Skocz do zawartości
Gość WWR

Swap - 1.6 C16NZ -> 2.0 C20NE

Rekomendowane odpowiedzi

Niby poważne forum a pierdoły takie opowiadacie, że się śmiać chce :D

Większość z Was chyba doświadczenie wzięła z 1 "remontu" głowicy u znajomego mechanika i sieje ferment na forum...

UPG to koszt robocizny 200-300zł, czyli 200 + 40 uszczelka + 60 planowanie i budżetowa wymiana w kwocie 300zł, a full serwis, czyli uszczelniacze i obróbka głowicy to 200zł + UPG 60zł + śruby 60zł + olej, płyn pierdoły, rozrząd - 1000zł

A teraz swap: kupujesz calibre/vectrę A c20ne za 1000zł, aplikujesz do Kadetta silnik razem ze skrzynią, zmieniasz rozrząd, który kosztuje 100zł, zalewasz nowy olej, płyn - kolejne 150zł i wychodzi Ci 1300zł SWAP. Odejmujesz resztę na złom - cała vectra/cali z Twoim starym silnikiem w bagażniku, po 65gr kilogram daje ci 800zł

Ostatnio sobie zrobiłem swapa na c20xe za 1000zł - dawca był 500zł droższy niż przykładowy podany przeze mnie z c20ne

Teoretycy, albo praktycy, którzy naczytali się na forach teoretyków i robiąc swapa robili od razu generalne remonty - czytajcie dalej fora i wydawajcie pieniądze na goły silnik z allegro za 1,5 kafla, którego nie możecie sprawdzić przed zakupem i płaczcie, że każde xe jest zajechanym trupem :mrgreen:

 

Jak pierdoły to po co czytasz??? Nikt Ci nie każe ani czytać ani uważać "to" forum za poważne

 

Doświadczenie jakie każdy ma to sam wie, a tym co się wzięli za remont (nieważne czy pierwszy raz, nieważne czego i ukogo) medal za to że mieli czas i chęci żeby to zrobić a chwała za to że jeszcze się tym podzielili na forum... A nie jak "coniektórzy" rzucają tylko głośne hasła "robocizna plus tyle i tyle" i nawet palcem niekiwną aby zrobić coś samodzielnie (nie potępiam tego ale też nie pochwalam)...

 

"kupujesz,aplikujesz,zmieniasz,zalewasz,oddajesz" no i wszystko jasne... że zrobiłeś swapa za 2500 ( jak dobrze policzyłem nie liczyłem tego "65gr za kilo":brawo: ) to fajnie ale na razie to Ty jesteś teoretykiem (bo ja jako że Tomasz to jestem niewierny i dopóki czegoś nie zobacze to nie uwierze) wiec łaskawie podziel się swoim dokonaniem na tym "poważnym forum":COOL:

 

A XE jakie jest, takie jest ale żywotnością to ten motor nie grzeszy :niie:


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wasylek pochwal sie swoim dzielem

bo narazie to jest wirtualne

 

 

sypiesz cyframi jak z rekawa

opis tez tak idealny ze smiech mnie ogarnia

Tomek to idealnie podsumowal

"kupujesz,aplikujesz,zmieniasz,zalewasz,oddajesz" no i wszystko jasne..

nie bierzesz pod uwage

ze nie kazdy ma na tyle wiedzy i czasu albo i miejsca

zeby swap wykonac samemu

a jak ma robic ktos inny to nie zrobi go za darmo

 

a twoj sposob po lebkach to zenada

opis szybkiej wymiany UPG mnie rozbawil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozbawił Cię? Ciekawe czemu, czyżby to było niezgodne z czymkolwiek? Sypię cyframi, bo w tym siedzę na codzień i nie jedno NE złożyłem. Z resztą założyłem sklep z częściami.

 

Czas wiedza i miejsce - zgodzę się... A mój "sposób" nie jest w żadnym wypadku po łebkach. Jeżeli kupujesz całe auto na dawcę, to możesz skontrolować stan silnika - sprężanie, ciśnienie oleju (które powie wszystko o stanie dołu), spalanie oleju i paliwa. a jeżeli motor jest ok po sprawdzeniu, to po cóż go remontować na siłe? Chyba tylko po to, żeby wydać pieniądze i się zastanawiać, czy aby na pewno nikt nic nie spierdaczy przy remoncie...

 

Tomek, czytam dlatego, że doszły mnie słuchy o pierdołowatości w tym temacie ;)

 

A XE jakie jest, takie jest ale żywotnością to ten motor nie grzeszy :niie:

 

Napisał właściciel VA c16nz :mrgreen:

 

Jeżeli chcecie zobaczyć któryś z moich projektów, to zapraszam na KTK gdzie jestem modem w dziale mechanicznym lub samnaprawiam, bo nie zamierzam Wam nic udowadniać ;)

 

Chociaż powiem Wam, że jeszcze 5 lat temu też byłem podobny do Was jeżeli chodzi o mechanikę, ale różnica jest taka między nami, że ja zacząłem mniej czytać, a więcej robić, co Wam też polecam

Edytowane przez Wasylek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość WWR

Dlatego i Ja po części zagościłem na KTK, mimo że do co poniektórych tu nic nie mam, ale jednak tam przynajmniej mnie nie besztają na każdym kroku za jakikolwiek krok jaki się poczyni a i atmosfera bardziej luźna... 8)

Edytowane przez WWR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sory ale taki remont silnika

to robia nieuczciwi wlasciciele

tylko po to zeby auto sprzedac

a Ty mi pierdzielisz ze tak jest zgodnie ze sztuka

 

ok ale ze sztuka kowalstwa ,hamstwa i naciagaczy

bo ze sztuka mechaniki nie ma to nic wspolnego

 

nie znasz mnie

wiec sie nie wypowiadaj o tym co robie a czego nie

bo pojecia nie masz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z resztą założyłem sklep z częściami.

Tomek, czytam dlatego, że doszły mnie słuchy o pierdołowatości w tym temacie ;)

 

 

Niech zgadne? pewnie sklep internetowy?

 

Na głupie pytanie głupie odpowiedzi, ot co

 

Dlatego i Ja po części zagościłem na KTK, mimo że do co poniektórych tu nic nie mam, ale jednak tam przynajmniej mnie nie besztają na każdym kroku za jakikolwiek krok jaki się poczyni a i atmosfera bardziej luźna... 8)

Kolego nikt cię nie beszta tylko (za przeproszeniem) Twoje auto to sito i zabierasz sie do niego od d..y strony...

 

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość WWR

Każdy Kadett to sito, Vectra też - tylko Ty masz zadbaną serie, myśl co piszesz.

 

A od dupy strony kto się zabiera, ten zabiera... Bynajmniej wasze rady w większości to albo pocisk albo żenujące mądrości nie mające nic wspólnego z mechaniką tak na serio... Dlatego też nie goszczę już zbyt często na tym forum. Papa.

 

A i jeżeli twierdzisz, że twoja Viki będzie tak świetna, tak zadbana, tak nierdzewiejąca! To Cię zawiodę, poczekaj sobie kilka lat, nie robiąc nic przy niej, tylko zarabiaj na nią - wtedy to Ja powiem, kto ma sito. Bo mój Kadett, to nie był dupowóz dla rodzinki w te i we wte ale auto głównie do pracy itd. I znam jego przeszłość, jeździło do Niemiec, Czech i nie było nic przy nim robione, dopiero gdy Ja je dostałem to je dopieszczam, ale co Ty wiesz o tym, skoro dokładasz sam do własnego auta, a to co wkładasz nigdy wcześniej Ci się nie zwróciło. Mój Kadett zarobił już na siebie tyle, że bym kupił za to 3 takie Viki w idealnym stanie, ruszcie ludzie makówką, bo wam się pod beretem widzę gotuje, pozdro ;)

Edytowane przez WWR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gotuje to sie tobie

zarabiac autem i tak je zaniedbac ??

sory ale ja tak nie mysle

auto ktore nasiebie zarabia ma byc w stanie idealnym

a nie podwozie latane nitami (jak to widac na przykladzie twojego kadeta)

 

takie zapuszczenie auta to typowy objaw bezmuzgowia

 

ale to moje zdanie

ciebie na forum nikt na sile nie trzyma

wiec rob co chcesz

ja plakac nie bede

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gawlak, chodzi Ci o ten opis wymianu UPG:

full serwis, czyli uszczelniacze i obróbka głowicy to 200zł + UPG 60zł + śruby 60zł + olej, płyn pierdoły, rozrząd - 1000zł

 

Że to jest robota po łebkach? A co Ty byś jeszcze zrobił wymieniając upg? :rolleyes:


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o ten drugi opis mi chodzi kolego

ten tanszy

''UPG to koszt robocizny 200-300zł, czyli 200 + 40 uszczelka + 60 planowanie i budżetowa wymiana w kwocie 300zł, ''

ja nie oszczedzam na czesciach i elementach ktore sa do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy Kadett to sito, Vectra też - tylko Ty masz zadbaną serie, myśl co piszesz.

