Skocz do zawartości
Gość WWR

Swap - 1.6 C16NZ -> 2.0 C20NE

Rekomendowane odpowiedzi

Gość WWR
Napisano (edytowane)

Cześć, czytałem wiele tematów, ale większość z nich jest na temat już pomocy podczas swapu... Aczkolwiek Ja chcę się dowiedzieć, co będzie pasować z osprzętu aktualnego pod silnik 2.0 C20NE. Mam skrzynie 5 biegową, bodajże F16, sprzęgło przy okazji będę musiał wymienić, bo się kończy, ale teraz pytanie: jak to jest z kablami. Ten silnik jest chyba na kopułce? Kompa to wiem, że na bank będę musiał zmienić, bo nie wyobrażam sobie by 16 zaworów na tym normalnie grało :D Jak jest z wiązkami elektrycznymi? Szykuje się powoli do swapu, z racji tego że koszta remontu 1.6 są równe z kosztami zakupu C20NE...

 

// A i jeszcze, ile ten silnik waży? Bo zastanawiam się, czy bym go nie przywiózł Astrą, bo mam paliwko za free :hyhy:

Edytowane przez WWR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

silnik 2.0 C20NE. Mam skrzynie 5 biegową, bodajże F16, sprzęgło przy okazji będę musiał wymienić, bo się kończy, ale teraz pytanie: jak to jest z kablami. Ten silnik jest chyba na kopułce? Kompa to wiem, że na bank będę musiał zmienić, bo nie wyobrażam sobie by 16 zaworów na tym normalnie grało :D Jak jest z wiązkami elektrycznymi? Szykuje się powoli do swapu, z racji tego że koszta remontu 1.6 są równe z kosztami zakupu C20NE...

z tego co wiem to 1.6 jest na małym bloku tak że skrzynie masz F13 i lipa,16V ma c20xe 8v c20ne,zabieraj cały komplet ze skrzynią i wiązkami,kompem i zagada

Użytkownik WWR napisał...Autko jest w trochę kiepskim stanie. Główna łapa wahacza trzyma się w 50% gdyż niestety przegniła, jestem umówiony ze spawaczem już na czerwiec... Dodatkowo byłem u innego mechanika by sprawdził mi kondycje silnika, okazało się że UPG jest przepalona i dostaje płyn na któryś z cylindrów, przez to auto pali na zimnym tylko na 2 albo 3 garach, gdy silnik się rozgrzeje, płyn chłodniczy przepala się wraz z paliwem, a auto chodzi na 4 garach, na razie zżera mi trochę płynu, aczkolwiek w oleju, choć ubywa, to znaczących zmian nie zauważyłem, a i w zbiorniczku wyrównawczym rosołu nie ma - więc z racji tego że wymiana uszczelki za samą robocizne, kosztowała by mnie 500zł, dodać do tego 80zł za planowanie głowicy, do tego pewnie by wyszły jakieś inne części i tak pewnie by wyszło ponad 250zł co daje już sumę 750zł... A za te sumę mogę kupić drugi taki silnik i zrobić swap za 500zł...

 

Doszedłem do wniosku że zrobie te łape wahacza i kilka innych drobiazgów, a silnik dojeżdze do końca i prawdopodobnie będzie swap na 1.8 c18xe albo c18xe1... Jak autko pojeździ dłużej, niż przypuszczam na tym silniku, to może wtedy zastanowie się nad 2.5 V6 z Calibry. Teraz nie wiem o co Ci chodzi,2.5 V6 do rozlatującego się auta hmmm...

Edytowane przez marcin 78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość WWR

No jednak opcja 2.5 V6 odpada, raz że silnik jest za drogi, kolejna sprawa, że trochę kiepsko znosi gaz, a 2.0 c20ne to optimum... No właśnie to taki Polski tok myślenia widzę... Człowiek chcę ratować coś, a zaraz mu ktoś dop... Że po co to, po co tamto... :confused:

 

Dzięki za odpowiedź...


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość WWR
Napisano (edytowane)

Dobra, teraz pytanie...

 

http://allegro.pl/silnik-calibra-vectra-astra-c20ne-klodzko-nysa-i2316642068.html

http://allegro.pl/opel-vectra-a-2-0-benzyna-skrzynia-biegow-typ-f16-i2277478829.html

 

Taki zestaw, nada się na coś? :)

 

Z tego co zauważyłem, F16 i F20 były montowane pod ten silnik, a że F16 jest tańsze, to bym brał F16...

 

Ps. Złączcie ten post z tym powyżej, chciałem odświeżyć poniekąd ;d

Edytowane przez WWR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dolicz koszta remontu silnika z niepewnego żródła...a koszt remontu c16nz to smieszne pieniądze naprawde-tyle o tym było... a c16nz :arrow: c20ne wymaga wymiany praktycznie wszystkiego w komorze silnika i przednim zawieszeniu łącznie z saniami. C16NZ to super silnik dla początkujących samouków-żeby go żle poskładać trzeba sie nieżle napracować:blink: a po dobrym remoncie zniesie naprawde wszystko :boks:

przy c16nz masz skrzynke F13 a ta napewno nie podejdzie do c20ne i na odwrót F16 nie podejdzie do c16nz także skrzynie musowo też zmienia ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak na stronie to dowiedz sie co chcesz swapowac

c20ne to silnik 8 zaworowy

wiec na samym poczatku twoj plan swapa kuleje niewiedza


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość WWR
Napisano (edytowane)

tak na stronie to dowiedz sie co chcesz swapowac

c20ne to silnik 8 zaworowy

wiec na samym poczatku twoj plan swapa kuleje niewiedza

 

Wiedziałem że 8 zaworowy, zwłaszcza że ma podobny blok do c16nz, ale od kilku dni jestem nieco zamyślony z powodu tego że silnik zaczyna mi kuleć :/ i nie ogarniałem za bardzo tego co czytałem :D

 

tomekc16nz - jesteś pewien że śmieszne pieniądze? Byłem u jednego mechanika, 500zł za samą wymiane uszczelki pod głowicą, do tego planowanie 80, przy planowaniu może wyjść że jest coś pokrzywione, wie co mówi, bo jak byłem to akurat robił Astre F też z c16nz i mówił że głowica jest w planowaniu ale ogólnie wyniesie go to wszystko ok. 300zł (Bo jego Astra) co wychodzi nam już 800, do tego uszczelniacze wszystkie, no to 900zł...

 

W sumie, możecie mieć trochę racji, że wymiana silnika jest nie opłacalna, ale te 1.6 też mocą nie poraża i to najbardziej mnie denerwuje...

Edytowane przez WWR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

900 za naprawe swojego

a swap to jakies 4000-5000

rzeczywiscie taniej :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość WWR

Mam tu mechaników, co zrobią swap za 500... :spoko:

Tak w ogóle, to oszczędny ten silnik... W aktualnej chwili jara mi 20/100...

 

 

Muszę przemyśleć kilka rzeczy...


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrobia za 500 to znaczy co ??

kupia silnik

zamontuja

zmienia co potrzebne typu rozrzad olej plyny

i za to 500 ???

daj adres

bede mial z 100 chetnych

 

duzo rzeczy musisz przemyslec

skoro chcesz swap za 500 miec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość WWR

Prawdopodobnie i tak zostanę przy 1.6, z racji tego, że teraz doszło trochę więcej wydatków - muszę rozrusznik ogarnąć bo coraz gorzej pali i jeszcze zrobić te łape wahacza, a z tym drugim to koszta 150 - 200zł, właśnie, orientujesz się Gawlak może ile kosztuje regeneracja rozrusznika? Czy lepiej na szrot podjechać i jakąś używke dorwać?

 

No i tak w ogóle, jeszcze mi została blacharka do poprawek, bo chcę zrobić go na tip top pod tym względem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

tomekc16nz - jesteś pewien że śmieszne pieniądze? Byłem u jednego mechanika, 500zł za samą wymiane uszczelki pod głowicą, do tego planowanie 80, przy planowaniu może wyjść że jest coś pokrzywione, wie co mówi, bo jak byłem to akurat robił Astre F też z c16nz i mówił że głowica jest w planowaniu ale ogólnie wyniesie go to wszystko ok. 300zł (Bo jego Astra) co wychodzi nam już 800, do tego uszczelniacze wszystkie, no to 900zł...

 

W sumie, możecie mieć trochę racji, że wymiana silnika jest nie opłacalna, ale te 1.6 też mocą nie poraża i to najbardziej mnie denerwuje...

 

500!!! za UPG???:mad: daruj sobie tego mechaniora :klutnia: !!! Mówię że ten silnik jest prosty i nie nastręcza problemów przy jakiejkolwiek naprawie (do tego jest bezkolizyjny) a mając 500 budżetu na c16nz mozna naprawdę zrobić go na cacy (tylko cierpliwość i troche zaplecza technicznego). Następna sprawa-planowanie eliminuje krzywizny na powierzchni głowicy...usczelniacze, pierścienie, dotarte zawory i silnik ma nowego ducha :twisted:

 

Ale jak zrobisz swapa za 500...powodzenia...też kiedyś miałem plany ale po zliczeniu kosztów uznałem że to nieopłacalne przy tym aucie i temat zamknąłem :rip:

 

a z c16nz mozna tanim kosztem dodać troche życia- ster 13n, wałek 13s i wiele wiele innych...kto szuka ten znajdzie

 

Ogólnie powodzenia życze z Kadziem :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość WWR

W sensie że za UPG 500 to za dużo, czy za mało? :D

 

O wałku oraz ECU myślę coraz dłuższy czas, bo wiem że wałek jest ostro zużyty, jak silnik ma za niskie obroty i wrzuce 4 bieg, to zaczyna mi nim szarpać jak koparką :D Ogółem zaraz dzwonię na szrot, dowiedzieć się czy dostanę rozrusznik, bo mi padł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xflash

jeżeli rozrządu i zaworów/gniazd nie ruszasz to koszty wyglądają tak:

planowanie głowicy 80 - 100zł, części (ceny z aledrogo): UPG - ok 40zł (elring), śruby głowicy 40zł (elring), uszczelniacze zaworów (ok 2 zł/szt)-komplet ok 16zł, płyn chłodniczy (5 litrów) od ok 30zł

-to daje razem ok 220zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość WWR
Napisano (edytowane)

No, plus robocizna... :rolleyes: Muszę pojeździć i popytać ile by chcieli, mam jeden warsztat zaprzyjaźniony ale tam 10 kilometrów mam, do jeszcze innego mam 4 kilometry, lecz mają opinie nie zaciekawą...

 

Płyn chłodniczy mam za friko GMowski oryginał :> Wczoraj właśnie moja matka we Wrocławiu była to z salonu wzięła, bo do Astry niby potrzebowała, namówiłem Ją bo trochę mi tez ubyło, to kupiła 4 butelki po 1l a to koncentrat to z 1l mogę zrobić 2 litry płynu :D

 

Na razie muszę zrobić łapy wahaczy itd. Bo wczoraj mi przegub wypadł tak się koło pochyliło :D

Ogółem, dziś rozrusznik wymieniłem, pali prawie od strzała :rolleyes:

Edytowane przez WWR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Na razie muszę zrobić łapy wahaczy itd. Bo wczoraj mi przegub wypadł tak się koło pochyliło

 

no lepiej sie pochyl nad tą sprawą-najpierw konkretny remont zawieszki a potem napędy bo inaczej to padaka :rip:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość WWR

Wiem, wiem - czekam na czerwiec :rolleyes:

 

Dzisiaj wybrałem się trochę dalej, jechałem ze 100 - 110, no ale nie ma co szaleć z tym zawieszeniem :niepewny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ile jechałeś? 100-110? samochód w takim stanie w ogóle się do jazdy nie nadaje, jedno awaryjne hamowanie i urwie Ci się koło a co więcej może Ci się stać jak urwie się przy tak dużej prędkości to już nawet nie będę wspominał. Do kadettów ze zgniłymi wahaczami w ogóle się nie powinno wsiadać i potraktować zrobienie blacharki jako priorytet!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość WWR
Napisano (edytowane)

ile jechałeś? 100-110? samochód w takim stanie w ogóle się do jazdy nie nadaje, jedno awaryjne hamowanie i urwie Ci się koło a co więcej może Ci się stać jak urwie się przy tak dużej prędkości to już nawet nie będę wspominał. Do kadettów ze zgniłymi wahaczami w ogóle się nie powinno wsiadać i potraktować zrobienie blacharki jako priorytet!

