nie poraża i to najbardziej mnie denerwuje...

Edytowane przez WWR

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/52732-swap-16-c16nz-20-c20ne/#findComment-441105
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności