Gość WWR Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 (edytowane) Cześć, czytałem wiele tematów, ale większość z nich jest na temat już pomocy podczas swapu... Aczkolwiek Ja chcę się dowiedzieć, co będzie pasować z osprzętu aktualnego pod silnik 2.0 C20NE. Mam skrzynie 5 biegową, bodajże F16, sprzęgło przy okazji będę musiał wymienić, bo się kończy, ale teraz pytanie: jak to jest z kablami. Ten silnik jest chyba na kopułce? Kompa to wiem, że na bank będę musiał zmienić, bo nie wyobrażam sobie by 16 zaworów na tym normalnie grało Jak jest z wiązkami elektrycznymi? Szykuje się powoli do swapu, z racji tego że koszta remontu 1.6 są równe z kosztami zakupu C20NE... // A i jeszcze, ile ten silnik waży? Bo zastanawiam się, czy bym go nie przywiózł Astrą, bo mam paliwko za free Edytowane 10 Maja 2012 przez WWR   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52732-swap-16-c16nz-20-c20ne/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin 78 Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 (edytowane) silnik 2.0 C20NE. Mam skrzynie 5 biegową, bodajże F16, sprzęgło przy okazji będę musiał wymienić, bo się kończy, ale teraz pytanie: jak to jest z kablami. Ten silnik jest chyba na kopułce? Kompa to wiem, że na bank będę musiał zmienić, bo nie wyobrażam sobie by 16 zaworów na tym normalnie grało Jak jest z wiązkami elektrycznymi? Szykuje się powoli do swapu, z racji tego że koszta remontu 1.6 są równe z kosztami zakupu C20NE... z tego co wiem to 1.6 jest na małym bloku tak że skrzynie masz F13 i lipa,16V ma c20xe 8v c20ne,zabieraj cały komplet ze skrzynią i wiązkami,kompem i zagada Użytkownik WWR napisał...Autko jest w trochę kiepskim stanie. Główna łapa wahacza trzyma się w 50% gdyż niestety przegniła, jestem umówiony ze spawaczem już na czerwiec... Dodatkowo byłem u innego mechanika by sprawdził mi kondycje silnika, okazało się że UPG jest przepalona i dostaje płyn na któryś z cylindrów, przez to auto pali na zimnym tylko na 2 albo 3 garach, gdy silnik się rozgrzeje, płyn chłodniczy przepala się wraz z paliwem, a auto chodzi na 4 garach, na razie zżera mi trochę płynu, aczkolwiek w oleju, choć ubywa, to znaczących zmian nie zauważyłem, a i w zbiorniczku wyrównawczym rosołu nie ma - więc z racji tego że wymiana uszczelki za samą robocizne, kosztowała by mnie 500zł, dodać do tego 80zł za planowanie głowicy, do tego pewnie by wyszły jakieś inne części i tak pewnie by wyszło ponad 250zł co daje już sumę 750zł... A za te sumę mogę kupić drugi taki silnik i zrobić swap za 500zł... Doszedłem do wniosku że zrobie te łape wahacza i kilka innych drobiazgów, a silnik dojeżdze do końca i prawdopodobnie będzie swap na 1.8 c18xe albo c18xe1... Jak autko pojeździ dłużej, niż przypuszczam na tym silniku, to może wtedy zastanowie się nad 2.5 V6 z Calibry. Teraz nie wiem o co Ci chodzi,2.5 V6 do rozlatującego się auta hmmm... Edytowane 10 Maja 2012 przez marcin 78   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52732-swap-16-c16nz-20-c20ne/#findComment-440994 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WWR Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 No jednak opcja 2.5 V6 odpada, raz że silnik jest za drogi, kolejna sprawa, że trochę kiepsko znosi gaz, a 2.0 c20ne to optimum... No właśnie to taki Polski tok myślenia widzę... Człowiek chcę ratować coś, a zaraz mu ktoś dop... Że po co to, po co tamto... Dzięki za odpowiedź...