 

Wsiadać, nie wsiadać - trzeba znać się trochę na tym i wiedzieć na czym się stoi. Tak się składa że u mnie łapa wahacza w sensie obejma się trzyma i od strony pasażera i od strony kierowcy, a główna łapa wahacza przymocowana na stałe do podłogi od strony pasażera jest ok, gorzej jest od kierowcy, tam jest dziura na wylot i ta łapa się nie trzyma podłogi, ale się trzyma bo do góry idzie dodatkowy wspornik do podłużnicy. Żeby koło mi się urwało, musiała by mi się urwać łapa wahacza w sensie obejma, a Ona się trzyma, hamowałem z 80 do 0 ze zblokowaniem kół na asfalcie by sprawdzić wytrzymałość tego i się trzyma, nic się nie urwało, co prawda nie ma w ogóle zbieżności i cały pływa, ale jeździ, poza tym, ryzyko zawsze jest nawet jak auto jest sprawne że coś się urwie na naszych polskich drogach, a Ja z tą prędkością jechałem po ulicy która była jak stół :rolleyes:

Edytowane przez WWR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby poważne forum a pierdoły takie opowiadacie, że się śmiać chce :D

 

Większość z Was chyba doświadczenie wzięła z 1 "remontu" głowicy u znajomego mechanika i sieje ferment na forum...

 

UPG to koszt robocizny 200-300zł, czyli 200 + 40 uszczelka + 60 planowanie i budżetowa wymiana w kwocie 300zł, a full serwis, czyli uszczelniacze i obróbka głowicy to 200zł + UPG 60zł + śruby 60zł + olej, płyn pierdoły, rozrząd - 1000zł

 

A teraz swap: kupujesz calibre/vectrę A c20ne za 1000zł, aplikujesz do Kadetta silnik razem ze skrzynią, zmieniasz rozrząd, który kosztuje 100zł, zalewasz nowy olej, płyn - kolejne 150zł i wychodzi Ci 1300zł SWAP. Odejmujesz resztę na złom - cała vectra/cali z Twoim starym silnikiem w bagażniku, po 65gr kilogram daje ci 800zł

 

Ostatnio sobie zrobiłem swapa na c20xe za 1000zł - dawca był 500zł droższy niż przykładowy podany przeze mnie z c20ne.

 

 

Teoretycy, albo praktycy, którzy naczytali się na forach teoretyków i robiąc swapa robili od razu generalne remonty - czytajcie dalej fora i wydawajcie pieniądze na goły silnik z allegro za 1,5 kafla, którego nie możecie sprawdzić przed zakupem i płaczcie, że każde xe jest zajechanym trupem :mrgreen:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez buskamil
      Witam silnik pali dużo oleju tygodniowo około litra, na 400 kilometrów, jak odpalam na zimnym dymi na niebiesko, ostatnio w nocy jak przyjechałem zauważyłem dziwny dym z pod maski okazało się że odma sparciała i zrobiła się dziura, z tej dziury wydobywa się dym na rozgrzanym silniku, czyżby głowica do remontu? dodam że jak odpalam na zimnym silniku to chyba słychać popychacze przez sekundę puźniej już nie.
    • Przez buskamil
      Witam ostatnio kadett dziwnie się zachowuje a na zdjęciu jest narysowane gdzie sie iskrzy jak w nocy otworzę klape silnika spojrze w okolice cewki mozna własnie dojrzeć iskrzenie, czy cewka jest do wyrzucenia, bo silnik pracuje nie równo, czy jest na wolnych obrotach czy prubuje utrzymać stałą predkość obrotową, czyściłem kopółkę, palec rozdzielacza, swiece suche.

    • Przez Romek21
      Witam oststnio przytrafił mi się niemiły incydent mianowicie podczas jazdy auto zgasło i już nie chce odpalać od tego czasu nawet na zaciąg. Paliwo dochodzi ale iskry nie dostaje , przyjechał majster i stwierdził że cewka padła no to ją wymieniłem i dalej brak iskry - nie wychodzi z cewki. Błędy sprawdzałem to nie wyświetla żadnego, wszystkie bezpieczniki ok więc może to moduł? prosze pomocy jestem zielony w dziedzinie mechaniki z góry dziękuje .
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.