 

A i jeżeli twierdzisz, że twoja Viki będzie tak świetna, tak zadbana, tak nierdzewiejąca! To Cię zawiodę, poczekaj sobie kilka lat, nie robiąc nic przy niej, tylko zarabiaj na nią - wtedy to Ja powiem, kto ma sito. Bo mój Kadett, to nie był dupowóz dla rodzinki w te i we wte ale auto głównie do pracy itd. I znam jego przeszłość, jeździło do Niemiec, Czech i nie było nic przy nim robione, dopiero gdy Ja je dostałem to je dopieszczam, ale co Ty wiesz o tym, skoro dokładasz sam do własnego auta, a to co wkładasz nigdy wcześniej Ci się nie zwróciło. Mój Kadett zarobił już na siebie tyle, że bym kupił za to 3 takie Viki w idealnym stanie, ruszcie ludzie makówką, bo wam się pod beretem widzę gotuje, pozdro ;)

 

Już kilka latek mineło, hmm chyba z 7 (szczęśliwi czasu nie licząrolleyes.gif)...może i jest zadbana ale napewno nie seryjna, GL-ką przestała być dawno temu... A rdzewiejąca też była (rdzewieje nawet Omega BFL braciszka,no cóż taki mamy klimat) ale odpowiednia reakcja w odpowiednim czasie i po problemie, nieumiałbym nic nie robić przy aucie nieważne jakie by to było, a zaczynałem od maluszka potem był FSO 125-troche mnie nauczył pokory.

Idąc dalej nie zależy mi na tym aby z Ciebie kpić, ale jak ktoś wpada i rzuca "miesęm" gdzie popadnie to trochę przegina...

Skoro na forum tak cie cisną "pociskiem i żenującą modrością" to sie nie dziw bo niejesteś pierwszym i ostatnim który bierze sie za coś nie od początku tylko od połowy albo nawet od końca, a jeżeli rady do ciebie nie przemawiają to zrób jak uwarzasz ale potem to zweryfikuj, wiadomo nic nas nie uczy lepiej jak własne błędy.

Do kolegi "Wasylek" różne są głowice i różnych czynności obsługowo-naprawczych wymagają...COSCAST mówi coś??? Więc "właśćiciel VA C16NZ" co widział to widział i nie wnikaj... A może rzuć okiem http://www.calibragroup.pl/?strona=articles/tech_006

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest jeszcze jedna opcja: c16se dość żwawe motorki znajomy właśnie wkłada taki do przedlifta CA. A jeżeli chodzi o swap na c20ne ja za dwa tygodnie wkładam do CB czyli swap z x12xe na c20ne(budżet max 500 pln i własna robocizna

. Plusik taki, że na podwórku stoi cała cali mojego braciszka (blacha próchno silnik będzie igła bo sam go regeneruje) jedyny mankament który mnie dręczy to półosie i układ paliwowy )(w x12xe zastosowano regulator ciśnienia paliwa czytać jeden przewód paliwowy brak zwrotnego) i w ŁDZ mamy wsparcie w postaci człowieka którego na tym forum już dawno niema :)

Edytowane przez Miechulodz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez buskamil
      Witam silnik pali dużo oleju tygodniowo około litra, na 400 kilometrów, jak odpalam na zimnym dymi na niebiesko, ostatnio w nocy jak przyjechałem zauważyłem dziwny dym z pod maski okazało się że odma sparciała i zrobiła się dziura, z tej dziury wydobywa się dym na rozgrzanym silniku, czyżby głowica do remontu? dodam że jak odpalam na zimnym silniku to chyba słychać popychacze przez sekundę puźniej już nie.
    • Przez buskamil
      Witam ostatnio kadett dziwnie się zachowuje a na zdjęciu jest narysowane gdzie sie iskrzy jak w nocy otworzę klape silnika spojrze w okolice cewki mozna własnie dojrzeć iskrzenie, czy cewka jest do wyrzucenia, bo silnik pracuje nie równo, czy jest na wolnych obrotach czy prubuje utrzymać stałą predkość obrotową, czyściłem kopółkę, palec rozdzielacza, swiece suche.

    • Przez Romek21
      Witam oststnio przytrafił mi się niemiły incydent mianowicie podczas jazdy auto zgasło i już nie chce odpalać od tego czasu nawet na zaciąg. Paliwo dochodzi ale iskry nie dostaje , przyjechał majster i stwierdził że cewka padła no to ją wymieniłem i dalej brak iskry - nie wychodzi z cewki. Błędy sprawdzałem to nie wyświetla żadnego, wszystkie bezpieczniki ok więc może to moduł? prosze pomocy jestem zielony w dziedzinie mechaniki z góry dziękuje .
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.