Skocz do zawartości

1.6 75 KM 8v C16 NZ Swap - 1.6 C16NZ -> 2.0 C20NE


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, czytałem wiele tematów, ale większość z nich jest na temat już pomocy podczas swapu... Aczkolwiek Ja chcę się dowiedzieć, co będzie pasować z osprzętu aktualnego pod silnik 2.0 C20NE. Mam skrzynie 5 biegową, bodajże F16, sprzęgło przy okazji będę musiał wymienić, bo się kończy, ale teraz pytanie: jak to jest z kablami. Ten silnik jest chyba na kopułce? Kompa to wiem, że na bank będę musiał zmienić, bo nie wyobrażam sobie by 16 zaworów na tym normalnie grało :D Jak jest z wiązkami elektrycznymi? Szykuje się powoli do swapu, z racji tego że koszta remontu 1.6 są równe z kosztami zakupu C20NE...

 

// A i jeszcze, ile ten silnik waży? Bo zastanawiam się, czy bym go nie przywiózł Astrą, bo mam paliwko za free :hyhy:

Edytowane przez WWR
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Odpowiedzi 31
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

silnik 2.0 C20NE. Mam skrzynie 5 biegową, bodajże F16, sprzęgło przy okazji będę musiał wymienić, bo się kończy, ale teraz pytanie: jak to jest z kablami. Ten silnik jest chyba na kopułce? Kompa to wiem, że na bank będę musiał zmienić, bo nie wyobrażam sobie by 16 zaworów na tym normalnie grało :D Jak jest z wiązkami elektrycznymi? Szykuje się powoli do swapu, z racji tego że koszta remontu 1.6 są równe z kosztami zakupu C20NE...

z tego co wiem to 1.6 jest na małym bloku tak że skrzynie masz F13 i lipa,16V ma c20xe 8v c20ne,zabieraj cały komplet ze skrzynią i wiązkami,kompem i zagada

Użytkownik WWR napisał...Autko jest w trochę kiepskim stanie. Główna łapa wahacza trzyma się w 50% gdyż niestety przegniła, jestem umówiony ze spawaczem już na czerwiec... Dodatkowo byłem u innego mechanika by sprawdził mi kondycje silnika, okazało się że UPG jest przepalona i dostaje płyn na któryś z cylindrów, przez to auto pali na zimnym tylko na 2 albo 3 garach, gdy silnik się rozgrzeje, płyn chłodniczy przepala się wraz z paliwem, a auto chodzi na 4 garach, na razie zżera mi trochę płynu, aczkolwiek w oleju, choć ubywa, to znaczących zmian nie zauważyłem, a i w zbiorniczku wyrównawczym rosołu nie ma - więc z racji tego że wymiana uszczelki za samą robocizne, kosztowała by mnie 500zł, dodać do tego 80zł za planowanie głowicy, do tego pewnie by wyszły jakieś inne części i tak pewnie by wyszło ponad 250zł co daje już sumę 750zł... A za te sumę mogę kupić drugi taki silnik i zrobić swap za 500zł...

 

Doszedłem do wniosku że zrobie te łape wahacza i kilka innych drobiazgów, a silnik dojeżdze do końca i prawdopodobnie będzie swap na 1.8 c18xe albo c18xe1... Jak autko pojeździ dłużej, niż przypuszczam na tym silniku, to może wtedy zastanowie się nad 2.5 V6 z Calibry. Teraz nie wiem o co Ci chodzi,2.5 V6 do rozlatującego się auta hmmm...

Edytowane przez marcin 78
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jednak opcja 2.5 V6 odpada, raz że silnik jest za drogi, kolejna sprawa, że trochę kiepsko znosi gaz, a 2.0 c20ne to optimum... No właśnie to taki Polski tok myślenia widzę... Człowiek chcę ratować coś, a zaraz mu ktoś dop... Że po co to, po co tamto... :confused:

 

Dzięki za odpowiedź...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, teraz pytanie...

 

http://allegro.pl/silnik-calibra-vectra-astra-c20ne-klodzko-nysa-i2316642068.html

http://allegro.pl/opel-vectra-a-2-0-benzyna-skrzynia-biegow-typ-f16-i2277478829.html

 

Taki zestaw, nada się na coś? :)

 

Z tego co zauważyłem, F16 i F20 były montowane pod ten silnik, a że F16 jest tańsze, to bym brał F16...

 

Ps. Złączcie ten post z tym powyżej, chciałem odświeżyć poniekąd ;d

Edytowane przez WWR
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dolicz koszta remontu silnika z niepewnego żródła...a koszt remontu c16nz to smieszne pieniądze naprawde-tyle o tym było... a c16nz :arrow: c20ne wymaga wymiany praktycznie wszystkiego w komorze silnika i przednim zawieszeniu łącznie z saniami. C16NZ to super silnik dla początkujących samouków-żeby go żle poskładać trzeba sie nieżle napracować:blink: a po dobrym remoncie zniesie naprawde wszystko :boks:

przy c16nz masz skrzynke F13 a ta napewno nie podejdzie do c20ne i na odwrót F16 nie podejdzie do c16nz także skrzynie musowo też zmienia ;/

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak na stronie to dowiedz sie co chcesz swapowac

c20ne to silnik 8 zaworowy

wiec na samym poczatku twoj plan swapa kuleje niewiedza

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak na stronie to dowiedz sie co chcesz swapowac

c20ne to silnik 8 zaworowy

wiec na samym poczatku twoj plan swapa kuleje niewiedza

 

Wiedziałem że 8 zaworowy, zwłaszcza że ma podobny blok do c16nz, ale od kilku dni jestem nieco zamyślony z powodu tego że silnik zaczyna mi kuleć :/ i nie ogarniałem za bardzo tego co czytałem :D

 

tomekc16nz - jesteś pewien że śmieszne pieniądze? Byłem u jednego mechanika, 500zł za samą wymiane uszczelki pod głowicą, do tego planowanie 80, przy planowaniu może wyjść że jest coś pokrzywione, wie co mówi, bo jak byłem to akurat robił Astre F też z c16nz i mówił że głowica jest w planowaniu ale ogólnie wyniesie go to wszystko ok. 300zł (Bo jego Astra) co wychodzi nam już 800, do tego uszczelniacze wszystkie, no to 900zł...

 

W sumie, możecie mieć trochę racji, że wymiana silnika jest nie opłacalna, ale te 1.6 też mocą nie poraża i to najbardziej mnie denerwuje...

Edytowane przez WWR
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

900 za naprawe swojego

a swap to jakies 4000-5000

rzeczywiscie taniej :lol:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrobia za 500 to znaczy co ??

kupia silnik

zamontuja

zmienia co potrzebne typu rozrzad olej plyny

i za to 500 ???

daj adres

bede mial z 100 chetnych

 

duzo rzeczy musisz przemyslec

skoro chcesz swap za 500 miec

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez buskamil
      Witam silnik pali dużo oleju tygodniowo około litra, na 400 kilometrów, jak odpalam na zimnym dymi na niebiesko, ostatnio w nocy jak przyjechałem zauważyłem dziwny dym z pod maski okazało się że odma sparciała i zrobiła się dziura, z tej dziury wydobywa się dym na rozgrzanym silniku, czyżby głowica do remontu? dodam że jak odpalam na zimnym silniku to chyba słychać popychacze przez sekundę puźniej już nie.
    • Przez buskamil
      Witam ostatnio kadett dziwnie się zachowuje a na zdjęciu jest narysowane gdzie sie iskrzy jak w nocy otworzę klape silnika spojrze w okolice cewki mozna własnie dojrzeć iskrzenie, czy cewka jest do wyrzucenia, bo silnik pracuje nie równo, czy jest na wolnych obrotach czy prubuje utrzymać stałą predkość obrotową, czyściłem kopółkę, palec rozdzielacza, swiece suche.

    • Gość Romek21
      Przez Gość Romek21
      Witam oststnio przytrafił mi się niemiły incydent mianowicie podczas jazdy auto zgasło i już nie chce odpalać od tego czasu nawet na zaciąg. Paliwo dochodzi ale iskry nie dostaje , przyjechał majster i stwierdził że cewka padła no to ją wymieniłem i dalej brak iskry - nie wychodzi z cewki. Błędy sprawdzałem to nie wyświetla żadnego, wszystkie bezpieczniki ok więc może to moduł? prosze pomocy jestem zielony w dziedzinie mechaniki z góry dziękuje .

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.