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52732-swap-16-c16nz-20-c20ne/#findComment-441013 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WWR Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 (edytowane) Dobra, teraz pytanie... http://allegro.pl/silnik-calibra-vectra-astra-c20ne-klodzko-nysa-i2316642068.html http://allegro.pl/opel-vectra-a-2-0-benzyna-skrzynia-biegow-typ-f16-i2277478829.html Taki zestaw, nada się na coś? Z tego co zauważyłem, F16 i F20 były montowane pod ten silnik, a że F16 jest tańsze, to bym brał F16... Ps. Złączcie ten post z tym powyżej, chciałem odświeżyć poniekąd ;d Edytowane 11 Maja 2012 przez WWR   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52732-swap-16-c16nz-20-c20ne/#findComment-441050 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomekc16nz Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 Dolicz koszta remontu silnika z niepewnego żródła...a koszt remontu c16nz to smieszne pieniądze naprawde-tyle o tym było... a c16nz c20ne wymaga wymiany praktycznie wszystkiego w komorze silnika i przednim zawieszeniu łącznie z saniami. C16NZ to super silnik dla początkujących samouków-żeby go żle poskładać trzeba sie nieżle napracować a po dobrym remoncie zniesie naprawde wszystko przy c16nz masz skrzynke F13 a ta napewno nie podejdzie do c20ne i na odwrót F16 nie podejdzie do c16nz także skrzynie musowo też zmienia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52732-swap-16-c16nz-20-c20ne/#findComment-441057 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 tak na stronie to dowiedz sie co chcesz swapowac c20ne to silnik 8 zaworowy wiec na samym poczatku twoj plan swapa kuleje niewiedza   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52732-swap-16-c16nz-20-c20ne/#findComment-441084 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WWR Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 (edytowane) tak na stronie to dowiedz sie co chcesz swapowac c20ne to silnik 8 zaworowy wiec na samym poczatku twoj plan swapa kuleje niewiedza Wiedziałem że 8 zaworowy, zwłaszcza że ma podobny blok do c16nz, ale od kilku dni jestem nieco zamyślony z powodu tego że silnik zaczyna mi kuleć i nie ogarniałem za bardzo tego co czytałem tomekc16nz - jesteś pewien że śmieszne pieniądze? Byłem u jednego mechanika, 500zł za samą wymiane uszczelki pod głowicą, do tego planowanie 80, przy planowaniu może wyjść że jest coś pokrzywione, wie co mówi, bo jak byłem to akurat robił Astre F też z c16nz i mówił że głowica jest w planowaniu ale ogólnie wyniesie go to wszystko ok. 300zł (Bo jego Astra) co wychodzi nam już 800, do tego uszczelniacze wszystkie, no to 900zł... W sumie, możecie mieć trochę racji, że wymiana silnika jest nie opłacalna, ale te 1.6 też mocą nie poraża i to najbardziej mnie denerwuje... Edytowane 11 Maja 2012 przez WWR   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52732-swap-16-c16nz-20-c20ne/#findComment-441105 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 900 za naprawe swojego a swap to jakies 4000-5000 rzeczywiscie taniej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52732-swap-16-c16nz-20-c20ne/#findComment-441122 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WWR Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 Mam tu mechaników, co zrobią swap za 500... Tak w ogóle, to oszczędny ten silnik... W aktualnej chwili jara mi 20/100... Muszę przemyśleć kilka rzeczy...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52732-swap-16-c16nz-20-c20ne/#findComment-441128 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 zrobia za 500 to znaczy co ?? kupia silnik zamontuja zmienia co potrzebne typu rozrzad olej plyny i za to 500 daj adres bede mial z 100 chetnych duzo rzeczy musisz przemyslec skoro chcesz swap za 500 miec Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52732-swap-16-c16nz-20-c20ne/#findComment-441131 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.